Sute de afişe, bannere, mash-uri şi panouri cu figurile candidaţilor la alegerile locale din 1 iunie au împânzit Craiova în prima zi a campaniei electorale. Următoarele 29 de zile se anunţă extrem de agitate pentru candidaţii care au intrat în competiţie, unii dintre ei spunând deja că lupta va fi pe viaţă şi pe moarte.
Încă din prima zi a perioadei în care candidaţii aspiranţi la o demnitate publică îşi pot face în mod legal reclamă pentru a fi aleşi, Bănia a fost decorată mai ceva ca înaintea Crăciunului. Nu cu instalaţii luminoase sau globuri, ci cu sute de afişe electorale, bannere, mash-uri şi panouri cu figurile şi sloganurile competitorilor. Lupta pentru amplasarea materialelor de campanie pe cele mai reprezentantive clădiri ale municipiului a fost strânsă, iar ieri s-au văzut şi primele rezultate.
La intrarea în oraş, craiovenii sunt întâmpinaţi cu un panou publicitar ce îl înfăţişează pe actualul preşedinte al consiliului judeţean, Ion Prioteasa (PSD), care candidează pentru un nou mandat. „În campanie păstrăm sloganul de la nivel naţional «Mai bine pentru mai mulţi», însă mai avem unul pentru campania la preşedinţia CJ – «Preşedintele care construieşte»“, a comentat ieri Prioteasa strategia de campanie.
Solomon merge pe continuitate
Primarul Antonie Solomon (PD-L) pare să fi punctat însă din plin la capitolul reclamei tip city-light. Zeci de astfel de panouri din oraş aveau ieri afişele edilului-şef al Băniei. Din materialele publicitare stradale reiese faptul că Solomon va merge în alegeri pe ideea de continuitate în administraţie. Sloganul adoptat: „Mulţumesc, Craiova! Mergem mai departe“. Pe lângă bannere, afişe şi panouri, chipul primarului va apărea şi pe un mash imens care va acoperi clădirea CEZ din Valea Vlăicii. „Mergem pe ideea de continuitate pentru că trebuie să închidem şantierele pe care le-am deschis. O să fie o campanie murdară, dar adversarilor nu le voi răspunde decât prin fapte“, a spus Solomon.
PNL acaparează S 200
Craiovenii care au trecut ieri pe Calea Bucureşti spre centru au putut vedea cum echipe de alpinişti utilitari lucrează la amplasarea pe clădirea-schelet a municipiului, S 200, a unui mash cu chipul şi însemnele candidatului PNL la primărie, Ion Groza. Sloganul adoptat de acesta a fost anunţat cu câteva săptămâni înainte: „Primar stabilit prin contract“. De altfel, S 200 pare să fie contractat în întregime pe perioada campaniei de PNL. Candidatul acestei formaţiuni la preşedinţia CJ, Mario Ovidiu Oprea, a declarat că pe partea opusă va fi amplasat un mash cu reclama sa. „Am preferat un slogan care să nu fie de grămadă. «Punem judeţul pe roate!» este ideea noastră. Vom avea bannere şi mash-uri în oraş. Pe cealaltă parte a blocului S 200 va fi un mash cu mine“, a spus ieri Mario Ovidiu Oprea.
Altă pânză înfăţişându-l pe Groza a fost postată ieri şi pe magazinul MERCUR. Arătând cu degetul spre centrul modernizat, Groza transmite pe mash doar mesajul „10 milioane euro“. Primarul în funcţie a comentat ieri reclama, spunând că îi mulţumeşte lui Groza pentru publicitate, dar că acesta ar trebui să mai amplaseze câteva în oraş. „Ar trebui să pună şi în Craioviţa Nouă un mash cu zece milioane de euro pentru că am transformat centralele termice de acolo în puncte termice, ar trebui să pună unul cu 40 de milioane de euro în Brestei şi Catargiu, pentru că atât costă canalizarea pe care am adus-o acolo“, a spus ieri Solomon.
Caricaturi cu Berceanu
Campania electorală pentru alegerile locale din acest an aduce şi o grămadă de noutăţi. Spre deosebire de localele trecute, anul acesta, o parte importantă a campaniei candidaţilor este cea on line. Primul pas a fost făcut deja de primarul Antonie Solomon, care şi-a lansat un blog. Radu Berceanu, candidatul PD-L la funcţia de preşedinte al CJ, are şi el un site – www.raduberceanu.ro, unde cei interesaţi pot vizita o secţiune interesantă Multimedia, cea de caricaturi… cu Berceanu. Preşedintele PD-L Dolj a spus ieri că sloganul nu i se pare important decât în alegerile care nu implică votul uninominal. „În campania electorală sloganul nu este atât de important când eşti o persoană cunoscută. Noi am ales «Reuşim împreună!», pentru că eu mizez pe munca de echipă“, a spus ieri Berceanu.
Berceanu declanşează războiul
În următoarele 29 de zile, 16 candidaţi la fotoliul de primar al Craiovei şi 13 la preşedinţia CJ vor încerca să vă convingă că merită să votaţi cu ei. Campania se anunţă mai agresivă ca niciodată, dat fiind faptul că şi miza din acest an e mult mai mare: fondurile europene sunt sursa de finanţare a multor proiecte care pot asigura un viitor mandat. Startul bătăliei de campanie l-a dat ieri Radu Berceanu, care a declarat că va răspunde începând de săptămâna viitoare printr-o contraofensivă a atacurilor adversarilor săi politici, spunând că aceasta „s-ar putea să doară“. „Va trebui ca de luni să mai şi răspundem atacurilor, pentru că unii dintre adversarii noştri merg pe principiul biblic că dacă dau o palmă noi vom întoarce obrazul pentru a primi alta. S-a cam terminat şi răbdarea noastră, iar răspunsul nostru s-ar putea să doară“, a spus Berceanu.