4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTaloane cu premii-fantomă

Taloane cu premii-fantomă

Craiovenii primesc în cutiile poştale taloane promoţionale, fiind invitaţi să sune la un număr cu suprataxă pentru a câştiga premii în obiecte şi bani. Din verificările noastre, la numărul respectiv nu răspunde nimeni. Taloanele distribuite de o firmă din Bucureşti miros a ţeapă, fiind semnalate şi în alte judeţe din ţară.

 

În cutiile poştale ale craiovenilor au început să apară, de puţin timp, taloane promoţionale cu premii în diferite obiecte. „Acum este şansa ta… Te aşteaptă un premiu în valoare de 150 RON“, scrie pe respectivele taloane. În colţul din stânga sus al talonului există o zonă care trebuie răzuită, pentru a câştiga unul dintre premiile-obiecte puse în joc: aparate radio cu căşti, aparate foto, filtre de cafea şi ceasuri de mână de damă sau de bărbat. Condiţia este ca în cele nouă pătrate din zona răzuibilă să apară de trei ori imaginea unui obiect dintre cele mai sus menţionate. Evident, nici un bilet nu este „necâştigător“. Frecvent „câştigătoare“ sunt taloanele în care apar ceasurile de mână. „Norocosului“ i se explică în acelaşi talon ce trebuie să facă pentru a intra în posesia premiului câştigat: „Dacă aveţi trei imagini identice cu unul din produsele alăturate şi sunaţi la 0903.900.900, cost apel 1,5 euro/minut+TVA, intraţi automat în posesia produsului respectiv. Citiţi detalii pe verso…“. Pe verso, „norocosul“ dă peste altă surpriză! „Dacă aţi participat la această promoţie vi se garantează şi pemiul în valoare de 150 RON“, scrie mai departe.

 

Apel fără răspuns

 

Practic, nu trebuie decât să dai un telefon, pentru ca nişte oameni filantropi să-ţi pună în braţe 150 de lei şi un produs din cele menţionate. Cam ciudat, nu-i aşa? Concursul de faţă seamănă izbitor cu cele în care costul apelului telefonic este mai mare decât al produsului livrat. Mai mult, fericitul „câştigător“ va suporta şi taxele poştale de livrare a produsului. Miroase a ţeapă de la o poştă. În fine, dorind să venim în sprijinul celor care se trezesc cu asemenea taloane în cutiile poştale, ne-am luat inima în dinţi şi am sunat la numărul indicat pe talon. După un scurt apel, în receptor nu se mai aude nimic. Posibil ca deja să fi fost taxaţi cu „1,5 euro/minut+TVA“. Un posibil client crede că este o greşeală şi sună şi a doua oară. Acelaşi rezultat. Nu se lasă, mai încearcă. La fel. Asta, în cazul în care nu cumva intră un robot care te ţine în telefon minute bune. Dorind să aflăm mai multe despre cei care împart aceste taloane am căutat societatea Prime Share International SRL, care apare ca editoare a fluturaşilor. Iată ce am găsit: conform Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), Prime Share International SRL a fost înregistrată în aprilie 2006 şi îi are ca asociaţi pe Zuică Vanini Mihai Lucian (95%) şi Zuică Gheorghe (5%), iar administrator este Olteanu Iuliana. Deşi firma are sediul social în Bucureşti, Gheorghe Zuică (probabil tatăl lui Vanini Mihai Lucian) este originar din Celaru – Dolj.

 

Patronul se dă operator

 

Potrivit site-ului Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF), societatea Prime Share International SRL a avut în primul an de funcţionare o cifră de afaceri de 199.000 de lei, cu un singur angajat, datorii de 105.000 de lei şi un profit net de 57.300 de lei. Obiectul principal de activitate, conform clasificării CAEN, este „comerţ cu amănuntul prin corespondenţă“. Cum la numărul cu suprataxă nu răspunde nimeni, încercăm pe numărul firmei, la care răspunde o voce de bărbat. Îi explicăm că la numărul special nu răspunde nimeni. „Mai încercaţi. Probabil că este o problemă cu reţeaua sau sunt operatorii ocupaţi cu alte apeluri“, ni se răspunde. Întrebăm cu cine stăm de vorbă. „Cu patronul firmei“. „Domnul Zuică?“. „Nu! Eu sunt un operator…. Încercaţi la numărul special“. Cazul fluturaşilor cu premii a ajuns şi în atenţia presei din alte judeţe. „Fluturaşul-fantomă“ – titrează Monitorul Expres de Braşov, pentru ca Monitorul de Botoşani să scrie: „Concurs cu premii înşelătoare“. Inspectoratul Regional pentru Protecţia Consumatorului, Petrică Dumitrescu, a declarat pe marginea acestui caz: „Vom face o sesizare către colegii noştri de la Bucureşti pentru a verifica situaţia, având în vedere că firma este din Capitală. Ei pot fi încadraţi la practici incorecte. Mai sunt destule cazuri, în care suni degeaba şi eşti taxat. Vom vedea despre ce este vorba“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII