Mitliv Craiova urmează să construiască pasajul subteran, iar Delta ACM Bucureşti va reabilita şase străzi importante ale Craiovei
Alte două proiecte derulate de Primăria Craiova cu fonduri europene şi-au găsit constructorii, în urma licitaţiilor.
Este vorba despre pasajul subteran de pe strada Arieş şi despre reabilitarea străzilor Amaradia, Olteniei, Tineretului, Pelendava, Brestei (tronsonul dintre intersecţiile cu străzile Râului şi Pelendava) şi Toamnei.
Potrivit unor surse din Primăria Craiova, lucrările ar putea demara chiar luna viitoare, depinzând doar de topirea zăpezii.
Şase străzi pentru Delta
Dintre cele două investiţii, prima a fost scoasă la licitaţie „Reabilitarea infrastructurii rutiere din zona de nord-vest a Polului de Creştere Craiova, în vederea fluidizării traficului în zona metropolitană“. Proiectul este estimat la 64 de milioane de lei, iar banii vin în majoritate din fonduri europene nerambursabile, contribuţia municipalităţii la cheltuielile eligibile fiind de numai 2%.
Acest proiect presupune reabilitarea străzilor Amaradia, Olteniei, Tineretului, Pelendava, Brestei (tronsonul dintre intersecţiile cu străzile Râului şi Pelendava) şi Toamnei. Este vorba despre peste 8,7 ha de carosabil, 2,6 ha de trotuare şi 1,7 ha de zone verzi, dar şi de crearea unui nou sens giratoriu (la Materna, în intersecţia străzilor Tineretului şi Olteniei). Cu aceeaşi ocazie vor fi amenajate şase staţii de taxi şi 14 staţii de autobuz, creându-se totodată circa 800 de locuri noi de parcare.
Organizată la sfârşitul anului trecut, licitaţia a fost câştigată de Delta ACM ‘93 Bucureşti, însă Erpia Craiova, care participase şi ea la licitaţie, a contestat rezultatul. A pierdut însă atât la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi în instanţă, la Curtea de Apel Craiova, pe 31 ianuarie 2012. A rămas doar o formalitate pentru Primăria Craiova să anunţe câştigătorul.
Mitliv a luat tunelul
O valoare asemănătoare – circa 66 de milioane de lei – o are şi pasajul subteran ce se va construi în centrul Craiovei, pe strada Arieş, de la Universitate şi până la Casa Studenţilor. Lucrarea presupune nu doar tunelul propriu-zis, de 405 m lungime, şi devierile reţelelor de apă şi canalizare, ci şi amenajarea de deasupra, începând cu bretelele de ocolire a gurilor tunelului, cele două sensuri giratorii de la intersecţia străzii Arieş cu bulevardul A.I. Cuza şi cu strada Traian şi terminând cu trotuarele modernizate.
Şi aici, ofertele au fost deschise săptămâna trecută, cea mai bună dovedindu-se a firmei craiovene Mitliv, în dauna contracandidatei Tehnologica Radion. Mitliv mai lucrează în prezent şi la Centrul Multifuncţional din cartierul Romaneşti, unde este asociată cu Recon şi Romelectro.
Termenul de execuţie al pasajului subteran este de 18 luni de la data începerii lucrărilor, însă primarul Craiovei, Antonie Solomon, a anunţat recent, într-o conferinţă de presă, că va cere imperativ constructorului să încheie lucrările înainte de sfârşitul anului 2012, pentru a nu prelungi prea mult calvarul şoferilor, şi aşa disperaţi de restricţiile impuse din cauza pasajului suprateran.