Străzile Craiovei vor rămâne cu gropi cel puţin până la primăvară, pentru că toţi banii de reparaţii drumuri au fost epuizaţi pe asfaltările din campania electorală
Prezentam zilele trecute una dintre cele mai impresionante gropi din Craiova. Situată pe strada Nicolae Romanescu, în dreptul imobilului cu nr. 187, aceasta are mai mult de doi metri lăţime, iar adâncimea se apropie de 30 de centimetri. Groapa are câţiva ani vechime, iar toate eforturile municipalităţii de a o astupa au rămas fără nici un rezultat până acum, spre disperarea şoferilor care şi-au avariat acolo maşinile. Iar veştile de la primărie sunt cât se poate de proaste: doar o minune poate face posibilă astuparea acestei gropi în cursul anului curent.
Oraşul brăzdat de gropi
Strada Nicolae Romanescu nu este, însă, singura cu gropi. Carosabilul multor alte artere este brăzdat de adevărate cratere. Strada Brestei, spre exemplu, arată bine doar către centru. Cum treci, însă, de sectorul recent reabilitat, cuprins între intersecția cu bulevardul Râului și strada Pelendava, îți vin în minte numai „urări de bine“, la adresa edililor care-ţi încasează taxele şi impozitele, dar nu-ţi dau decât o singură şansă: să dai în gropi. Pentru că gropile sunt atât de multe şi de dese încât cu greu le poţi ocoli. Cele de pe Brestei, din dreptul imobilelor cu numerele 393, 469, 476, 500, 533 sau 538 ar fi doar câteva exemple. Aşa arată şoseaua până la ieşirea din oraş, surprinzător de proastă în comparaţie cu drumul judeţean care începe dincolo de „graniţa“ Craiovei.
Cel puţin la fel de prost este şi carosabilul de pe strada Paşcani, intens circulată, cea pe care toate reabilitările şi reparaţiile din ultima vreme au „sărit-o“ parcă dinadins, pentru a-i păstra neatinse gropanele din asfalt.
Într-un oraş civilizat, străzile n-ar fi trebuit să aibă gropi. Într-o urbe cu o administraţie care măcar se face că munceşte, toate aceste gropi ar fi fost cel puţin plombate. La noi, însă, angajaţii Primăriei Craiova nu fac însă altceva decât să ridice din umeri, susţinând că n-au ce face. Singura lor ocupaţie în acest sens a fost inventarierea gropilor de pe străzile Craiovei, la solicitarea noilor edili. Şi cam atât… Iar explicaţia este pe cât de simplă, pe atât de jenantă.
Reparaţii cu iz electoral
Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, spune că e legată de mâini în privinţa plombării gropilor din carosabil, pentru că fostul edil, Antonie Solomon, a cheltuit pe asfaltări cu iz electoral toţi banii alocaţi în acest an pentru reparaţii de străzi, asfaltând nu neapărat în zonele unde era nevoie de aşa ceva, ci mai ales acolo de unde ştia că va primi voturi în scrutinul pentru primărie.
Concret, prin bugetul local pentru anul 2012 a fost alocat un fond pentru „reparaţii curente drumuri“ de 71.500.000 de lei. Din această sumă, până pe 9 august 2012, Primăria Craiova a plătit deja către Delta ACM ‘93 Bucureşti suma de 57.150.000 de lei, bani reprezentând lucrări efectuate şi facturate de firma de asfaltări. Pentru încă aproape 15.000.000 de lei, firma Delta ACM ‘93 a contractat şi executat deja lucrări de reparaţii şi asfaltări de drumuri în Craiova, însă n-a apucat până acum să trimită facturile către primărie.
„Banii s-au terminat încă din luna mai, pentru că fosta conducere a primăriei a cheltuit în disperare pentru acele asfaltări electorale. Nu ne-a rămas nici un leu din suma alocată până la sfârşitul anului. Deocamdată, căutăm soluţii pentru a continua totuşi reparaţiile. Spre exemplu, eu, săptămâna viitoare, vreau să merg la guvern să-i rog să ne mai dea ceva bani măcar ca să astupăm gropile. Dacă nu, va trebui să mai luăm de la alte capitole bugetare, să vedem cum rezolvăm măcar cu gropile astea care sunt foarte mari în asfalt, pe care să încercăm să le astupăm cumva. O altă variantă ar fi să convingem firma care are acord-cadru cu noi – Delta ACM ‘93 Bucureşti – să lucreze pe banii lor şi să le dăm la anul“, a explicat primarul Lia Olguţa Vasilescu.