Cotidianul britanic The Times şi suplimentul său de duminică, The Sunday Times, care, în 2010, au introdus taxe de acces pentru consultarea versiunilor lor on-line, au anunţat recent că au 150.000 de abonaţi la conţinutul lor digital.
În plus, versiunile tipărite ale celor două publicaţii au în prezent 200.000 de abonaţi, cu 50.000 mai mult faţă de iulie 2010, când a fost introdus sistemul de taxare pentru consultarea versiunilor on-line ale celor două ziare, informează blog.wan-ifra.org.
Publicaţiile The Times şi The Sunday Times sunt editate de compania News UK, controlată de magnatul media Rupert Murdoch.
Katie Vanneck Smith, chief marketing officer al companiei News UK, a declarat la Digital Editors Network Conference, organizată recent la Londra, că a fost necesară o perioadă de 15 luni pentru recuperarea pierderilor în vânzări cauzate de introducerea sistemului cu taxă. Potrivit acesteia, comportamentul consumatorilor de ştiri on-line, marcat iniţial de neîncredere şi aversiune ca urmare a introducerii taxei pentru conţinutul pe internet, începe să se schimbe.
În acest context, Katie Vanneck Smith a explicat că a crescut durata în care o persoană obişnuieşte zilnic să lectureze ştiri. O persoană obişnuia să petreacă 40 de minute „în print“. În prezent, însă, o persoană citeşte ştiri în publicaţii tipărite timp de 30 de minute, în timp ce articolelor on-line le sunt dedicate 12 minute. Chiar dacă se poate sesiza o uşoară scădere a timpului dedicat lecturii ştirilor din publicaţiile tipărite, timpul dedicat acestora continuă să fie predominant.
Aceste statistici sunt încurajatoare şi indică faptul că taxarea conţinutului on-line nu are în mod implicit o influenţă negativă asupra abonamentelor publicaţiilor tipărite. Dimpotrivă, în unele cazuri, taxarea conţinutului on-line poate influenţa pozitiv vânzările în print, se mai spune pe blog.wan-ifra.org.
Pe de altă parte, şi tabloidul The Sun, cel mai vândut ziar din Marea Britanie, şi cotidianul de interes general The Daily Telegraph au anunţat la începutul acestui an că au decis să introducă taxe pentru accesarea conţinutului lor on-line.
În Marea Britanie, acest sistem a fost implementat şi de publicaţia economică Financial Times.
Sistemul de taxare a conţinutului on-line, cu posibilitatea accesului gratuit la câteva materiale pe lună, a fost deja introdus de mai multe publicaţii din Statele Unite ale Americii, printre care şi The New York Times, dar şi din Canada.
Taxarea conţinutului on-line poate influenţa pozitiv vânzările în print
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei