4 C
Craiova
miercuri, 13 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateViorel Marin (ANAMOB): Avem capacități de producție în panificație care depășesc de peste 15 ori necesarul de consum

Viorel Marin (ANAMOB): Avem capacități de producție în panificație care depășesc de peste 15 ori necesarul de consum

România deține capacități de producție în panificație care depășesc de peste 15 ori necesarul de consum, a declarat sâmbătă președintele Asociației Naționale a Industriilor de Morărit și Panificație (ANAMOB), Viorel Marin, potrivit Agerpres. „Piața produselor de panificație din România a plecat inițial de la un nivel de consum și de calitate care nu permitea o varietate foarte mare la nivel de masă, era sistemul vechi în care existau niște standarde naționale, STAS-uri, dar care totuși aveau o calitate în spate. După 1989, din păcate, față de multe idei greșite cu care noi am intrat într-un nou tip de societate, una din cele care a avut un efect foarte nociv a fost aceea că ne-am câștigat dreptul să mâncăm și pâine albă, crezând și încetățenindu-se ideea că acest consum crescut de pâine albă înseamnă civilizație, bunăstare. Din păcate, ideea aceasta se menține și a crescut, iar acest lucru a condus la proliferarea unui număr mult mai mare de agenți producători decât ar avea nevoie România. Deci avem capacități de producție instalate peste tot în țară care depășesc de peste 15 ori necesarul de consum, deci o dezvoltare fără cap, fără coadă, pe fondul unei mentalități care încet, încet a fost adusă să se uite numai la preț”, a arătat Viorel Marin. El a spus că dezvoltarea capacităților de producție în domeniul panificației nu este direct proporțională cu creșterea calității, întrucât pâinea ieftină este în general de proastă calitate și doar consumatorul poate decide care produs rămâne pe piață.Președintele ANAMOB consideră că firmele ar fi trebuit să vină cu o altă calitate, însă acestea „presează calitatea în continuare pe un criteriu unic de preț”. „Nu am văzut foarte multe reclame la acești mari retaileri care să vorbească de o calitate asociată cu un preț, ci toți doboară p rețurile”, a completat Marin. Potrivit acestuia, un produs făcut cu bani puțini nu poate emite pretenții calitative, iar în cadrul legal existent se vorbește doar de sănătatea consumatorului, nu și de calitatea care este promovată pe piață. „Fenomenul natural și fenomenul legal sunt asociate strict de sănătatea consumatorului, nu și de calitatea care este promovată pe piață. Atât timp cât nu este dovedit științific vreun efect nociv al produsului, nu se află pe lista de interdicții și așa mai departe, produsul este liber a circula, singurul arbitru este consumatorul. Or dacă consumatorul este îndopat de sărăcie, că țara e săracă, inclusiv politicul care are senzația exact ca retailerii — eu o să am mai multe voturi dacă declar peste tot că mâncarea trebuie să fie ieftină. Acest lucru a creat acest fenomen, masa de oameni este influențată destul de ușor de acești formatori de opinie, or tocmai acești formatori de opinie au promovat non-calitatea asociată cu un preț de nimic”, a susținut Marin.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS