Vânzările de autoturisme hibride și 100% electrice înregistrate în România, în primele patru luni, au ajuns la 195 de unități, în creștere cu aproape 112% față de intervalul similar din 2015, reiese din statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), titrează AGERPRES.ro. Toyota, Lexus, BMW și Land Rover au fost mărcile de mașini hibride și electrice achiziționate de români pe primele patru luni ale anului.
Conform datelor oficiale, în perioada ianuarie — aprilie 2016, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,7% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național.
Numai la nivelul lunii aprilie din acest an, au fost vândute 69 de mașini ecologice, în creștere evidentă cu 32,7% față de luna anterioară, când s-au înregistrat 52 de unități comercializate.
De asemenea, în primele patru luni din 2016, statistica arată că au fost achiziționate 195 de autoturisme hibride/electrice 100%, în creștere cu circa 112%, în comparație cu același interval din 2015, când numărul acestora era de 92 de unități.
În topul celor mai comercializate mărci auto ecologice, din ianuarie până în aprilie, primul loc este ocupat de Toyota, cu 116 de unități (+153,2% față de primele 4 luni din 2015), urmată de Lexus (48 de unități, +200%), BMW (8 unități, față de niciun exemplar vândut în perioada ianuarie — aprilie 2015) și Land Rover (7 unități,—22,2%).
Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495 de unități, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unități.
La nivel general, livrările totale de autovehicule noi (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele patru luni din acest an, un salt de 14,4%, până la un volum de 36.053 de unități, în timp ce producția națională a scăzut cu 6,4% față de aceeași perioadă din 2015.
În interiorul statisticii referitoare la livrările de autovehicule, autoturismele au consemnat o creștere de 9,4% în intervalul ianuarie — aprilie 2016, până la 27.993 de unități, echivalentul a 77,5% din totalul comercializat pe piață în perioada analizată.
Potrivit sursei citate, în România, vânzările realizate atât în luna aprilie 2016, cât și în primele 4 luni ale acestui an, au fost, ca și în anii precedenți, susținute de achizițiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 89% față de 11% persoane fizice. În cazul autoturismelor, ponderea persoane juridice — persoane fizice a fost 87% vs 13%.
În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața, cu o pondere de 55,7%, iar în ceea ce privește țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 25,5% din România, 22,6% fabricate în Germania, 12,5% din Cehia, 8,9% din Spania și 7,3% din Franța, scrie AGERPRES.ro.
De remarcat este faptul că legislația fiscal prevede o reducere de 95% la impozitul pe proprietate, în cazul în care o persoană cumpără o mașină hibridă.