Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat că nu sunt semnalate drumuri naţionale sau autostrăzi cu circulaţia întreruptă din cauza unor evenimente rutiere.
Începând de ieri, în județul Bihor, traficul rutier pe DN1 Oradea – Cluj-Napoca a fost reluat în condiții normale (pe ambele sensuri ale drumului) la km 606+260 de metri, între localitățile Țileagd și Uileacu de Criș. Amintim că, din cauza lucrărilor de reparații la rosturile de dilatație ale podului peste râul Crișul Repede, traficul rutier s-a desfășurat alternativ, pe o bandă, dirijat (cu semafoare electrice sau piloți de trafic).
În perioada 11 iulie – 1 august 2016, din cauza unor lucrări, se închide DN66 Bumbeşti-Jiu – Petroşani, pe sectorul cuprins între kilometrii 93+500 şi 126, de luni până vineri, în intervalul orar 900 – 1800. Totuşi, va fi permisă circulaţia autovehiculelor destinate transportului public de persoane (microbuze, autobuze), autorizate în acest sens. Excepţie vor face şi autovehiculele cu regim prioritar, menţionate în OUG nr. 195/2002, art. 32, alin. 2, literele a şi b, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau misiuni care au caracter de urgenţă.
În perioada menţionată, traficul rutier se va desfăşura deviat, pe următoarele variante ocolitoare:
Pentru relaţia Târgu Jiu – Petroşani şi retur:
DN67, km 83+100 (Târgu-Jiu – Râmnicu-Vâlcea) – DN7, km 170+752 (Râmnicu-Vâlcea – Sibiu – Sebeş – Simeria) – DN66, km 210+555 (Simeria – Haţeg – Petroşani);
DN67, km 83+100 (Târgu-Jiu – Drobeta-Turnu Severin) – DN6, km 337+825 (Drobeta-Turnu Severin – Orşova – Caransebeş) – DN68, km 5+300 (Caransebeş – Haţeg) – DN66, km 70+336 (Haţeg – Petroşani);
DN66, km 83+100 (Târgu-Jiu – Filiaşi) – DN6, km 264+995 (Filiaşi – Strehaia – Drobeta-Turnu Severin – Orşova – Caransebeş) – DN68, km 0+000 (Caransebeş – Haţeg) – DN66, km 70+336 (Haţeg – Petroşani).
În judeţul Buzău, pe DN10 Brașov – Buzău, în zona Siriu, din cauza lucrărilor de reparaţie a viaductului Stânca Teherău (la kilometrul 85+534 de metri), este restricţionată circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone. Este instituită şi restricţie de viteză de 10 km/h. Ruta ocolitoare pentru traficul greu este DN1B Buzău – Ploieşti, DN1A Ploieşti – Cheia – Săcele, DN1 Săcele – Braşov.
DN7C (Transfăgărăşan) a fost redeschis pe sectorul cuprins între kilometrii 104+000 (Piscu Negru, judeţul Argeş) și 130+800 (cabana Bâlea-Cascadă, judeţul Sibiu). Pe acest tronson este interzisă circulaţia pe timpul nopţii, în intervalul orar 21:00 – 7:00, iar până în data de 30 septembrie 2016 este instituită restricție pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 16 tone în zona kilometrului 83 (pe tronsonul Căpăţânenii-Ungureni – Piscu Negru), pentru a permite executarea lucrărilor de consolidare a unui podeț.
DN67C (Transalpina) a fost redeschis începând din data de 11 iunie 2016, între kilometrii 34+800 (Rânca, judeţul Gorj) și 59+800 (Obârşia Lotrului). Pe acest sector de drum, accesul autovehiculelor este interzis în intervalul orar 20:00-07:00, iar viteza maximă de deplasare este de 30 km/h. Este instituită şi restricţie pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Pe autostrada A1 Orăștie – Sibiu circulația este oprită între nodurile rutiere Săliște și Cunța (km 270+020 – km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la kilometrul 275+650 de metri. Autovehiculele sunt deviate pe DN1.
Pe DN13C, pe sectorul Vânători (judeţul Mureş) – Cristuru Secuiesc (judeţul Harghita), este restricţionată circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 10 tone, din cauza unui podeţ avariat de o viitură.
Tot din cauza unui pod avariat de o viitură, în judeţul Suceava, traficul greu (autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone) este restricţionat pe DN17A, pe tronsonul Vatra Moldoviţei – Ciumârna (între kilometrii 23 şi 27).
Restricţie de tonaj există şi pe DN39, în judeţul Constanţa, pe podul de la Agigea. Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 5 tone circulă deviat, pe rute ocolitoare, iar cele sub această masă pe benzile centrale ale podului (detalii, inclusiv despre despre rutele ocolitoare, pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România: http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2016%2007%202016.pdf).
Pentru că zilnic, în zona podului, se formează coloane de autovehicule, le recomandăm conducătorilor auto să se încadreze pe benzile deschise intercalând autovehiculele unul după celălalt (pe sistem „fermoar”).
Deoarece pe autostrăzile A2 Bucureşti – Constanţa și A1 Bucureşti – Piteşti circulaţia se va intensifica spre seară, le recomandăm conducătorilor auto să respecte următoarele reguli:
– să păstreze în mers o distanţă corespunzătoare, care să le permită să oprească în condiţii de siguranţă;
– să respecte limitele legale de viteză;
– să folosească luminile de întâlnire;
– să se asigure şi să semnalizeze când schimbă banda de circulaţie;
– să pună în funcţiune luminile de avarie când încheie o coloană care opreşte sau încetineşte brusc;
– să acorde prioritate la ieşirea din spaţiile de servicii;
– să nu circule sau să oprească pe banda de urgenţă, exceptând cazurile justificate;
– în cazul în care observă, la plecare, că numărul de autovehicule aflate în trafic este foarte mare, să aştepte până ce intensitatea circulaţiei mai scade.
Ca în fiecare sfârșit de săptămână, pe autostrăzile şi pe drumurile naţionale pe care traficul rutier se va intensifica, numărul de poliţişti a fost suplimentat. Aceştia vor acţiona în zonele în care apar probleme în ceea ce priveşte fluenţa traficului, dar şi în scopul prevenirii accidentelor rutiere.
Având în vedere informarea meteorologică referitoare la caniculă (http://www.meteoromania.ro/anm/?page_id=92), valabilă în perioada 28 – 31 iulie 2016, emisă de Administraţia Naţională de Meteorologie, le recomandăm conducătorilor auto să nu pornească la drum dacă sunt obosiţi şi să verifice presiunea pneurilor. Riscul de a aţipi la volan apare mai ales dimineaţa şi seara, pe autostrăzi şi pe drumurile în aliniament, când se conduce având soarele în faţă.