Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat că, la această oră, pe mai multe drumuri naţionale din Transilvania şi Moldova, traficul rutier se desfăşoară în condiţii de ceaţă. În judeţul Mureş, vizibilitatea pe DN15(E60) este, pe alocuri, sub 50 de metri. În condiţii similare se circulă şi în judeţul Alba, pe DN7 şi pe DN1. Pentru judeţele Alba, Harghita, Covasna, Braşov, Mureş, Hunedoara şi Cluj, Administraţia Naţională de Meteorologie a emis atenţionări nowcasting referitoare la acest fenomen. Conducătorii auto trebuie să ruleze cu viteză adaptată în funcţie de vizibilitate, să mărească distanţa în mers între autovehicule, să nu se angajeze în depăşiri riscante, iar dacă vizibilitatea este foarte scăzută să folosească luminile de întâlnire împreună cu cele de ceaţă.
Începând din data de 21 octombrie 2016, în judeţul Olt, este restricţionată circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone pe DN64 Găneasa – Râmnicu Vâlcea, între kilometrii 34+000 și 40+915 metri, din cauza unor deficiențe constatate la podul de la kilometrul 35+900 de metri, situat peste Valea Negrișoara (comuna Găneasa).
Circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, pe relația Găneasa – Râmnicu Vâlcea, se va efectua pe următoarea rută ocolitoare: intersecția DN65 cu DN64 Găneasa – intersecția DN65 cu DJ677 Salcia – DJ677 Salcia – intersecția DN64 cu DJ677 Pleșoiu – DN64 Pleșoiu.
În perioada 21 octombrie – 15 noiembrie 2016, se vor executa lucrări de întreţinere periodică (aşternere covoare asfaltice) pe autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, pe sectorul cuprins între kilometrii 96 şi 117+500 de metri, pe tronsonul Lehliu-Gară – Fetești. Lucrările se vor executa pe segmente de maximum 2700 de metri, pe câte o cale de rulare, cu redirecţionarea traficului pe banda a doua a sensului opus (implicit, autovehiculele care circulă din sens opus vor folosi prima bandă). Excepţie va face segmentul cuprins între kilometrii 104+500 şi 106+500 (nodul rutier Drajna), unde se va circula pe câte o bandă.
Primul segment pe care au început lucrările este cuprins între kilometrii 95+650 şi 97+660, pe calea unu.
Pe sectoarele pe care circulaţia se va desfăşura deviat (de pe un sens pe celălalt), viteza de deplasare a autovehiculelor va fi limitată la 60 km/h.
Lucrările se vor desfăşura fără întrerupere, în perioada menţionată (atât pe timp de noapte, cât și pe timp de zi, inclusiv în weekend). Pentru ca participanţii la trafic să observe din timp zonele în lucru, balizele cu lumini intermitente vor funcţiona şi ziua.
Le recomandăm conducătorilor auto să respecte semnalizarea temporară instituită.
În județul Galați, pe DN25 Galați – Tecuci este restricţionată circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone între localitățile Șendreni și Hanu Conachi, fiind impusă şi restricţie de viteză de 50 km/h. Amintim că, din cauza apei acumulate pe carosabil, tronsonul de drum a fost închis în perioada 12-16 octombrie 2016 (între kilometrii 31+200 – 68+197).
DN67C-Transalpina este închis (din data de 8 octombrie) între Rânca şi Obârșia Lotrului, pe tronsonul kilometric 34+500 – 59+800, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile (zăpadă şi vânt puternic).
DN7C-Transfăgărăşan este deszăpezit pe întreg tronsonul, însă, pentru a circula pe acest drum, sunt recomandate anvelopele de iarnă.
În județul Buzău, pe DN10 Buzău – Brașov, din cauza lucrărilor care se execută la viaductul Stânca Teherău, în zona Siriu (kilometrii 85+534-86+948), circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone rămâne restricţionată. Este instituită şi restricţie de viteză de 10 km/h. Ruta ocolitoare pentru traficul greu este DN1B Buzău – Ploieşti, DN1A Ploieşti – Cheia – Săcele, DN1 Săcele – Braşov.
În județul Argeș, până în data de 15 noiembrie 2016, pe DN7 Piteşti – Râmnicu-Vâlcea, între kilometrii 128 şi 134, pe raza comunei Drăganu, se efectuează lucrări de decopertare şi asfaltare, iar traficul rutier se desfăşoară pe o bandă, alternativ, fiind dirijat de piloţi de circulaţie.
În judeţul Sibiu, traficul rutier se desfăşoară pe o bandă, alternativ, pe DN7 Sibiu – Râmnicu Vâlcea, în zona Turnu Spart (între localităţile Boiţa şi Lazaret), din cauza unor lucrări care se execută la podul peste pârâul Meghiş. În acest punct apar frecvent probleme de fluență a circulației auto.
Tot pe Valea Oltului, pe DN7, în judeţul Vâlcea, până în data de 1 decembrie 2016, pentru a se permite executarea lucrărilor de consolidare a viaductului Cârligu Mic, circulația rutieră se desfăşoară restricționat, pe o bandă, alternativ (pe toată lungimea viaductului). Şi în acest loc se formează adesea coloane de autovehicule.
Pe DN13C, pe sectorul Vânători (judeţul Mureş) – Cristuru Secuiesc (judeţul Harghita), este restricţionată circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 10 tone, din cauza unui podeţ avariat de o viitură.
Tot din cauza unui pod avariat de o viitură, în judeţul Suceava, traficul greu (autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone) este restricţionat pe DN17A, pe tronsonul Vatra Moldoviţei – Ciumârna (între kilometrii 23 şi 27).
În judeţul Constanţa, în perioada 12 septembrie 2016 – 30 noiembrie 2016, circulaţia rutieră pe podul de la Agigea (pe DN39, km 8+988) este închisă total, pentru toate categoriile de vehicule, în vederea execuției și finalizării lucrărilor de reabilitare a acestuia.
Rutele ocolitoare recomandate sunt:
– către Mangalia: nod rutier A4 (intersecţie cu DN39, Agigea) – A4 (intrare port Constanţa-Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre-Marea Neagră – bretea de acces la DN39A – DN39A – intersecţie cu DN39 – DN39 Eforie-Nord – Mangalia;
– către Negru Vodă: nod rutier A4 (intersecţie cu DN39, Agigea) – A4 (intrare port Constanţa-Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre-Marea Neagră – bretea de acces la DN39A – DN39A – intersecţie cu DN39 – DN39 Eforie-Nord – Agigea – DN38 Agigea – Negru Vodă (detalii pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România).
Potrivit Secției Regionale de Poliție Transporturi Brașov, în vederea efectuării legăturii liniei secundare 208 Sibiu – Copşa Mică cu Magistrala 300 (Culoarul 4 PAN EUROPEAN), se efectuează lucrări de reparaţii şi modernizare la infrastructura feroviară iar din această cauză, între stațiile de cale ferată Şeica Mare și Copşa Mică (județul Sibiu), traficul feroviar este întrerupt. Circulația trenurilor se desfășoară normal, cu transbordarea auto a călătorilor între stațiile de cale ferată menționate.