Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat că, la această oră, nu sunt semnalate drumuri naţionale sau autostrăzi cu circulaţia întreruptă din cauza unor evenimente rutiere, însă în județul Giurgiu, pe DN5 și DN6, și în județul Călărași, pe toate tronsoanele de drumuri naționale, traficul rutier se desfășoară în condiții de ceață densă, vizibilitatea fiind scăzută, local, sub 50 de metri.
Reamintim că au fost închise câteva tronsoane ale unor drumuri naţionale (care se încadrează la nivelul IV de viabilitate sau conform regulamentelor de funcţionare) pentru perioada de iarnă. Acestea sunt:
-DN7C-Transfăgărăşan, pe tronsonul Piscu Negru (km 104, judeţul Argeş) – Bâlea-Cascadă (km 130+800, judeţul Sibiu) – până în data de 30 iunie 2017, cu posibilitate de modificare, în funcţie de starea zăpezii şi condiţiile meteo;
-DN67C-Transalpina, pe tronsonul Rânca (km 34+800, judeţul Gorj) – Şugag (km 79+200, judeţul Alba) – până în data de 31 martie 2017, cu posibilitate de prelungire, în funcţie de starea zăpezii şi condiţiile meteo;
-DN17D, în Munţii Rodnei (Paul Rotunda), pe tronsonul nemodernizat, între Valea Mare, Şanţ (km 86+100, judeţul Bistriţa-Năsăud) şi Cârlibaba (km103+632, judeţul Suceava), până în data de 31 martie 2017;
-DN1R, în Munţii Apuseni (Pasul Ursoaia), între Poiana Horea (km 58+550, judeţul Cluj) şi Mătişeşti (km 62, judeţul Alba), până în data de 31 martie 2017.
În judeţul Olt, este restricţionată circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone pe DN64 Găneasa – Râmnicu Vâlcea, între kilometrii 34+000 și 40+915 metri, din cauza unor degradări apărute la podul de la kilometrul 35+900 de metri, situat peste Valea Negrișoara (comuna Găneasa). Traficul greu se desfăşoară deviat, pe următoarea rută ocolitoare: DN65 Găneasa –Salcia, DJ677 Salcia –Pleșoiu (DN64).
Până în data de 15 noiembrie 2016, se execută lucrări de întreţinere periodică (aşternere covoare asfaltice) pe autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, pe sectorul cuprins între kilometrii 96 şi 117+500 de metri, pe tronsonul Lehliu-Gară – Fetești. Lucrările se execută pe segmente de maximum 2700 de metri, pe câte o cale de rulare, cu redirecţionarea traficului pe banda a doua a sensului opus (implicit, autovehiculele care circulă din sens opus vor folosi prima bandă). Excepţie va face segmentul cuprins între kilometrii 104+500 şi 106+500 (nodul rutier Drajna), unde se va circula pe câte o bandă.
Pe sectoarele pe care circulaţia se va desfăşura deviat (de pe un sens pe celălalt), viteza de deplasare a autovehiculelor va fi limitată la 60 km/h.
Lucrările se vor desfăşura fără întrerupere, în perioada menţionată (atât pe timp de noapte, cât și pe timp de zi, inclusiv în weekend). Pentru ca participanţii la trafic să observe din timp zonele în lucru, balizele cu lumini intermitente vor funcţiona şi ziua.
Conducătorii auto trebuie să respecte semnalizarea temporară instituită.
În județul Galați, pe DN25 Galați – Tecuci este restricţionată circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone între localitățile Șendreni și Hanu Conachi, fiind impusă şi restricţie de viteză de 50 km/h. Tronsonul de drum a fost afectat de inundaţii şi închis în perioada 12-16 octombrie 2016 (între kilometrii 31+200 – 68+197).
În județul Buzău, pe DN10 Buzău – Brașov, din cauza lucrărilor care se execută la viaductul Stânca Teherău, în zona Siriu (kilometrii 85+534-86+948), circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone rămâne restricţionată. Este instituită şi restricţie de viteză de 10 km/h. Ruta ocolitoare pentru traficul greu este DN1B Buzău – Ploieşti, DN1A Ploieşti – Cheia – Săcele, DN1 Săcele – Braşov.
În județul Argeș, până în data de 15 noiembrie 2016, pe DN7 Piteşti – Râmnicu-Vâlcea, între kilometrii 128 şi 134, pe raza comunei Drăganu, se efectuează lucrări de decopertare şi asfaltare, iar traficul rutier se desfăşoară pe o bandă, alternativ, fiind dirijat de piloţi de circulaţie. În zona de lucru se circulă deseori în coloană.
În judeţul Vâlcea, pe DN7 Râmnicu-Vâlcea – Sibiu, până în data de 1 decembrie 2016, pentru a se permite executarea lucrărilor de consolidare a viaductului Cârligu Mic, circulația rutieră se desfăşoară restricționat, pe o bandă, alternativ (pe toată lungimea viaductului). Şi în acest loc se formează adesea coloane de autovehicule.
Pe DN13C, pe sectorul Vânători (judeţul Mureş) – Cristuru Secuiesc (judeţul Harghita), este restricţionată circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 10 tone, din cauza unui podeţ avariat de o viitură.
Tot din cauza unui pod avariat de o viitură, în judeţul Suceava, traficul greu (autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone) este restricţionat pe DN17A, pe tronsonul Vatra Moldoviţei – Ciumârna (între kilometrii 23 şi 27).
Restricţii pentru traficul greu există şi în judeţul Vrancea, pe drumurile naţionale secundare DN2M (Andreiaşu de Jos – 7,5 tone) şi DN2N (Chiojnedeni – Vintileasca – 12 tone, respectiv 3,5 tone la Jitia), din cauza alunecărilor de teren.
În judeţul Constanţa, în perioada 12 septembrie 2016 – 30 noiembrie 2016, circulaţia rutieră pe podul de la Agigea (pe DN39, km 8+988) este închisă total, pentru toate categoriile de vehicule, în vederea execuției și finalizării lucrărilor de reabilitare a acestuia.
Rutele ocolitoare recomandate sunt:
– către Mangalia: nod rutier A4 (intersecţie cu DN39, Agigea) – A4 (intrare port Constanţa-Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre-Marea Neagră – bretea de acces la DN39A – DN39A – intersecţie cu DN39 – DN39 Eforie-Nord – Mangalia;
– către Negru Vodă: nod rutier A4 (intersecţie cu DN39, Agigea) – A4 (intrare port Constanţa-Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre-Marea Neagră – bretea de acces la DN39A – DN39A – intersecţie cu DN39 – DN39 Eforie-Nord – Agigea – DN38 Agigea – Negru Vodă (detalii pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România).
Potrivit Secției Regionale de Poliție Transporturi Brașov, în vederea efectuării legăturii liniei secundare 208 Sibiu – Copşa Mică cu Magistrala 300 (Culoarul 4 PAN EUROPEAN), se efectuează lucrări de reparaţii şi modernizare la infrastructura feroviară iar din această cauză, între stațiile de cale ferată Şeica Mare și Copşa Mică (județul Sibiu), traficul feroviar este întrerupt. Circulația trenurilor se desfășoară normal, cu transbordarea auto a călătorilor între stațiile de cale ferată menționate.
Conform informaţiilor primite de la Secţia Regională de Poliţie Transporturi Timişoara, în perioada 24 octombrie – 10 noiembrie 2016, exceptând zilele de sâmbătă şi duminică, în urma închiderii tronsonului de cale ferată Baru Mare – Petroşani, aflat în lucru (secţia de cale ferată 202), se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto.