O reducere de peste 10% a preţului unui pachet de servicii turistice ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru cei ce doresc să achiziţioneze o vacanţă, a declarat pentru MEDIAFAX Dragoş Anastasiu, fondatorul Grupului Eurolines România.
„Important este să nu ne aruncăm pe orice fel de ofertă de senzaţie care apare pe piaţă. Nu spun că toate sunt eventuale ţepe, dar trebuie să fim cu ochii deschişi şi să analizăm. În momentul în care există o ofertă pe piaţă care este cu 20%, 30%, 40% sub piaţă – asta nu se poate întâmpla în mod real. Oamenii trebuie să ştie că toţi gătim cu aceeaşi apă. Nu gătim cu ape diferite. Diferenţele pot fi de 5-8%, în funcţie de cât de bine cumperi produsul în sine (n.r. – puterea de negociere a agenţiei de turism cu hotelierii). Per total, diferenţele mai mari de 10% mi-ar creea o primă suspiciune”, a precizat Dragoş Anastasiu.
Acesta susţine că, pe de altă parte, este important să ai o relaţie de încredere cu compania respectivă. „Trebuie să dezvolţi, încet-încet, o relaţie cu compania, cu oamenii de acolo şi cu brandul. Adică vine de undeva, e sigur, nu e sigur. Să te duci la ei în birou şi să-i vezi – există, nu există… E vorba despre încredere. Pot să cumpăr şi de la o agenţie mică, şi de la una mare, dar să mă interesez puţin şi să nu mă duc cu capul înainte. Trebuie să văd dacă agenţia respectivă are actele necesare, are licenţă şi are asigurare de insolvenţă, chiar dacă ştiu că astăzi asigurarea nu este la nivelul international la care ar trebui să fie. De asemenea, ceri părerea prietenilor şi rudelor care au apelat la serviciile agenţiei de turism respective”, arată şeful Eurolines România. Încrederea cumpărătorilor în agenţiile de turism a scăzut în ultima vreme, după ce mai multe companii din domeniu au intrat în insolvenţă, abandonându-şi clienţii. Unii dintre aceştia fie nu au mai putut să plece în vacanţa pe care o achitaseră din timp, fie s-au trezit la destinaţie că nu se pot caza.