4 C
Craiova
sâmbătă, 28 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateComandantul unei nave abandonate în Portul Constanţa a murit la bord. Salariile personalului, neplătite de 5 luni

Comandantul unei nave abandonate în Portul Constanţa a murit la bord. Salariile personalului, neplătite de 5 luni

Comandantul ucrainean al unei nave sub pavilion Togo, reţinută în Portul Constanţa de la începutul acestui an, a murit la bordul vasului, fiind înştiinţate autorităţile române şi Ambasada Ucrainei de la Bucureşti, care va informa familia comandantului. Navigatorii nu au primit salarii din decembrie, scrie Mediafax.

Adrian Mihălcioiu, reprezentantului Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, a precizat, miercuri, că Tsaruk Yuriy, comandantul navei Geo Star, sub pavilion Togo, a murit, marţi seară, în jurul orei 19.00, după ce cadrele medicale de pe ambulanţa sosită la faţa locului au încercat timp de mai bine de 45 de minute să îl resusciteze, însă inima bărbatului a cedat. „Au fost alertate autorităţile române şi Ambasada Ucrainei de la Bucureşti care va informa familia comandantului. Tsaruk Yuriy avea 62 de ani şi locuia în Ismail, Ucraina. Comanda a fost preluata de secundul navei”, a declarat, astăzi, Adrian Mihălcioiu.

Nava Geo Star, sub pavilion Togo, a fost reţinută în data de 31 ianuarie 2017 de autorităţile portuare constănţene din cauza deficienţelor majore în ceea ce priveşte Convenţia Maritimă a Muncii Geneva 2006 (MLC 2006). „Din momentul reţinerii, armatorii au abandonat practic nava, lăsând-o împreună cu cei 12 navigatori, 11 din Ucraina şi unul din Rusia, la voia întâmplării. Salariile navigatorilor nu au mai fost plătite din luna decembrie şi pe rând, apa şi alimentele s-au terminat. Agentul navei a alimentat nava cu apă şi alimente, dar salariile nu au fost plătite, fiind presiuni materiale destul de mari pe navigatori şi familiile acestora”, explică Mihălcioiu.
Potrivit acestuia, asiguratorul navei este un club rusesc, care nu şi-a îndeplinit obligaţiile din contractul semnat cu armatorii. „În aceste condiţii, la solicitarea echipajului şi cu aprobarea ITF Londra, vineri, 28 aprilie, s-a introdus acţiune în instanţă pentru recuperarea salariilor navigatorilor, acţiune care se va desfăşura în conformitate cu legislaţia internaţională şi cea naţională. Dar viaţa dusă pe această navă şi greutăţile de la bord au început să facă victime”, a mai spus Adrian Mihălcioiu.

Comanda a fost preluată de secundul navei.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS