Potrivit unui studiu, românii au plătit circa 3 miliarde de euro pe smartphone-uri în ultimii zece ani, scrie ZF.ro. „Estimăm că în 2017 vom ajunge la jumătate din populaţie utilizatori de internet pe mobil”, sun specialiștii din telecomunicații. În mediul de business, rata de penetrare a internetului pe mobil este şi mai mare, însă există încă potenţial de creştere mai ales în segmentul IMM-urilor.
De la apariţia primului dispozitiv smartphone în 2007, care a revoluţionat industria telefoanelor mobile, pe plan local s-au vândut în total smartphone-uri în valoare de 3 mld. euro, potrivit datelor companiei de analiză GfK.
Rata de penetrare a smartphone-urilor în rândul populaţiei urmează să ajungă astfel la peste 50% anul acesta. În 2007, piaţa de smartphone-uri s-a situat la 17 mil. euro, iar doar într-un singur an valoarea vânzărilor s-a triplat la 57 mil. euro. După această majorare spectaculoasă, ritmul anual de creştere s-a menţinut în următori ani între 20 şi 50%, cu excepţia anului 2011, când vânzările aproape că s-au dublat în valoare.
„Din 2007 până în prezent s-au vândut smartphone-uri în valoare de 3 miliarde de euro în România. Estimăm că în 2017 vom ajunge la jumătate din populaţie utilizatori de internet pe mobil“, a declarat Anca Zamfirescu, head of digital marketing intelligence în cadrul GfK România, la conferinţa ZF Mobilio 2017.
În ceea ce priveşte volumul de smartphone în ultimii cinci ani, acesta a ajuns de la circa 500.000 de unităţi pe an la peste 3 milioane de unităţi la finalul lui 2016, pentru anul în curs estimarea fiind de circa 4,4 milioane de unităţi.
Rata de penetrare în creştere a smartphone-urilor în rândul populaţiei şi ofertele tot mai accesibile la serviciile de internet mobil au permis dezvoltarea unui întreg ecosistem care include şi aplicaţii mobile. Facebook și alte rețele de socializare sunt cele mai folosite, la nivel local, de către persoanele fizice, au spus specialiștii, pentru ZF.ro. În mediul de afaceri, rata de utilizare a internetului pe mobil este și mai mare, însă pe acest segment există potential de dezvoltare, deoarece există aplicații mobile care se utilizează și în interiorul companiilor, scire ZF.ro.