5.1 C
Craiova
joi, 21 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCraiova: Elevi de la Școala gimnazială ”Gheorghe Țițeica”, inovatori în Grecia

Craiova: Elevi de la Școala gimnazială ”Gheorghe Țițeica”, inovatori în Grecia

O echipă din cadrul Școlii gimnaziale ,,Gheorghe Țițeica” Craiova, formată din doi profesori și doi elevi, a participat zilele trecute la o nouă întâlnire cu cadre didactice și elevi din Spania, Anglia, Slovenia, Grecia având ca temă ”Capacitatea de inovare timpurie”. Activitatea face parte dintr-un proiect Erasmus care are ca obiective ”Promovarea interesului pentru inovare și construirea capacității de inovare în rândul elevilor din gimnaziu prin deschiderea de noi spații de învățare pentru tinerii care învață”. Întâlnirea s-a derulat în Grecia și elevii au avut posibilitatea să cunoască  istoria locului dar și să vadă și școlile grecești.

Elevii și profesorii de la Școala gimnazială,,Gheorghe Țițeica”  din Craiova au participat la  a treia  întâlnire din cadrul proiectului Erasmus+, KA 2- Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices, KA 201- Strategic Partnernerships for school education: Early Innovation Capacity ,, Capacitatea de inovare timpurie (Fostering innovation interest and building innovation capacity among secondary school students through opening up new learning spaces for young learners), ,,Promovarea interesului pentru inovare și construirea capacității de inovare în rândul elevilor din gimnaziu prin deschiderea de noi spații de învățare pentru tinerii care învață”, iCAP Agreement no 2017-1-UK01-KA201-036517 organizată la Katerini – Platon M.E.P.E.

Proiectul este implementat pe o perioadă de doi ani  în cinci țări – UK-Anglia, Grecia, România, Slovenia si Spania-aplicant: University of Gloucestershire, Cheltenham, UK, parteneri în cadrul proiectului fiind: University of Thessaly-Greece, Platon M.E.P.E., Katerini- Greece, Scoala Gimnazială Gheorghe Titeica Craiova-Romania, Solski Centre Kranj, Kranj-Slovenia, Furness Academies Trust, Barrow-in-Furness-UK,Institut de Vilafant, Vilafant-Spain, Working with Europe- Spain.

,, Pentru că echipele de elevi se află în centrul proiectului, toate resursele sunt direcționate către facilitarea implicării acestora ca principali co-creatori și inovatori pe întreg parcursul perioadei de implementare. Ne aflăm în faza a treia a proiectului, faza de colaborare -,, Să inovăm!” în care, pe lângă implicarea în provocările proprii ale comunității locale, fiecare echipă din cele cinci țări partenere oferă reflecții și contribuții utile, inclusiv paralele- cu provocări similare și soluții posibile atât pentru parteneri cât și în propriile comunități. Această etapă este foarte dinamică și produce o documentație considerabilă care va contribui la dezvoltarea corespunzătoare rezultatelor. În fiecare dintre comunități, colaboratorii comunității creează provocări în timp real pentru fiecare echipă de elevi,– a afirmat prof. Cerasela Cremene, director Școala Gimnazială ,,Gheorghe Țițeica Craiova.

Școli moderne pe care elevii le vor și în România

,,O experiență extraordinară. Deplasarea în Grecia a însemnat foarte mult pentru mine, am cunoscut locuri noi dar încărcate de atâta istorie, perfecțiunea parca născându-se aici. Am plecat la drum în acest proiect alături de niște oameni minunați, iar acum echipei noastre i s-a adăugat și Patricia care a adus un suflu nou și o motivație suplimentară. Am fost fericită să mă revăd cu colegii din Spania, iar cei din Grecia s-au dovedit a fi gazdele perfecte. Dezbaterile din proiect au avut loc într-o școală foarte frumoasă, bine organizată, modernă, ce poate deveni cu ușurință un model demn de urmat și în România. Mi-aș dori să am posibilitatea să învăț și într-o astfel de școală. Toate cele de mai sus m-au făcut să afirm că această deplasare a fost cea mai frumoasă de până acum. Multumiri Greciei!„, a spus eleva Ana Maria Truță, clasa a VII-a, Școala Gimnazială ,,Gheorghe Țițeica Craiova, primul coordonator echipă elevi România în cadrul proiectului. Și pentru a participa în acest proiect elevii trebuie să aibă anumite abilități.

,,În prima zi fiecare dintre cele patru echipe a prezentat progresul, dar și activitățile practice făcute de la ultima întâlnire . Am vorbit pe scurt faptul că ne-am implicat în aceste proiecte prin diferite activități. Spre exemplu, noi am învățat și pregătit piesa de teatru, desigur cu ajutorul unui profesor de engleză, în cazul nostru doamna Moanță Mihaela. În cea de-a doua zi elevii au fost separați de profesori, nouă fiindu-ne puse întrebări în legătură cu proiectul, cu oamenii implicați în el. Au fost și opinii în contradictoriu, dar asta nu a făcut altceva decât să ne învețe mai mult despre critica constructivă. Una dintre cele mai interesante întrebări puse de către profesorul-coordonator de proiect din Anglia a fost despre abilitățile ce ne trebuie pentru a face parte din acest proiect. Am răspuns destul de concret spunând că trebuie să cunoaștem cât mai bine limba engleză să știm să lucrăm în echipă, să gândim liber si creativ dar și să avem un spirit antreprenorial bine dezvoltat. La final am vizitat obiectivele turistice din zonă: Muntele Olimp și un mic sătuc construit în stâncă . Într- adevăr peisajul era fascinant și cu ocazia excursiei am putut să discutăm unele nelămuriri legate de conversațiile anterioare, dar și să ne cunoaștem mai bine între noi și chiar să facem comparații între școlile noastre.În concluzie, experiența a fost cu adevărat minunată. ” a spus eleva Patricia Mitulețu, clasa a VIII-a, Școala Gimnazială ,,Gheorghe Țițeica Craiova, al doilea coordonator echipă elevi România în cadrul proiectului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS