4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateInterviuEleva de 10 de la Școala „Traian“: „Sportul m-a ajutat să fac performanță la școală“

Eleva de 10 de la Școala „Traian“: „Sportul m-a ajutat să fac performanță la școală“

Teodora Banu, eleva de nota 10 de la Școala Gimnazială „Traian“ din Craiova (Foto: Bogdan Grosu)
Teodora Banu, eleva de nota 10 de la Școala Gimnazială „Traian“ din Craiova (Foto: Bogdan Grosu)

Teodora Banu este elevă în clasa a VIII-a la Școala Gimnazială „Traian“ din Craiova și este unul dintre copiii de elită ai unității școlare, dar și ai țării. La fel ca Maria Dincă, eleva de la Școala Gimnazială „Mircea Eliade“, Teodora a reușit să obțină media 10 la simularea evaluării naționale. Performanța celor două fete de la învățământul gimnazial este lăudabilă, mai ales că nu a fost egalată de liceeni la simularea bacalaureatului. În spatele reușitei stă multă muncă, dar și mici secrete. Teodora spune că în dezvoltarea sa personală sportul a avut o contribuție majoră. Cum vede un elev de 10 un examen național, dar și pe ce criterii își va alege cariera, vă propun să descoperiți în interviul pe care Teodora l-a acordat pentru Gazeta de Sud.
GdS: Teodora, ai obținut una din cele două medii de 10 la simularea națională înregistrate la nivelul județului Dolj, un rezultat remarcabil având în vedere faptul că la nivel național au fost doar șapte medii de 10. Mai ai și alte rezultate de excepție?
Teodora Banu: Da, pot spune că am învățat mereu. Am obținut numeroase premii la olimpiadele de matematică, fizică, chimie. Anul acesta m-am calificat la două olimpiade naționale, unde am obținut două premii speciale. Îmi doresc ca și clasa a VIII-a să o finalizez cu rezultate foarte frumoase, adică să reușesc să obțin tot media 10 și la evaluarea națională.
GdS: Este greu să faci performanță?
T.B.: Nu este așa greu. Presupune multă muncă și atenție constantă la școală, astfel încât acasă să lucrez mai puțin.
GdS: Ești elevă de 10 la clasă și olimpică totodată. Mai ai timp liber? Cum îl folosești?
T.B.: Pot spune că am chiar foarte mult timp liber, pentru că sunt atentă în clasă și acasă reușesc să îmi fac temele repede. În timpul liber, citesc, mă uit și la televizor și mai intru și pe internet, dar foarte puțin, pentru că nu îl consider așa de important în clasa a VIII-a.
GdS: Ce tip de informații cauți pe internet?
T.B.: De multe ori folosesc internetul pentru școală. Îl folosesc pentru diverse proiecte, pentru compuneri la română, găsesc idei noi, expresii. Și poate nu credeți, dar este util și la matematică, pentru teoreme, pentru formule care să mă ajute la rezolvarea exercițiilor. Mai rar intru pe diverse rețele de socializare, pentru că nu mi se par utile în acest moment.

Evaluarea națională este un prag important

GdS: La simularea evaluării naționale au fost și mulți elevi care au obținut note foarte mici. Este acest examen, de la finalul clasei a VIII-a, un prag important pentru voi?
T.B.: Poate fi considerat un pas important pentru că după această evaluare suntem repartizați la liceu și o notă mică te poate duce la un liceu unde nu îți place, și apoi, în viață, nu vei mai avea același randament. Chiar dacă în gimnaziu ai avut rezultate bune, dacă liceul la care ai fost repartizat nu se potrivește așteptărilor, începe să apară eșecul.
GdS: Este dificil să obții o notă bună la un examen?
T.B.: Nu este chiar așa dificil, pentru că pregătirea este asigurată la școală. Noi avem tot ce ne trebuie de la doamna profesor Valerica Pometescu, la matematică, și de la doamna profesor Daniela Toma, la limba română. Aceste două doamne profesoare au o colaborare foarte frumoasă cu noi, pentru a ne descurca la examen.
GdS: Ce liceu vei alege?
T.B.: Aș vrea să intru la Colegiul Național „Frații Buzești“ întrucât am observat că acolo se face carte, se face performanță. Am văzut că sunt mulți copii care obțin premii la olimpiadele și concursurile școlare. Media 10 mă ajută să intru fără probleme la acest colegiu. Dacă este să vorbesc despre profil, m-am gândit să optez pentru științele naturii sau pentru matematică-informatică, întrucât nu știu sigur ce vreau să fac mai departe. Oscilez între medicină și ceva ce se leagă de matematică.
GdS: Ce profesii vizați voi, elevii de la Școala „Traian“?
T.B.: În acest moment, opțiunile noastre se îndreaptă spre două domenii: medicină și IT. Pe viitor nu știu ce vom face. Depinde cum ne va influența liceul. În clasa a VIII-a nu ne alegem definitiv domeniul spre care să ne îndreptăm.
GdS: Care sunt argumentele care stau la baza acestor prime orientări în carieră?
T.B.: Am observat că îmi plac chimia, biologia, fizica și matematica. Și m-am gândit că dacă acum îmi plac, o să îmi placă și mai târziu. Dacă este să mă refer la colegii mei, multora le place informatica, care este de viitor.
GdS: Aveți informații despre profesii?
T.B.: Nu chiar, decât din auzite, de la părinți, de la profesori, care ne spun ce se întâmplă după liceu. Am mai avut întâlniri cu foști elevi ai școlii, care vin să ne povesteasca ce i-a ajutat din gimnaziu, cum a fost la liceu. Aceste lucruri pot să ne ajute și pe noi. De exemplu, despre domeniul medicinei știm că este plăcut prin faptul că poți ajuta oameni.

„M-a ajutat să mă concentrez mai bine“

GdS: Ce părere ai despre sistemul de învățământ din România, pentru că mereu au loc modificări, fie la programa școlară, fie la examene?
T.B.: În general, materia este stufoasă, dar trebuie să învățăm constant pentru a nu avea mult de acumulat în ultimul an de gimnaziu. Într-adevăr, avem materii multe, dar cred că acestea ne vor ajuta pe viitor să ne reprofilăm ușor dacă vom constata că nu ni se potrivește un anumit domeniu.
GdS: Profesorii tăi spun că în timpul liber mai faci sport și au descoperit acest lucru prin premiile obținute și din această activitate. Te-a ajutat sportul în dezvoltarea personală?
T.B.: Da, m-a ajutat. Fac dans sportiv de la trei-patru ani. Sportul ajută la o gândire mai bună, mai limpede. Atunci când mergeam la dansuri mă simțeam foarte relaxată și reușeam apoi să mă concentrez mai bine. Anul acesta am renunțat la această activitate pentru că aveam multe de pregătit pentru școală. Nu știu dacă am luat o decizie bună, pentru că acum aș vrea să fac sport. Era o diferență când făceam sport. Am reușit să fac și performanță la dans. Am luat premii și medalii la competițiile naționale. Pot spune chiar că performanța din sport m-a ajutat și la clasă, foarte mult.
GdS: Colegii tăi fac sport?
T.B.: Da, marea majoritate fac sport în timpul liber. Nu știu dacă sport de performanță, dar toți fac activități prin care să se destindă, să se simtă relaxați. Unii aleargă, alții joacă fotbal, dar aceste activități îi ajută foarte mult.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS