Craiova a reuşit în ultimii ani să devină un punct de atracţie pentru din ce în ce mai mulţi turişti. Acest lucru se datorează într-o mare măsură existenţei Aeroportului Internaţional din Bănie. Modernizarea terminalelor, a pistei şi apariţia tot mai multor rute de zbor au făcut posibil acest deziderat. „Craiova a reuşit să devină un oraş turistic în ultima perioadă, găsim în permanenţă turişti din toate ţările care ne vizitează, mare parte din ei veniţi pe Aeroportul din Craiova“, a spus primarul Craiovei, Mihail Genoiu, la începutul lunii octombrie, la deschiderea celei de-a 25-a Conferinţe Anuale şi Adunări Generale a Asociaţiei Aeroporturilor din România.
„Aeroportul din Craiova ne-a scos în lume. Am auzit de multe ori oameni mai vârstnici de la ţară spunând „Ne-aţi adus copiii acasă!“, iar acesta este un lucru foarte bun şi vreau să scot în evidenţă echipa minunată de la aeroport, în frunte cu domnul director general, Mircea Dumitru“, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, la acelaşi eveniment.
Autorităţile judeţene care au făcut posibilă modernizarea aeroportului recunosc faptul că de multe ori i-a ambiţionat în munca depusă şi faptul că Oltenia are o legătură strânsă cu tradiţia aviaţiei. „Acestei zone nu i-a fost străină aviaţia. Părinţii lui Henri Coandă au fost învăţători în Perişor, iar copilăria lui s-a desfăşurat aici şi de multe ori le spun şi celor care vin din străinătate că, în momentul în care s-au urcat în avion şi au venit în România, probabil nu şi-au dat seama că, dacă nu ar fi fost un român cu totul şi cu totul special, nu ar fi putut să vină“, a mai spus Prioteasa.
„Aeroportul din Craiova este proiectul de succes al întregii regiuni“
Masterplanul realizat acum zece ani pentru toată zona Aeroportului şi a terenurilor din împrejurimi a fost făcut de o firmă cu mare experienţă, care mai colaborase cu peste 40 de aeroporturi din lume. Predicţiile făcute la acel moment au fost surprinzătoare: în 2020, pe poarta aeriană a Craiovei vor trece între 500.000 şi un milion de pasageri anual. Odată cu apropierea acestui termen, realitatea seamănă tot mai mult cu aceste calcule. Aceste statistici au determinat deja realizarea unor proiecte de extindere a aeroportului. „Am avut o etapă în care am făcut un masterplan cu o firmă celebră din lume, care ne-a spus acum zece ani ce să facem cu terenurile pe care le aveam şi au avut o predicţie ieşită din calculele lor – ei mai făcuseră 42 de aeroporturi în lume – şi ne-au spus că în jurul anului 2020 vom avea între 500.000 şi un milion de pasageri. Noi ne-am mirat foarte mult atunci şi ne-am spus că dacă am avea 100.000 de pasageri ar fi un lucru extraordinar. Iată că după zece ani şi după cinci ani de când am construit acest terminal, ne vedem în situaţia de a-l extinde pentru că avem zboruri dimineaţa care se suprapun şi avem la un moment dat 4-500 de pasageri, plus însoţitori, şi nu mai este spaţiu. În aceste condiţii, suntem în faza foarte avansată, de licitaţie chiar, în care să extindem terminalul de plecări cu partea de parcare, şi atunci facem o parcare nouă, iar pentru terminalul de sosiri să facem un terminal nou. Aşteptăm cu interes să vedem masterplanul şi cu siguranţă vom depune proiect, sperăm să luăm undeva la 50 de milioane de euro. Noi credem că din acest moment Aeroportul din Craiova este proiectul de succes al întregii regiuni“, a spus Prioteasa.
Aeroportul va înregistra un record istoric în acest an, când traficul de pasageri va depăşi numărul total de locuitori ai municipiului. Potrivit estimărilor, Aeroportul Internaţional Craiova va ajunge în 2017 la 425.000 de călători. Activitatea Aeroportului Internaţional Craiova, raportată la cea din 2010, a înregistrat o creştere cu peste 790 la sută.