Pentru a nu bloca traficul din zona centrală a Craiovei, Comisia de Sistematizare a Circulaţiei a decis că lucrările la pasajul subteran vor lua amploare doar după ce se va putea circula prin Valea Vlăicii
Suprapunerea lucrărilor de la pasajul suprateran, început cu aproape un an în urmă, cu cele de la pasajul subteran, care vor începe efectiv de vineri, ar putea bloca definitiv centrul Craiovei. Pentru a evita o asemenea situaţie, Comisia de Sistematizare a Circulaţiei Rutiere şi Pietonale de pe lângă Primăria Craiova a decis să impună doar restricţii de circulaţie minime în zona pasajului subteran, urmând ca închiderea altor porţiuni din strada Arieş să aibă loc doar după reluarea circulaţiei prin Valea Vlăicii.
Restricţii doar pentru demolări
Deocamdată, pentru lucrările la pasajul subteran de pe strada Arieş se vor impune doar restricţiile de circulaţie necesare în vederea demolării celor două case din vecinătatea Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Dolj – una pe strada Eugeniu Carada, la nr. 15, şi alta pe strada Arieş, nr. 8.
„De vineri seară, de la ora 19.00, o să înceapă restricţionarea circulaţiei pe strada Arieş, de la intersecţia cu străzile Traian Demetrescu şi Împăratul Traian până la cea cu C.D. Fortunescu, la Casa Studenţilor. Două dintre benzi vor fi închise, iar circulaţia se va desfăşura pe cele două benzi care rămân, fiind alocată câte o bandă pentru fiecare sens de mers. Scuarurile care erau pe mijlocul străzii Arieş au fost desfiinţate tocmai pentru a crea spaţiu. Se va trece la efectuarea unui marcaj temporar, de culoare galbenă, pentru delimitarea sensurilor de mers, cu indicatoare de semnalizare a lucrărilor. De asemenea, vor fi impuse restricţii privind depăşirea şi se va desfiinţa giratoriul temporar care se află acum la intersecţia străzii Arieş cu strada Împăratul Traian“, a explicat inspectorul de poliţie Alin Apostol, reprezentantul Poliţiei Rutiere în Comisia de Sistematizare a Circulaţiei Rutiere şi Pietonale de pe lângă Primăria Craiova.
Termen pentru giratoriu: 28 mai
Pe lângă restricţiile menţionate, Primăria Craiova a anunţat şi că „pe una dintre bretelele adiacente scuarului unde e amplasată statuia lui Eugeniu Carada din vecinătatea Casei Studenţilor, circulaţia rutieră va fi închisă, traficul auto urmând a fi deviat pe cealaltă bretea a scuarului“.
Staţiile de autobuz de la intersecţia străzii Arieş cu Împăratul Traian vor fi şi ele mutate. Cea pe sensul către Parc va fi amplasată puţin mai jos de fosta Casă a Căsătoriilor, iar pe celălalt sens va fi amenajată o staţie chiar vizavi de Casa Studenţilor.
Restricţiile de circulaţie impuse pentru construcţia tunelului de sub strada Arieş se vor opri însă aici.
„Trecerea la fazele următoare ale lucrărilor la pasajul subteran, care implică şi alte restricţii pe strada Arieş, va avea loc numai după ce se va relua circulaţia prin Valea Vlăicii. Până nu se dă drumul la trafic prin giratoriul de sub pasajul suprateran şi pe bretelele de lângă acesta, nu se vor impune alte restricţii pe strada Arieş. Termenul pentru redeschiderea circulaţiei prin intersecţia de la kilometrul 0 este 28 mai, maximum 2 iunie, au promis constructorii“, a declarat inspectorul de la Poliţia Rutieră Alin Apostol.
Suprastructura e gata
Între timp, lucrările la pasajul suprateran din Valea Vlăicii avansează vizibil.
„Am terminat de turnat toată suprastructura şi am făcut şi tensionarea cablurilor. Zilele acestea are loc injectarea betonului pe canalele cablurilor de tensionare, apoi se poate trece la decofrarea tablierului şi la demontarea în întregime a schelelor de sub suprastructură. În paralel, se continuă cu turnarea parapeţilor podului, apoi va începe executarea hidroizolaţiei, peste care, spre sfârşitul săptămânii viitoare, se va turna betonul de tramvai. E vorba de un strat de beton de 21 cm, care va fi turnat atât sub şinele de tramvai, cât şi sub carosabil. La sfârşitul săptămânii viitoare încercăm să încheiem şi turnarea parapeţilor, apoi se începe executarea – armare, cofrare, betonare – a zidului de gardă, care face legătura între rampe şi tablierul podului. Miercurea viitoare se pot termina şi rampele, la capetele dinspre tablier“, a explicat ing. Georgeta Ghiţă, şef de şantier la Pasajul Suprateran Craiova, reprezentant al constructorului SCT Bucureşti.
Constructorul a primit deja din Polonia şinele de tramvai care vor fi amplasate pe pasaj. Şinele lungi de câte 16 m îşi aşteaptă rândul în depozitul SCT de la Cernele. Între timp, a început şi instalarea cablurilor electrice prin care va fi alimentată linia de contact a tramvaiului care va fi amplasată pe pasaj. Continuă şi vopsirea tablierului podului, care va fi alb, urmând ca zilele următoare să înceapă şi vopsirea pilelor (picioarele podului) în combinaţia de alb şi crem.
Dar cea mai mare urgenţă, aşa cum au înţeles constructorii pasajului suprateran, o constituie sensul giratoriu de la kilometrul 0. În câteva zile va demara asfaltarea în giratoriu, urmând a fi aşezat asfaltul şi pe porţiunile neterminate ale bretelelor laterale. În acelaşi timp, angajaţii RAADPFL Craiova lucrează la amplasarea bordurilor şi a pavajului de pe trotuare.