6.4 C
Craiova
miercuri, 5 februarie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriVechea Măcelărie, o afacere modernă

Vechea Măcelărie, o afacere modernă

Greutăţile afacerii cu carne şi produse din carne derivă în primul rând din perisabilitatea materiei prime folosite. Totuşi, „ingredientele“ necesare transformării unei astfel de afaceri într-un brand sunt la îndemâna a doi fraţi din Craiova.

Afacerea Vechea Măcelărie a luat naştere din 2002, cu trei angajaţi, printre care cei doi asociaţi ai afacerii, şi o investiţie iniţială de aproximativ 40.000 de dolari. În numai cinci ani, a cunoscut o dezvoltare deosebită, iar activitatea defăşurată a traversat o serie de transformări – de la comercializarea de carne tranşată în stare proaspătă (inclusiv semipreparate – rulouri, pui umpluţi, cârnăciori) prin magazinele proprii, la distribuţie angro (începând din 2005).

În prezent, la Vechea Măcelărie lucrează aproximativ 60 de persoane, care „susţin“ o cifră de afaceri de câteva milioane de euro pe an (pentru 2007, ea ajunge unde în jurul valorii de 4,5 milioane de euro). În plus, în toamna acestui an, firma a primit autorizarea pentru a face export de produse tranşate şi ambalate în UE.

„E o afacere grea, dar foarte plăcută“

Afacerea s-a bazat pe pasiunea pentru tradiţie gastronomică a doi fraţi – Constantin şi Lucian Niţu, ale căror profesii de bază sunt diferite de acest domeniu – teolog, respectiv stilist. „Obsesie şi pasiune, în acelaşi timp, pentru tradiţie şi gastronomie. E o afacere grea, dar foarte plăcută“, a declarat Lucian Niţu, care a explicat că gastronomia este un hobby aparte. Pasiunea nu este însă singurul „ingredient“ folosit de cei doi la reţeta succesului, experienţa acumulată din domeniu fiindu-le de mare folos. „Şcoala în acest domeniu a fost Italia, unde am lucrat timp de trei ani – în măcelării, abatoare, producţie, distribuţie. Ne-am întors în ţară şi am pus în practică tot ce am învăţat. Am adaptat însă produsele de tradiţie la gustul românilor“, a declarat Constantin Niţu. Când s-au întors, au avut ambiţia de a face ca sistemul produselor semipreparate să „prindă“ şi la noi. „Am avut ambiţie. Ne-am întors pentru că niciunde nu e ca acasă“, a adăugat fratele acestuia.

„Ne-am creat mica noastră lume“

Pentru a ajunge la nivelul actual, cei doi s-au implicat total în afacere şi au promovat o politică de personal bazată pe echipă şi pe respect. „Noi deschidem, noi închidem. În plus, ne ocupăm personal de calitatea produselor, de vânzări şi nu lipsim decât o săptămână pe an. Mulţi zic însă că am avut şi noroc“, a spus Constantin Niţu, care a explicat că, şi atunci când restul producătorilor au dificultăţi în comercializarea produselor (produse de pui în perioada Sărbătorilor de iarnă, de exemplu), Vechea Măcelărie reuşeşte să vândă la fel de mult. Pentru a ajunge însă la un astfel de nivel au fost întotdeauna serioşi şi şi-au respectat clienţii şi colaboratorii.

În plus, colaboratorii şi i-au ales întotdeauna cu mare grijă, pentru a se înţelege şi pentru a-i determina să trateze produsele cu respect. „Ne-am creat mica noastră lume“, a spus Constantin Niţu. Alt atu a fost şi acela că asociaţii sunt fraţi, fiind ajutaţi şi de cel de-al treilea frate care este implicat activ în afacere. „Gândim diferit, dar la final avem aceeaşi decizie. Ne completăm reciproc“, a adăugat Niţu.

Greutăţile afacerii

Ca în orice afacere, lucrurile nu au mers întotdeauna brici. „La început, clienţii nu erau obişnuiţi cu produsele semipreparate. În timp însă, s-au educat în această privinţă“, a spus Lucian Niţu.

Educarea clienţilor nu a fost însă cea mai mare greutate a afacerii. „Trebuie să fii foarte rapid. Când se deschide poarta halei de producţie, se întoarce o clepsidră“, a adăugat Lucian Niţu.

Totuşi, indiferent cât de greu le-a fost, au reuşit făcând paşi mici, dar siguri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII