2.9 C
Craiova
vineri, 13 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalPasajul veşnic întârziat

Pasajul veşnic întârziat

Primarul Antonie Solomon a anunţat din nou că la pasajul suprateran nu s-a recuperat nici măcar o oră din întârzierile de două luni

Proiectul care se derulează din martie la kilometrul zero al Craiovei şi care implică realizarea unui pasaj suprateran până în mai 2012 se află într‑o continuă întârziere. Cel puţin aşa susţine primarul Antonie Solomon. Acesta a constatat o întârziere de două luni încă din momentul în care şi-a reluat atribuţiile, întârziere care nu s-ar fi recuperat nici până acum, chiar dacă pe şantierul din Valea Vlăicii lucrările sunt în toi, iar pasajul pare să prindă contur.
„La pasajul suprateran nu s-a recuperat nici măcar o oră, nu o zi“, a afirmat ieri Solomon, într-o conferinţă de presă. Edilul-şef al Băniei şi-a argumentat spusele prin faptul că vine iarna şi nu se ştie cât de grea va fi şi cât se va mai putea lucra. Primarul a ţinut apoi să-i înţepe pe consilierii locali, care în ultima şedinţă s-au declarat împotriva iluminării pasajului în mai multe culori. „Ei spun nu iluminatului artistic la pasaj. Nu, domn’e, să fie mizerie, chiar dacă este în centru, să stea aurolacii pe acolo!“, a exclamat Antonie Solomon.    

Stadiul proiectelor europene din Bănie

Primarul Craiovei a prezentat şi o listă cu situaţia la 1 noiembrie a contractelor cu finanţare nerambursabilă aflate în derulare în oraş. Faţă de lista făcută publică de edilul-şef pe 24 august, la puţin timp după reluarea atribuţiilor, în cea actuală au apărut unele modificări. Astfel, contractul privind reabilitarea infrastructurii rutiere la cele şase străzi, Amaradia, Olteniei, Tineretului, Toamnei, Pelendava şi Brestei (tronson Râului – Pelendava), semnat pe 9 septembrie, se află acum în faza de evaluare a ofertelor depuse, după ce licitaţia fusese iniţial suspendată din cauza unei contestaţii. În aceeaşi fază de evaluare a ofertelor (licitaţie în derulare) se află şi proiectul privind construirea pasajului subteran din centrul oraşului, în timp ce realizarea Craiova Water Park a rămas tot la etapa de „pregătire documentaţie pentru organizare procedură achiziţie“.
După vizita precontractuală efectuată la 5 septembrie, proiectul de modernizare a infrastructurii de transport în comun care prevedea reabilitarea a 11 kilometri cale de rulare tramvai şi realizarea unui management de trafic pe tronsonul Calea Bucureşti – N. Titulescu – Severinului se află în faza de semnare a contractului de finanţare. Proiectul pentru modernizarea străzilor Râului, Caracal şi Bariera Vâlcii a fost depus pe 9 septembrie şi se află în etapa de evaluare tehnico-financiară, însă suma prezentată a crescut de la 79 de milioane de lei la aproape 84 de milioane de lei. Tot în faza de evaluare tehnico-financiară se află şi Centrul de dezvoltare tehnologică şi excelenţă în afaceri, care se va construi lângă Centrul Multifuncţional, etapă în care se găsea şi în urmă cu trei luni.

622 de locuri în parcarea subterană

În ceea ce priveşte celelalte două centre care se vor construi pe locul fostului Târg Romaneşti, Business Center Sud Craiova şi Centrul de sprijin al IMM-urilor, primul proiect a fost depus la 31 octombrie şi se află în faza de „verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii“, iar pentru celălalt se pregăteşte documentaţia pentru aprobarea studiului de fezabilitate şi cerere de finanţare prin hotărâre de consiliu local. La ambele, sumele prezentate acum sunt mai mari decât cele estimate în august, cu 8.200 de lei la Business Center şi cu 162.412 lei la Centrul de sprijin a IMM-urilor.
Şi la proiectul pentru amenajarea şi revitalizarea centrului istoric al Craiovei a crescut valoarea totală şi s-au modificat unele suprafeţe supuse modernizării. Proiectul a fost depus pe 30 septembrie şi se află în faza de evaluare tehnico-financiară, însă suma prezentată în august nu bate cu cea de acum. Dacă atunci valoarea totală a investiţiei era de 72 de milioane de lei, acum ea este de 76.079.006 lei. Faţă de situaţia prezentată de primărie în luna august, au scăzut metrii pătraţi de străzi modernizate, de la 23.915 la 23.230, şi cei de suprafaţă carosabilă, de la 16.615 la 14.286, crescând, în schimb, suprafaţa de trotuare care va fi modernizată, de la 7.300 mp la 8.944 mp. Deşi se preconiza că va fi depus în august, proiectul pentru reabilitarea căminului de bătrâni va fi depus în cursul acestei luni.
În fine, la parcarea subterană care se va amenaja în zona Teatrului Naţional, la care contractul de proiectare are ca termen de finalizare 15 noiembrie, în loc de 603 locuri anunţate iniţial, vor fi 622, dintre care 14 pentru motociclete. Faţă de lista cu proiectele europene prezentată în august, pe cea oferită ieri a mai apărut o investiţie evaluată la 32.487.278 de lei, pentru „Dezvoltarea transportului ecologic în Craiova“. Proiectul prevede reabilitarea străzii Calea Bucureşti, a sistemului de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie, realizarea de piste pentru biciclete pe Calea Bucureşti şi amenajarea de parcări dotate cu puncte de reîncărcare pentru autovehiculele cu motoare electrice sau hibrid.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

51 COMENTARII