4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024

Sfaturi

Documente necesare la solicitarea venitului minim garantat, alocatii complementare si alocatii de sustinere


Acte ce trebuie actualizate din trei in trei luni pentru acordarea venitului minim garantat, alocatii complementare si alocatii de sustinere:


– Adeverinta de la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM);


– Adeverinta de la scoala, cu mentiunea daca primeste sau nu copilul dumneavoastra bursa, felul si cuantumul acesteia;


– Cupoane alocatii de stat pentru copii;


– Cupoane pentru toate categoriile de pensii;


– Cupoane somaj;


– Adeverinta de salariat cu veniturile nete realizate si valoarea tichetelor de masa, daca este cazul;


– Declaratii notariale pe propria raspundere pentru persoanele care nu realizeaza venituri si nu beneficiaza de venit minim garantat, valabile numai pentru dosarele de alocatii complementare si de sustinere;


– Alte acte doveditoare pentru orice alta categorie de venituri.


Foarte important este faptul ca mamele care au in ingrijire unul sau mai multi copii de pâna la sapte ani nu trebuie sa prezinte adeverinta de la AJOFM.


Dosarul pentru alocatie de nou-nascut


Acte necesare intocmirii dosarului pentru acordarea alocatiei pentru copiii nou-nascuti, conform Legii nr. 416/2001:


– cerere-tip (se elibereaza si se completeaza la sediul Directiei Asistenta si Protectie Sociala, din cartier Craiovita Noua, bloc 65 A, parter, in zilele de marti si joi, intre orele 8.00-13.00).


– doua copii xerox dupa BI/CI/CPI ale mamei;


– o copie xerox dupa certificatul de casatorie;


– doua copii xerox dupa certificatul de nastere pentru copilul nou-nascut, pentru care se solicita alocatia;


– o copie xerox dupa certificatul de nastere pentru ceilalti copii din familie;


– un dosar.


Alte precizari. Mai este necesara o copie xerox dupa hotarârea judecatoreasca privind obligatia de intretinere pentru copiii din casatoria anterioara, daca este cazul, aceste documente fiind necesar a se prezenta atât in original, cât si copie. In cazul in care nasterea a fost inregistrata in alta localitate decât cea in care domiciliaza mama sau domiciliul mamei este in alta localitate, cererea va fi insotita de o adeverinta eliberata de primarul localitatii de domiciliu sau, dupa caz, al celei unde a fost inregistrata nasterea, din care sa rezulte ca nu a beneficiat de alocatie pentru copilul nou-nascut. Alocatia se poate solicita in termen de sase luni de la nasterea copilului.


Dosarele se depun la sediul Directiei Asistenta si Protectie Sociala din cartier Craiovita Noua, bl. 65A, parter, in zilele de marti si joi, intre orele 8.00-13.00.


Acte necesare pentru alocatie suplimentara


Acte necesare pentru completarea dosarului privind solicitarea alocatiei suplimentare:


– cerere-tip;


– copie buletine de identitate sot si sotie;


– copie certificat de casatorie;


– copii certificate de nastere ale copiilor;


– dosar.


Dupa caz, hotarâre definitiva de divort; hotarâre incredintare (plasament) copii, ancheta sociala in cazul relatiilor de concubinaj; ancheta sociala pentru domicilii diferite ale parintilor.


Actele se depun la Serviciul de Stare Civila, strada Unirii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS