4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024

BMW G-Power G6

Vreme de mai bine de 23 de ani, numele G-Power a fost sinonim cu performanta si cu designul. BMW seria 6 Coupe E63 este visul multora dintre pasionatii de masini sport. Creatorii acestei frumoase „bestii“ au avut grija sa faca in asa fel incât o simpla privire aruncata asupra acestui coupe de lux sa pompeze adrenalina prin vene.


Cu un motor V10, aceasta masina toarce ca o pisica si scoate in evidenta caracteristicile „matasoase“ ale propulsorului original. Puterea de 506 CP pe care acesta o genereaza in M6 sau M5, cu un cuplu de 520 Nm, in versiunea standard, e deja suficienta pentru a creste adrenalina. Dar motorul de 5.0 l de pe G6 genereaza acum 620 CP la 7.800 de rotatii pe minut, cu un cuplu maxim de 580 Nm la 6.200 de rotatii/minut. Combinat cu cutia de viteze SMG, care a fost adaptata special pentru aceasta putere, automobilul ultrarapid din Brunsbuttel ajunge la 100 km/h in doar 4,5 secunde, viteza maxima fiind de 330 km/h.


Mai putin nu inseamna intotdeauna mai mult. Având aceasta idee, designerii si tehnicienii de la G-Power au inventat un ansamblu aerodinamic special. Elementele de stil ale caroseriei sunt amortizoarele, partile laterale ale aripilor si capacul portbagajului, care caracterizeaza noua linie G-Power. Pentru a produce aceste componente aerodinamice, G-Power foloseste in exclusivitate material sintentic intarit cu fibra de carbon, pentru a asigura o greutate redusa si durabilitatea.


Partea din spate a lui G6 este dominata de doua noi tevi de esapament ovale din otel inoxidabil. Sistemul de evacuare care a fost special creat pentru seria 6 este impresionant prin tonul sau sportiv. G6 ruleaza pe jante de 21 de inch dotate cu anvelope Michelin 245/35-ZR21, speciale pentru G-Power G6, realizate pentru a rezista la viteze de peste 330 km/h.


Cel mai bun motor nou al anului 2006


Propulsorul de pe Golf GT, noul concept de motor, dotat cu tehnologia de supraalimentare dubla, constând dintr-o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, a impresionat expertii din intreaga lume. Noul motor de 1.4 l, dezvoltând o putere de 170 CP, a obtinut doua premii la competitia „Premiile internationale – cel mai bun motor al anului 2006“.


Constructorii de la Volkswagen au combinat conceptul inovator de dimensiuni reduse cu o turbina de supraalimentare, care functioneaza in gama de turatii mici a motorului, si un turbocompresor. Succesul poate fi constatat atat in ceea ce priveste puterea, cât si consumul. Motoul „Putere maxima – consum minim“ ilustreaza perfect avantajele conceptului TSI.


Productia propulsorului de 1.4 l TSI a inceput pentru doua clase de performanta. Instalat in modelul sportiv Golf GT, acest motor cu o putere de 170 CP are nevoie de doar 7,2 litri de benzina Super plus la 100 de kilometri. Pe sosele din afara orasului, noul Twincharger consuma numai 5,9 litri. Volkswagen Golf GT este disponibil cu motorul TSI incepând de la 22.500 de euro. Pe modelul Touran, noul TSI dezvolta 140 CP si consuma 7,5 litri in trafic combinat si 6,2 litri in conditii extraurbane.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS