Producătorii estimează că preţul televizoarelor LCD va scădea cu maximum 15%, informează NewsIn. Vânzările pe acest segment de piaţă vor creşte, iar consumatorii vor pune accent pe design şi specificaţii, ca urmare a puterii de cumpărare crescute a românilor.
Scăderea preţurilor prin eliminarea taxelor şi accesul la informaţie al clienţilor au dat un potenţial important pieţei de televizoare LCD. „Până la sfârşitul anului, estimăm o scădere a preţurilor între 10 şi 15% faţă de ianuarie 2007, astfel încât putem spune că ele încep să înlocuiască televizoarele convenţionale“, a declarat pentru NewsIn preşedintele LG Electronics România, Han Khyu.
Estimările companiei spun că modelele cele mai căutate vor fi cele cu diagonală mare. „În ultima perioadă, se poate observa o creştere a cererii pentru monitoarele cu diagonală mare, peste 19 inch, în condiţiile în care monitoarele cu diagonala de 15 inch au dispărut aproape complet de pe piaţă. Potrivit estimărilor, cea mai mare creştere a cererii se va înregistra pe segmentul televizoarelor LCD cu diagonala de 26, 32 şi 37 de inch“, a adăugat preşedintele LG.
Bobby Burbac, directorul de marketing al BenQ pentru România, a declarat pentru aceeaşi agenţie de presă: „Estimările noastre arată faptul că există o polarizare mai puţin accentuată pe segmentul de preţ foarte mic, aşa cum era în urmă cu ceva timp, şi mai degrabă accentul se pune pe design şi pe specificaţiile produsului. Rata de adopţie a echipamentelor de ultimă generaţie este din ce în ce mai ridicată. Pentru gama de televizoare LCD ne aşteptăm la o scădere a preţurilor, dată în principal de scăderea costurilor de producţie, dar în nici un caz nu ne putem aştepta la o scădere cum a fost cea cauzată de eliminarea taxei vamale din România, de la începutul acestui an“. În schimb, reprezentanţii BenQ consideră că monitoarele LCD pentru PC cu diagonala de 19 inch vor fi cel mai bine vândute. „Legat de tendinţe, ne aşteptăm să fie mai mulţi utilizatori generalişti decât cei veniţi dinspre IT, care au constituit o bună perioadă o pondere importantă a pieţei“, a mai declarat Burbac.
LG şi BenQ în România
LG Electronics se află pe piaţa din România începând din anul 1990, prin intermediul distribuitorilor autorizaţi, şi din anul 2004 ca LG Electronics România. Compania a avut o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro în anul 2005, iar până în 2007 vizează să devină brandul premium numărul 1 pe piaţa locală a electronicelor şi electrocasnicelor. În România, partenerii LG Electronics pe IT sunt Asesoft Distribution, RHS Company, K-Tech Electronics. Produsele IT ale companiei LG pot fi găsite şi în lanţurile mari de retail.
Corporaţia BenQ este formată din trei grupuri principale de afaceri – Digital Media Business Group, Integrated Manufacturing Service Business Group şi Mobile Communication Business Group. Fiecare dintre aceste divizii prezintă o gamă largă de produse, create special pentru un stil de viaţă digital. BenQ are ca parteneri în România companiile Altex, Darer, Proca România, RHS Company, Tornado Sistem pentru zona de distribuţie IT şi StarPrint pentru zona mediilor de stocare.
LCD şi CRT
LCD este abrevierea pentru Liquid Crystal Display (indicator cu cristale lichide) şi este o tehnologie de producere a monitoarelor care se bazează pe filtre de polarizare şi celule cu cristale lichide pentru a produce o imagine, spre deosebire de iluminarea fosforului de o rază de electroni, aşa cum se întâmpla la monitoarele CRT (Cathode-Ray Tube – tub catodic).