După ce a eşuat în intenţia de a concesiona administrarea Incubatorului Transfrontalier Tehnologic şi de Afaceri prin licitaţie publică, Primăria Craiova a decis să se asocieze cu organizaţia a cărei ofertă a fost considerată „inacceptabilă şi neconformă“.
Aparatul propriu al primarului Craiovei uimeşte din nou opinia publică. De data aceasta, funcţionarii au obţinut girul lui Antonie Solomon pentru administrarea Incubatorului Transfrontalier şi de Afaceri prin asociere cu o organizaţie profesională catalogată cu două săptămâni înainte incapabilă să ofere serviciile solicitate de primărie. Mai mult decât atât, oferta considerată „inacceptabilă şi neconformă“, fiindcă nu îndeplinea nici una dintre cerinţe, a fost depusă de organizaţia respectivă, Asociaţia Română de Transfer Tehnologic (ARoTT) Craiova, în colaborare cu societatea comercială IPA SA Bucureşti. Cu alte cuvinte, nici cu sprijinul altei firme ARoTT nu a îndeplinit condiţiile impuse prin documentaţia de atribuire, darămite singură. Între „posibilităţile“ ofertantului enumerăm pierderea de 98.431 de lei pe 2008, lichiditatea generală sub 1% şi lichiditatea patrimonială sub 2%.
Alba-neagra
Parteneriatul cu ARoTT este prezentat ca o soluţie complementară la administrarea Incubatorului Transfrontalier şi de Afaceri, într-un proiect de hotărâre pe care executivul din Bănie urmează să-l prezinte consilierilor locali în şedinţa ordinară de la sfârşitul acestei luni. Conform proiectului, administrarea propriu-zisă ar urma să fie asigurată de consiliul local, variantă considerată imposibil de materializat chiar de către semnatarii raportului de fundamentare a proiectului. Motive: lipsa de personal specializat autorizat şi grevarea bugetului local. Se observă însă din modelul de contract de asociere că serviciile specializate, tehnice şi de management vor fi oferite contra cost de asociatul ARoTT, iar consiliul local se va ocupa de secretariat, copiatoare şi curăţenie. Municipalitatea renunţă astfel şi la redevenţa cerută prin caietul de sarcini, de circa 25.000 de euro anual, ba chiar şi la cea oferită la licitaţie, de 9.400 de euro pe an. Reprezentanţii municipalităţii au refuzat să ne spună ce se întâmplă cu cele 2,75 milioane de lei alocate în acest an administrării incubatorului.
Se coace ilegalitatea
Primăria motivează soluţia adoptată prin expirarea termenului până la care trebuie finalizată „activitatea privind desemnarea unui administrator“ al incubatorului: 10 octombrie 2009. Citatul este luat din raportul întocmit de Direcţia proiecte, programe de dezvoltare a primăriei. Numai că organismele care supervizează proiectul, finanţat cu fonduri PHARE, nu se referă la „desemnarea“ administratorului, ci la „concesionarea serviciilor de administrare“, ceea ce e cu totul altceva. Potrivit unei adrese din iulie 2009 remise de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei (MDRL) prin Direcţia Cooperare Transfrontalieră PHARE, beneficiarul contractului de grant, respectiv Consiliul Local Municipal Craiova, trebuie să finalizeze „activitatea de concesionare a serviciilor de administrare a Incubatorului de Afaceri“ în termen de 45 de zile de la finalizarea contractului (10.10.2009 – n.r.). MDRL nici nu a luat în calcul administrarea prin asociere, darămite să mai şi avizeze una.