Drumul din Craiova către Rânca şi chiar până la Sebeş, dincolo de munţi, va fi în întregime reînnoit până anul viitor. Încă din 2010 ar putea fi însă finalizată asfaltarea celei mai înalte şosele din România.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova urmează să scoată la licitaţie luna aceasta lucrările de modernizare a şoselei DN 55 Craiova – Bechet, evaluate la circa 20 de milioane de euro. Pentru această lucrare s-a întocmit studiul de fezabilitate, fiind asigurată şi finanţarea, prin Banca Europeană de Investiţii, astfel că lucrările ar putea debuta din această toamnă sau cel mai târziu din primăvară.
O altă lucrare care va fi licitată în această toamnă vizează refacerea covorului asfaltic pe noul DN 6 B, care pleacă din Craiova şi trece prin Melineşti, făcând legătura cu Târgu Cărbuneşti prin Hurezani. „Anul trecut am mai asfaltat circa 10 km din acest drum, iar anul acesta ne propunem să finalizăm tot sectorul din judeţul Dolj al acestei şosele. Valoarea lucrării de refacere a covorului asfaltic de la Craiova şi până la limita cu judeţul Gorj depăşeşte două milioane de euro, sumă care va fi suportată din bugetul de stat“, a precizat Ştefan Stoica, directorul DRDP Craiova.
Refacerea carosabilului prin aşezarea unui nou strat de asfalt continuă şi pe sectorul din Gorj al acestui drum. Este vorba de circa 17 km de şosea, până la Hurezani, pentru care lucrările sunt evaluate la circa un milion de euro. După finalizarea acestui drum, şoferii care doresc să ajungă la Rânca dinspre Craiova vor avea posibilitatea să vină în staţiune pe o şosea proaspăt asfaltată şi cu marcajele refăcute.
„Poteca dracului“, asfaltată în acest an
Puţini ştiu că şoseaua cea mai înaltă din România nu este Transfăgărăşanul (DN 7 C), care ajunge la doar 2.000 de metri, ci Transalpina (DN 67 C), care, urcând din Novaci (500 m), trece prin Rânca (1.579 m) şi atinge în Pasul Urdele altitudinea de 2.145 m, pentru a ajunge la Obârşia Lotrului (1.361 m) şi de acolo mai departe către Sebeş. Urmând traseul unui vechi drum ciobănesc, numit de localnici „Poteca dracului“, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul primului război mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită. Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată chiar de regele Carol al II-lea. Drumul a mai fost reabilitat de germani în timpul celui de-al doilea război mondial. De atunci, pe Transalpina nu s-a mai refăcut nici măcar un metru de carosabil, timp de mai mult de şase decenii.
În 2009 a început reabilitarea celei mai pitoreşti şosele din România. Încă de anul trecut fusese finalizată în cea mai mare parte lucrarea pe porţiunea de drum dintre Novaci şi Rânca, iar anul acesta lucrările de asfaltare au continuat în ritm susţinut.
„Ne-am propus să terminăm acest drum încă de anul acesta, astfel încât să se poată circula pe asfalt de la Novaci până la Obârşia Lotrului, ba chiar, cu mici întreruperi, până la Sebeş. Întreruperile sunt cauzate de unele sectoare de drum mai dificile, la care lucrările vor dura ceva mai mult“, a declarat directorul DRDP Craiova.
Lucrări avansate la centura Severinului
Potrivit conducerii DRDP Craiova, se lucrează intens la pasajul de la Ciochiuţa, lucrările fiind finalizate în proporţie de peste 80%. Totodată, sunt şanse ca în acest an să fie terminate şi lucrările centurii municipiului Drobeta Turnu Severin. Finalizarea acestei lucrări intrase în impas cu câteva luni în urmă din cauza unei porţiuni de circa doi kilometri, pe care nu s-au făcut exproprierile pentru că nu au existat sumele necesare despăgubirii proprietarilor de terenuri. „Dacă primim banii pentru exproprieri, constructorul a promis că va finaliza lucrarea chiar de anul acesta, deşi termenul este în a doua parte a anului 2011“, a menţionat directorul DRDP Craiova.
Realizarea centurii ocolitoare a Severinului ar însemna, în primul rând, eliminarea traficului de tranzit din oraş, pe ruta care face legătura zonei de sud a ţării cu frontiera de vest.