8.4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatieLa școlile cu zero promovați trebuie găsite soluții

La școlile cu zero promovați trebuie găsite soluții

Lavinia Craioveanu a precizat că în cazul școlilor fără nici o medie de promovare la simularea evaluării naționale, directorii și cadrele didactice trebuie să identifice cauzele, dar și soluția pentru remedierea situației (Foto: Claudiu Tudor)
Lavinia Craioveanu a precizat că în cazul școlilor fără nici o medie de promovare la simularea evaluării naționale, directorii și cadrele didactice trebuie să identifice cauzele, dar și soluția pentru remedierea situației (Foto: Claudiu Tudor)

Rezultatele simulării evaluării naționale, anunțate weekendul trecut, au arătat că, în prezent, elevii din ultimul an de gimnaziu, de la opt unități școlare din Dolj, nu pot obține minimum cinci la probele de limba și literatura română și matematică. Inspectorul școlar general Lavinia Craioveanu a anunțat ieri că se vor face analize la fiecare unitate de învățământ, iar responsabilitatea pentru a găsi explicațiile necesare, dar și soluțiile de remediere este atât a directorilor, cât și a cadrelor didactice. 

Note mai mici de cinci la ambele discipline de examen, acestea au fost rezultatele obținute de elevii de clasa a VIII-a de la Liceul „Dimitrie Filișanu“ Filiași, Școala gimnazială Mischii, Școala gimnazială „Marin Sorescu“ Bulzești, Școala gimnazială „Nicolae Popescu“ Întorsura, Școala gimnazială Caraula, Școala gimnazială Coțofenii din Față, Școala gimnazială Sălcuța, Școala gimnazială Gogoșu. Conducerea Inspectoratului Școlar Județean susține că unitățile școlare cu astfel de rezultate au și un număr mic de elevi.
„Însumând elevii care au participat la această simulare din toate cele opt școli menționate reiese că 84 de copii nu au obținut medii peste cinci. Din datele pe fiecare unitate școlară rezultă că la Gogoșu a fost un singur elev care s-a prezentat și nu a promovat, la Coțofenii din Față au fost înscriși șase elevi, unul absent, iar cinci nu au reușit să obțină note peste cinci. Deci numărul de elevi nu este foarte mare comparativ cu numărul de școli. Vom analiza fiecare situație și cei care sunt în măsură să identifice cauzele și, mai ales, să găsească soluție la această problemă sunt conducerea școlii și cadrele didactice de la școala respectivă“, a declarat inspectorul școlar general Lavinia Craioveanu. Unele dintre unitățile care nu au nici un elev promovat, în sesiunea de simulări de anul trecut apăreau cu puține medii peste cinci. Pe această listă se regăsesc Școala gimnazială Sălcuța și Liceul Tehnologic „D. Filișanu“ din Filiași. „O să vedem ce măsuri au luat dânșii anul trecut. Se pare că acele măsuri nu au fost eficiente sau nu au fost suficiente. Împreună cu ei trebuie să găsim soluții pentru ca acești copii să obțină note de promovare“, a mai precizat inspectorul școlar general.

Pregătirea suplimentară trebuie făcută pe grupe diferențiate

În urma rezultatelor de la simulare, școlile trebuie să aplice planuri remediale până la sesiunea din vară. Inspectorii școlari anunță că se va pune accent mai ales pe programul de recuperare pentru matematică, disciplină la care 38% dintre elevi au obținut note sub cinci. De alt­fel, recomandarea conducerii ISJ Dolj este ca pregătirea să se facă pe grupe constituite în funcție de rezultate.
„Ca să avem în vară mai mulți copii cu note peste cinci vom aplica mai multe măsuri printre care intensificarea pregătirii pe care elevii o fac la matematică. Voi avea o ședință cu directorii în perioada următoare în care vom analiza aceste rezultate. O să le recomand ca pregătirea la matematică ca și la limba română să se realizeze diferențiat, și anume cu elevii care au rezultate mai slabe la clasă într-o grupă, iar cu cei care au obținut note de promovare în altă grupă, gândindu-mă că în acest mod nivelul lor, fiind apropiat, și eficiența acelor ore de pregătire suplimentare va fi mai mare“, a declarat inspectorul școlar general Lavinia Craioveanu. Tot pentru a avea rezultate bune la examenele naționale, conducerea ISJ Dolj a anunțat că va fi nevoie de intensificarea pregătirii elevilor pentru susținerea evaluării naționale, încă din clasa a V-a, dar și de implicarea părinților pentru monitorizarea pregătirii curente a elevilor pentru orele de curs.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS