http:http://www.youtube.com/watch?v=33fDzxJYsJo
Dumnezeu a părăsit Craiova. Ne-a lăsat pe mâna administraţiei locale, care a considerat că e spre binele general să spargă aproape toate străzile din municipiu.
Cine să mai ia în considerare anvergura dezastrului, traficul tot mai aglomerat din municipiu şi anotimpul în care se desfăşoară toate aceste lucrări? Oare faptul că după toamnă vine iarna e greu de prevăzut?
Am ajuns în punctul în care un şant refăcut cu asfalt a devenit prilej de sărbătoare. Ce ne facem însă cu străzile sparte şi abandonate, ce facem cu străzile care nu mai au covor asfaltic, unde gropile se măresc pe zi ce trece? Ce facem cu ceea ce doar cu indulgenţă se mai pot numi drumuri? Răspunsul este simplu şi îl acceptăm pentru că nu avem de ales: oraşul se modernizează.
Străzile, paguba şoferilor
Bulevardul 1 Mai, în zona sensului giratoriu de la Ciupercă, a fost prins în programul anual de plombe al Primăriei Craiova. Din acest motiv, asfaltul a fost răzuit. Au rămas gropile în drum, care s-au umplut cu apă de la ploi sau de la zăpadă. Strada a rămas aşa săptămâni bune, iar şoferii craioveni au fost forţaţi să se mulţumească doar cu promisiunea că se va rezolva… cândva.
Iar mai-marii oraşului promit în continuare. „Azi după-amiază (marţi – n.r.) se intră la Ciupercă şi se toarnă covorul asfaltic. Lucrarea se termină într-o zi, două“, a declarat Adriana Motocu, directoarea Direcţiei Investiţii din cadrul Primăriei Craiova.
Cu toate eforturile susţinute depuse de administraţia locală, pe drumurile din Craiova apar din ce în ce mai multe capcane. Dacă nu sunt şanţuri acoperite cu pământ şi pietriş care se lasă din cauza precipitaţiilor, avem gropile care se înmulţesc precum ciupercile după ploaie.
În buricul Băniei, în intersecţia de la kilometrul 0, avem şanţuri într-o parte şi gropi în mijloc. Strada Maria Tănase a fost „proiectată“ special pentru a aduce bani service-urilor auto. Mohorului, legătura între străzile Brestei şi Câmpia Islaz, poartă titulatura de stradă doar prin bunăvoinţa craiovenilor; este mai degrabă drumul plângerii.
Cel puţin doi şoferi craioveni şi-au proptit maşinile în şanţul de pe strada Ion Maiorescu, zona clădirii Proiect. Bulevardul Titulescu, un şantier prelungit şi în 2008. Intersecţia din zona Facultăţii de Agronomie, un coşmar. Şi exemplele pot continua. „Ce se face în România, în speţă Craiova, este absolut jenant! Trebuie ca toţi cei afectaţi să trimitem, de exemplu, facturile de la reparaţia maşinilor către municipalitate“, a scris un cetăţean pe pagina de internet a GdS.
Oare edilii Băniei nu circulă pe aceleaşi drumuri ca şi noi?