Zeci de trenuri au fost blocate ieri-dimineaţă în gările dintre Drobeta Turnu Severin şi Caransebeş. Frigul a făcut ca liniile de înaltă tensiune să se rupă sau macazurile să se blocheze. În tot acest timp, călătorii au fost lăsaţi să aştepte în frig, fără să primească nici o explicaţie.
Cea mai gravă situaţie s-a înregistrat în Orşova, unde trei trenuri – două rapiduri şi un intecity – au avut întârzieri chiar şi de patru ore.
„Aşteptăm de vreo trei ore şi nu ne-a spus nimeni nimic. Am înţeles că ar fi o defecţiune la un fir de curent din cauza frigului, dar, totuşi, ar trebui să ne spună şi nouă cineva ceva. Eu vreau să ajung la Timişoara, dar cred că nu am vreo şansă până după-masă“, a spus un călător.
Dacă pentru călătorii din tren aşteptarea a fost cât de cât mai blândă, vagoanele fiind încălzite, nu acelaşi lucru se poate spune despre cei care au aşteptat în gări, călătorii preferând să stea pe peron, în zăpadă, decât în încăperile reci ale gării.
„De ce să stăm în gară dacă acolo este mai frig decât afară? Caloriferele sunt reci, nimeni nu ne spune nimic, aşa se întâmplă în România… Aştept aici de vreo 50 de minute şi cred că o să mai aştept mult şi bine“, a spus o tânără care trebuia să ajungă la Bucureşti.
Întrebaţi de problemele care le îngreunează activitatea, angajaţii de la CFR au făcut pe neştiutorii sau, pur şi simplu au dat-o pe glumă.
„Nu aşteptăm aşa de mult, este o defecţiune care se va repara. Din cauza frigului s-a defectat un fir de conectare, dar se va repara… Asta e, stăm până se topeşte zăpada“, a încercat să facă haz de necaz un mecanic de tren.
Întrebaţi de ce în gară caloriferele sunt reci, funcţionara de la ghişeul de bilete a răspuns că la ei căldura e la program, iar poliţiştii din gară au spus că încăperea în care lucrează ei este încălzită. „Sunt două trenuri care nu au mai plecat de vreo două ore. Am înţeles că este o defecţiune, din cauza frigului cred, dar în maximum 20 de minute o să se pună în mişcare. Şi aici este frig pentru că la noi căldura e la program, nu ştiu la alte birouri, dar aici este foarte frig“, a declarat Maria Neacşu, vânzătoare de bilete în gara Orşova.
Timp de aproape patru ore, specialiştii din echipa de intervenţie au aşteptat în gară, fără ca vreunul să plece spre locul defecţiunii.
„Am fost chemaţi să reparăm defecţiunea, dar mai întâi trebuie să ajungem acolo, este la vreo cinci kilometri distanţă“, a spus unul dintre ei.
Într-un final, cei de la CFR au ales ca trenurile aflate în întârziere să fie puse în mişcare cu ajutorul unor locomotive diesel, care au fost tractate până în locul în care liniile aveau energie electrică.
Călători trataţi inuman
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei