4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjPrejudiciu de 100 de milioane de euro pe Transalpina

Prejudiciu de 100 de milioane de euro pe Transalpina

Şoseaua Transalpina încă este administrată de Romstrade
Şoseaua Transalpina încă este administrată de Romstrade

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a calculat un prejudiciu la şoseaua Transalpina de peste 100 de milioane de euro. Narcis Neaga, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă susținută la Târgu Jiu, că prejudiciul a fost calculat în urma unor expertize tehnice şi contabile. În principal este vorba de degradarea lucrărilor efectuate, precum şi de plăţi pentru lucrări neefectuate. Compania încearcă să rezilieze în instanţă contractul cu firma Romstrade, care s-a ocupat de modernizarea Transalpinei, până la arestarea patronului Nelu Iordache, pentru fraude cu fonduri europene: „După cum ştiţi, am demarat procedura de reziliere a contractului cu firma care s-a ocupat de Transalpina. Am acţionat în judecată constructorul, pentru că doar aşa poate fi reziliat contractul. Asta după ce am realizat două expertize foarte importante: o expertiză tehnică şi una contabilă. Pentru prima dată spun public treaba aceasta – expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Este o sumă foarte mare. (…) Reprezintă lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată şi lucrări plătite şi neefectuate. Urmează să defalcăm cât la sută din această cifră înseamnă lucrări plătite şi neefectuate şi cât înseamnă degradări“, a declarat Narcis Neaga.

Pierderi şi pentru agenţii economici

Narcis Neaga a spus că lucrările la Transalpina s-au derulat în lipsa unui acord de mediu şi că instituţia pe care o conduce va calcula şi pierderile înregistrate de agenţii economici din Rânca şi nu numai: „Transalpina e o afacere încâlcită. Plus că dacă noi ne apucăm să lucrăm la drum, trebuie să obţinem acordul de mediu. Ştiţi că lucrările s-au efectuat fără acord de mediu. Din primăvară, CNADNR va intra pe acest drum şi îl va pune în siguranţă. Urmează să calculăm şi pierderile pe care le-au suportat agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în zonă. Această cifră include doar aspectele tehnice ale drumului. Până la sfârşitul anului avem şi pierderile suferite de agenţii economici. Abia atunci putem vorbi despre o sumă globală. De regulă, în Companie s-a calculat până acum impactul asupra drumului, dar noi vrem să schimbăm această abordare, pentru că impactul nu este doar asupra asfaltului sau asupra pietrei. Statul nu a încasat rovinietă, pentru că pe acolo nu au circulat maşini, iar cabanierii nu au putut să îşi folosească unităţile de cazare, iar asta înseamnă pierderi. Va fi pentru prima dată în Companie când se face un asemenea calcul. Un constructor care tratează o lucrare în mod corespunzător nu plăteşte doar asfaltul, ci trebuie să plătească şi deranjul pe care îl produce zonei. Aşteptăm o decizie a instanţei de judecată care să ne permită rezilierea contractului şi urmează preluarea drumului“, a mai spus şeful CNADNR.

Neaga, avertisment pentru Sarcină

În ceea ce priveşte modul în care vor fi prestate serviciile de deszăpezire de către firma omului de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, SC Coremi Inter Rovinari, Narcis Neaga a transmis ieri public un avertisment societăţii care a câştigat contractul de deszăpezire pentru drumurile naţionale din Gorj. Valoarea serviciilor de deszăpezire este de opt milioane de lei. Coremi a primit o păsuire de încă o săptămână pentru a prezenta utilajele necesare: „Deszăpezirea – avertisment public pentru Coremi. Dacă nu respectă contractul, fără nici o ezitare, el va fi reziliat. Nimeni nu își poate permite să nu respecte condițiile unui contract, mai ales că este vorba de deszăpezire. Le-am dat avertizări, notificări, dacă în termen de șapte zile nu își vor duce utilajele în bază, vom rezilia contractul. Vom avea soluții, dar, dacă ei nu își respectă obligațiile, vom rezilia contractul, nu ne țin ei pe noi în șah! Firma Coremi va fi trecută pe lista neagră a CNADNR! Avem cu ce să ne ocupăm de deszăpezire, există discuții cu alte firme, plus utilajele proprii ale SDN. Deocamdată, așteptăm decizia Coremi. Am vorbit personal cu cei de acolo, trebuie să respecte ceea ce scrie în contract. Au câștigat pe documente și preț. La nivel național stăm bine cu deszăpezirea. Am avut probleme cu companiile care au intrat în insolvență“, a spus directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care a inspectat ieri şi stadiul lucrărilor pe DN 66 Rovinari – Bumbeşti-Jiu – Defileul Jiului şi s-a declarat relativ mulţumit de cum îşi desfăşoară activitatea cei doi constructori spanioli.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS