Numai o zi îi mai desparte pe craioveni de posibilitatea achiziționării unor produse la care nici nu îndrăzneau să se gândească înainte de Black Friday. Unii așteaptă cu sufletul la gură reducerile de preț din Vinerea Neagră, în timp ce alții sunt mai rezervați în această privință.
Pentru mulți craioveni, sintagma Black Friday nu mai este necunoscută. Este un obicei pe care românii l-au preluat de la americani, febra reducerilor simțindu-se și la noi tot mai mult pe an ce trece. Cetățenii Băniei fac economii din timp în așa fel încât atunci când se apropie Vinerea Neagră să aibă cardurile pline ca să poată profita de reducerile oferite de marile lanțuri de magazine. Televizoare, telefoane, calculatoare, aparate foto și electrocasnice sunt numai câteva dintre produsele cărora oamenii le urmăresc prețurile de-a lungul anului și pe care ajung să și le permită abia în ziua dedicată reducerilor. „Vreau să îmi cumpăr un televizor și mereu l-am văzut pe la 2.000 de lei. Sper să fie redus de vineri încolo, ca să pot să mi-l iau“, spune o doamnă care se plimbă printre televizoarele expuse.
Tinerii sunt cei mai interesați de reducerile de Black Friday. „Și anul trecut m-am uitat să-mi cumpăr un Sistem Home Cinema, dar nu a fost redus, deși era Black Friday. Sper ca anul acesta să mi-l pot permite. Acum ajunge undeva pe la 2.500 de lei, ceea ce mi se pare destul de mult. Sper să fie o reducere de 500 de lei ca să pot să îl cumpăr“, ne spune un tânăr pasionat de electronice.
„Este o strategie pe care fiecare magazin cred că o face”
Unii oameni sunt mai rezervați atunci când vine vorba de scăderea prețurilor cu ocazia acestei zile. Ei cred că multe magazine cresc prețurile cu câteva săptămâni înainte ca de Black Friday să le scadă semnificativ. „Este o strategie pe care fiecare magazin cred că o face. Ca să ne fure ochii și să ne convingă să cumpărăm anumite produse, reprezentanții magazinelor cresc prețurile, apoi scad câteva milioane din ele. Dar până la urmă ajungi să cumperi produsul respectiv la același preț“, ne spune Cristian Nițu, un tânăr care nu crede prea mult în reducerile din Vinerea Neagră.
Oamenii trecuți de prima tinerețe analizează bine prețurile înainte de zilele dedicate reducerilor, ca nu cumva să fie păcăliți. „Se întâmplă să umfle prețurile înainte de Black Friday și tocmai din această cauză vin mereu cu soțul meu cu câteva săptămâni înainte ca să vedem la ce preț găsim produsul. Anul trecut am cumpărat un aspirator care într-adevăr a fost redus cu 30 de lei. O sumă mică, dar la pensiile pe care le avem orice bănuț contează“, ne spune Ileana Ozunu.
Reducerile de Black Friday de pe internet
Dacă de Black Friday sunt reduceri semnificative de prețuri, și aglomerația la casele de marcat este pe măsură. Cei interesați vor să profite din plin de reducerile care li se oferă și iau cu asalt marile lanțuri de magazine din oraș. Black Friday înseamnă aglomerație și ore în șir petrecute la casele de marcat, dar, cu toate acestea, craiovenii nu vor rata ocazia de a cumpăra la un preț mult mai mic produsele dorite. Sunt și oameni care preferă să urmărească reducerile din Vinerea Neagră din fotoliul confortabil de acasă. „Nu are sens să merg să mă îmbrâncească oamenii prin magazine și să îmi fac nervi degeaba. Foarte multe persoane stau până la 12 noaptea ca să apară reducerile pe site-urile marilor magazine. Așa fac și eu, dar până să îmi meargă paginile îmi fac o mie de nervi. Oricum, mai puțini decât dacă ar fi să mă duc direct în magazin. La fel de bine îți poți comanda produsele de pe internet“, ne spune Andrei, un tânăr care preferă cumpărăturile on-line. Gabriel Cincă, directorul unui magazin Flanco din Craiova, a declarat pentru GdS: „Le-am pregătit clienților reduceri de până la 80% la sute de mii de produse. La Flanco, reducerile încep la ora 6.00 pe 21 noiembrie și continuă și în zilele de 22 și 23. Anul acesta ne așteptăm la mai mulți clienți decât anul trecut“.
Numărul persoanelor care au auzit de Black Friday a crescut cu o treime față de 2013
Potrivit studiului Millward Brown România, aproximativ 4,75 milioane de români vor să cumpere cel puțin un produs de Black Friday. Anul acesta, numărul persoanelor care au auzit de Black Friday a crescut cu o treime față de anul trecut, ceea ce face ca reducerile din Vinerea Neagră să fie un fenomen pentru țara noastră. „Numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns, anul acesta, la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Astfel, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, se observă o creștere cu aproape o treime a numărului de persoane (+ 1,7 milioane) care au informații despre Vinerea Neagră“, informează Agerpres. Potrivit cercetării, anul acesta, românii preferă să cumpere de Black Friday electrocasnice mici (36%), televizoare (30%) și telefoane mobile (20%).