Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut public faptul că a reziliat contractul de deszăpezire a drumurilor naţionale din Gorj, încheiat cu firma Coremi Inter Rovinari, controlată de omul de afaceri Nicolae Sarcină. Potrivit CNADNR, pentru stabilirea altei firme care să preia contractul de deszăpezire va fi organizată o nouă licitaţie. Valoarea noului contract de deszăpezire va fi însă de numai cinci milioane de lei, față de 8,3 milioane de lei, fără TVA, cât era prevăzut în contractul încheiat cu firma Coremi Inter. De altfel, Coremi Inter, care nu a putut prezenta, în baze, utilajele de deszăpezire solicitate, conform înţelegerii cu şefii CNADNR, avea un contract semnat pe 20 de luni. De data aceasta, noul contract se va derula numai pe actualul sezon de iarnă. Firma omului de afaceri Nicolae Sarcină avea obligaţia să aibă 60 de utilaje, însă nu a prezentat decât foarte puţine dintre acestea, iar, potrivit drumarilor, unele nu se aflau într-o stare bună.
Mai este timp pentru licitaţie?
Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România susţine că va fi organizată o nouă licitaţie pentru noul contract de deszăpezire a drumurilor naţionale din Gorj, însă nu se ştie dacă mai este timp pentru acest lucru. „CNADNR SA dezminte informaţiile apărute în mass-media conform cărora contractele de deszăpezire ar fi fost anulate în prag de iarnă şi face următoarele precizări: Suma pentru care se va organiza licitaţia la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, Secţia de Drumuri Naţionale Târgu Jiu, este de aproximativ cinci milioane de lei pentru activitatea de deszăpezire aferentă iernii 2014 – 2015, şi nu 9,5 milioane de euro aşa cum, în mod eronat, s-a afirmat în materialele prezentate în mass-media. De asemenea, contractul care a fost reziliat cu SC Coremi a fost în valoare de 8,32 milioane lei, fără TVA, şi nu 9,5 milioane de euro aşa cum, în mod eronat a apărut în presă“, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Şi-a asumat un contract pe care nu l-a putut onora
Conform unor surse din cadrul Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, dacă ar fi prezentat măcar o parte a utilajelor, firma Coremi ar fi rămas în continuare titular de contract. Anul trecut, de exemplu, s-a acţionat pe drumurile naţionale din Gorj cu doar 43 de utilaje de deszăpezire. Caietul de sarcini are însă în vedere cele mai grele condiţii de iarnă şi astfel necesarul de utilaje a fost estimat la 73, inclusiv cele ale Drumurilor Naţionale. Firma Coremi a câştigat şi în anul precedent contractul de deszăpezire, dar a subcontractat serviciile respective către Gecor Giurgiu. Coremi a câştigat şi anul acesta, dar nu a mai avut cui să subcontracteze, având în vedere că şefii Gecor, participanţi şi ei la licitaţia pentru Gorj, s-au supărat că au pierdut din nou contractul. În plus, Gecor are de onorat contracte de deszăpezire în zona de sud a ţării. Rămâne de văzut dacă în prag de iarnă autorităţile centrale şi judeţene vor reuşit să gestioneze în bune condiţii problema deszăpezirii drumurilor naţionale din Gorj.