4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCalea ferată de la Pan Group, asfaltată

Calea ferată de la Pan Group, asfaltată

Calea ferată dintre fabrica Pan Group și fostul siloz de făină de pe Calea București a fost asfaltată la sfârșitul  săptămânii trecute
Calea ferată dintre fabrica Pan Group și fostul siloz de făină de pe Calea București a fost asfaltată la sfârșitul
săptămânii trecute

Calea de rulare de pe strada Sărarilor, care făcea legătura între clădirea Pan Group și silozul de făină de pe Calea București, a fost asfaltată. Lucrările la această stradă fac parte din contractul pe care municipalitatea l-a semnat la începutul lunii octombrie cu firma Delta ACM pentru reparația și întreținerea de străzi, alei, trotuare și parcări din Craiova. Muncitorii au început în urmă cu mai mult timp să lucreze, iar execuția a stagnat multe zile la stadiul de frezare a suprafeței asfaltice. „Reabilitarea străzii Sărarilor din Craiova este inclusă în acordul-cadru cu firma Delta ACM și noi am preconizat că se va încheia săptămâna aceasta, dar s-a încheiat mai devreme. Calea de rulare care traversează strada a fost și ea dezafectată, pentru că nu mai este folosită acum, iar locul a fost asfaltat. Sperăm ca acest lucru să fie benefic pentru șoferii care tranzitează zona“, a explicat pentru Gazeta de Sud viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.

„E mai bine așa, oricum nu se mai face pâine aici“

În weekendul trecut, calea ferată a fost asfaltată și, odată cu ea, mai multe gropi de pe strada Sărarilor. Șoferii spun că era cazul să fie asfaltată, mai ales că nu mai folosea la nimic și se distrugeau suspensiile mașinilor. „E foarte bine. De multe ori distrugeam și mașina. Mai e problema cu semaforul; după ce că durează puțin, se face și coadă până în spate. Dar ceea ce au făcut pe strada asta este bine“, a spus unul dintre șoferii care tranzitau zona. Altul a spus că, oricum, nu mai exista o utilitate a căii ferate, așa că asfaltarea nu poate fi decât un lucru bun. „Ne stricam mașinile aici, era un lucru necesar. Calea ferată nu avea nici un farmec, chiar ne afecta mașinile. E un lucru foarte bun că s-a rezolvat problema asta“. „Nu se mai folosea (calea ferată – n.r.) și e mai bine așa, oricum nu se mai face pâine aici. Cred că e mai bine pentru șoferi, pentru că nu se mai distrug suspensiile la autovehicule“, a spus alt participant la trafic.

Alte căi de rulare nefolosite ar urma să fie asfaltate

Conform reprezentanți-lor municipalității, mai multe căi ferate care nu mai sunt folosite urmează să fie asfaltate. Dintre acestea, o amintim pe cea de pe bulevardul Decebal. Procedura de asfaltare a acestor căi ferate neutilizate a trenat și din cauza licitației întârziate la asfaltarea de străzi din Craiova, dar și din cauza avizelor pe care municipalitatea a trebuit să le obțină de la Căile Ferate Române pentru a putea interveni asupra căilor de rulare, lucru care a durat, conform acestora, în jur de un an. În paralel, pe acest prim contract subsecvent din acordul-cadru de asfaltare se desfășoară lucrări pe mai multe străzi din Craiova, dintre care amintim străzile Bibescu, C.D. Fortunescu sau aleile pietonale și carosabile din Piața Centrală. Acest prim contract a fost semnat pe 9 octombrie și are o valoare de 6.462.970,7 lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS