Constructorul care a lucrat la reabilitarea străzii Caracal a avut timp la dispoziție, conform unei declarații inițiale a reprezentanților municipalității, până pe 7 decembrie, să remedieze defectele constatate de Primăria Municipiului Craiova în urma vizitelor de pe teren. Reprezentanții firmei susțin că recepția a fost făcută deja săptămâna trecută, însă cei ai primăriei spun că recepția este încă în lucru, iar termenul final este 24 decembrie. Una peste alta, situația de la fața locului arată că lucrurile sunt destul de departe de a fi încheiate, iar părerea oamenilor pare să fie una singură: se putea mult mai bine.
După aproximativ nouă luni de la începerea reabilitării pe fonduri europene a străzii Caracal, după o sistare de lucrări și mai multe probleme întâlnite pe parcurs, marea arteră din Craiova ar trebui să fie gata. Lucrările au fost încheiate încă din luna octombrie, însă constructorului i-a fost pus în vedere de către beneficiar, Primăria Municipiului Craiova, să remedieze mai multe defecte constatate pe teren. „Începând de pe 7 noiembrie, firma are la dispoziție 30 de zile să remedieze defectele. Este vorba despre anumite suprafețe unde băltește apa după ploaie, ceea ce nu este în regulă. Vorbim și despre nivelarea gurilor de canal, și trebuie văzut ce soluții se găsesc pentru pista de biciclete“, explica, în urmă cu o lună, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.
S-a făcut sau nu recepția?
Însă reprezentanții constructorului au declarat pentru GdS că acest lucru a fost făcut mai devreme de termenul dat. „Da, am rezolvat tot ce aveam de făcut pe stradă, gurile de canal, pistele de bicicliști și locurile unde staționa apa. Am terminat mai devreme de o lună remedierea, așa că, săptămâna trecută, comisia de recepție s-a reunit și s-a făcut și recepția lucrării“, a explicat inginer Marian Ieremia, șef de șantier din partea Dancor Romconstruct. Pe de altă parte, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu, spune că recepția este încă în lucru, modificând și termenul de remediere pe care îl impusese primăria inițial. „Recepția a început pe 7 noiembrie 2014, s-au stabilit neconformități, iar termenul de remediere este 24 decembrie 2014. S-au remediat o parte din ele, mai sunt câteva“, a explicat Genoiu.
„Pista pentru bicicliști e o oroare”
Totuși, la fața locului mai există zone unde pistele pentru bicicliști nu sunt trasate – în fața unității militare, spre exemplu – sau unde acestea se întâlnesc cu gropi, mașini sau copaci, și există și foarte multe zone în care apa încă staționează, în locuri precum stațiile de autobuz sau trecerile de pietoni. Gurile de canal au fost aduse la nivel cu asfaltul, dar chiar și așa oamenii tind să vadă problemele care au rămas. „Orice lucru făcut bine înseamnă că e bun. Ar trebui marcajele făcute ca lumea, trecerile pentru pietoni și semnele de circulație pentru pietoni. După mine, pista pentru biciclete nu trebuia făcută unde circulă persoanele, trebuia tot pe margine de stradă, pe banda unu sau pe cea de urgență, așa cum se zice“, consideră Ion Crăciun. „Pista pentru bicicliști e o oroare. Atâta timp cât acolo dai în groapă, în partea cealaltă în mașini, ce părere să avem?! Pentru mine, toată chestia care s-a făcut în orașul Craiova e o harababură“, crede Marian Băcanu.
„S-a modernizat destul de bine, dar calitatea lucrării…“
O altă craioveancă spune că nu este în măsură să comenteze lucrările făcute. „Strada e un pic mai bună. Eu știu… Trebuie să fie utile pistele pentru biciclete. Locurile de refugiu pentru pietoni sunt bune, dar eu nu sunt proiectant și nu știu ce să zic“, a mărturisit Zoia Berechet. Nu în ultimul rând, calitatea carosabilului este adusă în discuție de un taximetrist: „Să spunem că se putea un pic mai bine, s-a modernizat destul de bine, dar calitatea lucrării… Pistele pentru bicicliști sunt bune, dar cam înguste. Ar mai trebui îmbunătățit sistemul de dirijare a circulației rutiere. Sunt ore la care strada este foarte aglomerată și nu poți ieși sau intra pe ea“, consideră Mihai.