4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljTerapie cu câini pentru copiii cu dizabilităţi

Terapie cu câini pentru copiii cu dizabilităţi

În fiecare duminică, în Şcoala Specială „Sf. Mina“ au loc şedinţe de terapie asistată de animale (FOTO: Claudiu Tudor)
În fiecare duminică, în Şcoala Specială „Sf. Mina“ au loc şedinţe de terapie asistată de animale (FOTO: Claudiu Tudor)

Elevii de la Şcoala Specială „Sf. Mina“, din Craiova, au participat duminică la a doua şedinţă de terapie asistată de animale. Timp de aproximativ două ore, stăpânii unor câini cu un bogat palmares expoziţional şi competiţional au fost alături de 15 copii – cu tulburări din spectrul autist, cu afecţiuni neurologice, sindrom Down sau deficienţe grave de vedere – selectaţi pentru a beneficia de primele şedinţe de terapie. Extrem de timizi sau dimpotrivă extrem de expansivi, copiii au avut şansa să admire câini din rase precum Labrador Retriever, Golden Retriever, Ciobănesc German, Cocker Spaniel, Saint Bernard, dar în acelaşi timp să-și îmbunătățească comunicarea nonverbală.
Este un proiect-pilot pentru judeţul Dolj, care a fost lansat la Şcoala Specială „Sf. Mina“ din Craiova de reprezentanţii unităţii de învăţământ şi de cei ai Centrului Naţional de Educare Canină. „Este o provocare pentru noi, iar acum, la a doua şedinţă, vedem deja schimbări în comportamentul acestor copii. Am adus în faţa lor rase de câini pe care i-au întâlnit deja la prima şedinţă şi am fost plăcut surprinşi să vedem că micuţii le-au ţinut minte numele. Am adus însă şi rase noi, exemplare deosebite pe care copiii le-au acceptat fără probleme. Este un prim pas. Aveam copii cu deficienţe din spectrul autist care nu acceptau nici măcar animalele din locuinţa lor, dar care au reacţionat extraordinar la vederea acestor câini. Psihologii vor monitoriza permanent starea copiilor și interacțiunea acestora cu câinii. Este o implicare de forţe, părinţi, dascăli, psihologi, voluntari“, a spus Liviu Ionescu, președintele Centrului Național de Educare Canină (CNEC).
Reprezentanţii CNEC au oferit în dar unităţii de învăţământ un căţel din rasa Labrador, care va fi antrenat special pentru unul dintre copiii cu deficienţe de vedere din şcoală. „Pentru copiii cu dizabilităţi, compania unui animal poate avea efecte extrem de benefice. Câinii îi pot ajuta la efectuarea unor exerciţii de vorbire, îi pot ajuta să dezvolte capacităţi psiho-emoţionale. Până şi rostirea unor comenzi ajută copiii să-şi dezvolte foarte mult încrederea în sine. Fiecare copil va avea alături un specialist, dar şi câte un câine preferat“, a spus Carmen Pascu, directoarea Şcolii Speciale „Sf. Mina“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS