Ambulatoriul Spitalului de Urgență Craiova mai are nevoie de ceva timp până va fi deschis în întregime. Situația pe care GdS o prezenta anul trecut, legată de inadvertențele apărute între proiectul inițial și lucrarea efectuată de firmele de construcții trenează. Într-un răspuns acordat GdS, reprezentanții Consiliului Județean Dolj au explicat că mai sunt de parcurs cinci etape, inclusiv o licitație, până la darea integrală în folosință a ambulatoriului. Până atunci, se folosește în continuare, pe o perioadă nederminată, partea ambulatoriului destinată copiilor.
Ambulatoriul Spitalului Clinic Județean de Urgență Craiova sau Policlinica mai are de așteptat până să fie dat integral în folosință, în prezent funcționând doar partea destinată copiilor. Modernizat din bani europeni, obiectivul nu a putut fi recepționat oficial la sfârșitul anului 2013, respectiv începutul lui 2014, din cauza unor neconcordanțe între planșele vizate ce au stat la baza autorizației de construire și alte dispoziții de șantier emise ulterior de către proiectant. Motivul? Acestea nu au fost aprobate de Primăria Craiova, cea care a emis autorizația de construire. Totodată, Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) „Oltenia“ a solicitat o serie de lucrări suplimentare, care nu au existat în proiectul tehnic inițial și care erau necesare pentru obținerea autorizației de funcționare.
Despre ce lucrări este vorba?
Conform unui răspuns transmis GdS de către Consiliul Județean Dolj, beneficiarul acestui obiectiv, proiectul tehnic inițial a necesitat o revizuire. Vorbim despre lucrări de consolidare inclusiv în subsolul ambulatoriului, neincluse în proiectul tehnic inițial, despre soluții tehnice aferente spațiilor și instalațiilor din ambulatoriu și modificări generate de specificul activității desfășurate. Conform CJ Dolj, „o parte dintre aceste lucrări suplimentare au fost executate și decontate din capitolul diverse și neprevăzute, pe baza unor dispoziții de șantier emise de către proiectant, în baza contractului de asistență tehnică, însă această sumă nu a putut acoperi toate categoriile și cantitățile de lucrări suplimentare rezultate pe parcursul derulării acordului contractual“.
În ceea ce privește cerințele ISU „Oltenia“, „clădirea Ambulatoriului reprezintă un singur compartiment de incendiu și, ca urmare, măsurile de securitate la incendiu trebuie luate pentru întreg spațiul, nu numai pentru cele prevăzute în proiectul tehnic inițial, respectiv pentru spații ce nu erau în proiectul tehnic inițial“, explică CJ Dolj. Vorbim, printre altele, despre lungimea căilor de evacuare, compartimentare antifoc, nefinalizarea lucrărilor de execuţie şi nefinalizarea documentației tehnice. În plus, ambulatoriul mai are nevoie de o modificare a instalației de alimentare cu apă pentru hidranții interiori și exteriori și de realizarea unui bazin care să asigure o rezervă suficientă de apă spitalului pentru acești hidranți.
Stop și de la capăt
Reprezentanții CJ Dolj au explicat că, în această perioadă, proiectul tehnic este în curs de elaborare, pentru a fi cuprinse atât modificările din dispozițiile de șantier emise, cât și lucrările suplimentare necesare pentru funcționalitate și obținerea autorizațiilor de funcționare. Iar pentru restul lucrărilor care nu au putut fi executate din capitolul diverse și neprevăzute, va fi organizată o nouă licitație. Practic, totul pornește de la zero cu noile lucrări suplimentare. CJ Dolj a explicat că Ambulatoriul „va fi dat integral în folosință după parcurgerea următoarelor etape: finalizarea proiectului tehnic revizuit, obținerea noii autorizații de construire, contractarea lucrărilor suplimentare rezultate în urma revizuirii proiectului tehnic printr-o procedură de achiziție publică, execuția lucrărilor suplimentare și recepția tuturor lucrărilor cuprinse în noua autorizație de construire“.
Reamintim că, în continuare, o parte dintre dotările de peste două milioane de euro fără TVA, constând în mobilier, instrumentar medical și aparatură medicală, stă încă nefolosită până când ambulatoriul va fi dat integral în folosință.