Stimată dră/dnă Ana-Maria Predilă,
Urmare a articolului publicat sub semnătura dumneavoastră la rubrica SĂNĂTATE – ziarul Gazeta de Sud – pe 26.01.2015, în urma interviului dat de dl. conf. univ. dr. Diaconescu Iulian, medic șef în secția Clinica B.I. Adulți II din structura spitalului, în aplicarea art. 49 din DECIZIA CNA NR. 220/2011 sunt necesare următoarele precizări:
Cu privire la lipsa de medicamente ieftine din spital: – din documentele statistice și financiar-contabile existente în cadrul spitalului rezultă următoarele aspecte:
– La data de 31.12.2014 existau în stoc: dezinfectanți în sumă totală de 85.000 de lei, materiale sanitare (toată gama necesară) în sumă de 67.000 de lei, medicamente pentru tratamentul pacienților internați, inclusiv cele de care se face vorbire în articol (Paracetamol- 5.000 cpr., Algocalmin – 3.000 cpr. etc) în sumă totală de 116.000 de lei.
În anul 2015, mai exact pe 26.01.2015, stocul de medicamente pentru tratamentul pacienților internați este de 75.000 de lei, care se completează lunar cu comenzi de aproximativ 85.000 de lei, stocul fiind suficient patru luni.
– La programele de sănătate care se derulează în cadrul spitalului nostru pentru afecțiunile cu HIV/SIDA și TBC sunt asigurate medicamente și materiale sanitare din sursă de finanțare separată, în speță Ministerul Sănătății astfel: pentru HIV/SIDA până la 1.02.2015; începând cu februarie 2015 se vor relua completările de stoc cu comenzi de aproximativ 600.000 de lei pe lună, iar pentru afecțiunile cu TBC aprovizionarea cu medicamente și materiale sanitare este suficientă până la 1.05.2015.
Cu privire la igiena și infecțiile din spital facem următoarele precizări: la data de 23.01.2015 s-a primit procesul-verbal de constatare a condițiilor igienico-sanitare întocmit de DSP Dolj – control în Sănătatea Publică, constatându-se următoarele:
• În secțiile clinice din structura spitalului se respectă structura funcțională aprobată și autorizată;
• Starea igienico-sanitară este corespunzătoare;
• Circuitele funcționale nu se intersectează;
• Se respectă legislația sanitară privind gestionarea deșeurilor periculoase;
• Se respectă legislația sanitară în vigoare și autorizația sanitară de funcționare.
În consecință, nu s-au constatat deficiențe cu privire la asigurarea igienei în cadrul unității și nu întâmpinăm disfuncționalități privind aprovizionarea cu medicamente accesibile pacienților internați, dezinfectanți, materiale sanitare etc.
Manager, As. Univ. dr. Turcu Adina-Andreea
Consilier juridic, Bălan Felicia