Unele solicitări făcute de cetățeni în cadrul celei mai recente întâlniri „Fii vocea cartierului tău!“, organizată de Gazeta de Sud în cartierul craiovean Bariera Vâlcii, nu au rămas fără ecou. În urma lor, Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Fondului Locativ Craiova a intervenit pe două străzi, pentru a le face cât de cât circulabile, iar Poliția Locală a aplicat mai multe amenzi pentru branșamente ilegale, dând și avertismente celor care nu au contracte cu Salubritatea. Regia Autonomă de Transport promite să regândească traseele din zonă după ce se va încheia șantierul de pe strada Bariera Vâlcii.
Pe două străzi din cartierul Bariera Vâlcii s-a început pietruirea în urma solicitărilor făcute de către craiovenii prezenți la întâlnirea „Fii vocea cartierului tău!“, organizată de Gazeta de Sud în parteneriat cu primăria. RAADPFL Craiova a intervenit cu piatră de râu pe străzile Rodnei și Zmeurei.
„După întâlnirea din Bariera Vâlcii, am intrat cu echipajele pe două străzi. Prima a fost strada Rodnei, care a fost terminată toată și pe care am pus piatră de râu. De luni, 2 februarie, am intrat și pe strada Zmeurei, tot cu piatră de râu, și este pe jumătate gata. Vom continua, lucrând cu toate echipele. Am făcut o vizită și în Șimnicu de Jos, pe străzile Cocorului și Grădinari, însă acolo nu putem interveni deocamdată fiindcă arterele sunt acoperite de apă. Nu putem intra pe toate străzile cu piatră concasată, deoarece licitația pentru aceasta este încă în desfășurare. Lumea mai trebuie să știe și faptul că pe străzi se lucrează în funcție de cum apar acestea în evidența primăriei. Dacă o stradă este cu piatră de râu, tot așa va fi refăcută de către noi. Dacă este cu piatră concasată, va fi refăcută cu piatră concasată“, a explicat directorul RAADPFL Craiova, Rela Filip.
Proprietarii branșați ilegal, amendați
Și Poliția Locală Craiova a efectuat, în ultimele săptămâni, mai multe controale în cartierul Bariera Vâlcii, ca urmare a sesizărilor făcute de cetățeni la întâlnirea cu autoritățile. Oamenii se plângeau că, în anumite zone, canalizarea nu făcea față și, la ploi abundente, toată mizeria din canal ieșea pe străzi. În urma controalelor, polițiștii au constatat că mai multe branșamente sunt ilegale, motiv pentru care aceştia au aplicat amenzi și au dispus debranșarea.
Tot la sesizarea cetățenilor, care s-au plâns de mizeria din cartier, poliția a dat avertismente scrise mai multor persoane. „Pentru fapte ce constau în evacuarea apei menajere din curți pe domeniul public și lipsa contractelor cu un operator de salubritate, 14 persoane au fost sancționate cu avertisment scris, potrivit Regulamentului privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea municipiului Craiova, precum și stabilirea, constatarea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții“, au mai explicat reprezentanții poliției municipiului.
RAT Craiova încearcă să extindă traseul 17 până la Piața Mare
Mai multe solicitări ale cetăţenilor din Barieră au fost legate și de autobuzele Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova. Principalele lor cereri au fost ca traseul 17 (Șimnic – Gară) să fie prelungit până la Piața Centrală și ca un nou traseu să se înființeze pe Centura de Nord a Craiovei. Reprezentanții RAT Craiova au explicat pentru GdS că se depun eforturi pentru susținerea actualelor trasee și că, după ce se vor încheia lucrările pe strada Bariera Vâlcii, se va regândi o prelungire a traseului 17 până la Piața Mare.
„Noi am luat legătura personal cu cetățenii care ne-au sesizat probleme la «Fii vocea cartierului tău!». Legat de solicitările lor, trebuie menționat că, de când s-a deschis șantierul pe strada Bariera Vâlcii, traseul 17 a fost mărit de la o lungime de opt kilometri pe un singur autobuz la 23 de kilometri pe două autobuze. În Bariera Vâlcii mai există linia 23, care pleacă de la Dezbenzinare și ajunge la Piața Mare, însă, într-adevăr, plecarea se face o dată pe zi din Bariera Vâlcii, la 7.20, iar oamenii se întorc la 16.45 acasă. Acest program a fost stabilit tot în urma solicitărilor lor, aceasta fiind mai degrabă o cursă pentru cei care fac «naveta» la muncă în centrul orașului. Revenind la traseul 17, noi depunem mari eforturi pentru a-l susține și, după finalizarea lucrărilor, vom regândi parcursul său, mai ales că se vor mai asfalta și câteva străzi, și analizăm și posibilitatea prelungirii până la Piața Mare“, a explicat directorul RAT Craiova, Marcel Tănăsescu. Acesta a mai precizat că, în ceea ce privește înființarea unui traseu pe Centura de Nord a Craiovei, acest lucru nu se poate realiza deocamdată, fiind necesar acceptul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, care are în administrare drumul. Pe lângă cele amintite mai sus, majoritatea solicitărilor făcute de cetățeni la „Fii vocea cartierului tău!“ au fost legate, în mare parte, de asfaltarea de străzi. Conform răspunsului dat în mai multe rânduri de către municipalitate, se va putea intra la asfaltare de îndată ce vremea va permite acest lucru, autoritățile dând ca termen luna martie.