4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjNemţii, îmbiaţi cu emisiuni tv să viziteze judeţul Gorj

Nemţii, îmbiaţi cu emisiuni tv să viziteze judeţul Gorj

În urma participării săptămâna trecută la Târgul Internaţional de Turism de la Berlin, autoritățile din Gorj au fost sfătuite să conceapă o strategie prin emisiuni tv pentru a atrage turişti germani în judeţ.
Județul Gorj a fost reprezentat de președintele Consiliului Județean Gorj, Ion Călinoiu, însoțit de directorul Salvamont, Sabin Cornoiu, și de Ovidiu Popescu, consilier la cabinetul președintelui. Au fost prezenți, de asemenea, la Berlin: Adi Câmpeanu, primarul comunei Runcu, Aristide Șerbănescu, primarul comunei Schela, Ioana Bușe, primarul comunei Berlești, Maria Dumitrașcu, primarul comunei Stoina, Emil Cătănoiu, primarul comunei Căpreni, Ovidiu Pungan, primarul comunei Bălănești, Marian Rotaru, primarul comunei Lelești și Ion Ciocea, primarul comunei Bustuchin. Un film de prezentare a județului Gorj a rulat în perioada târgului pe videoplasma amplasată la intrarea în standul României, vizitatorii fiind atrași de imaginile spectaculoase. Premiul internaţional pentru turism „Mărul de Aur“, obţinut de judeţul Gorj, ca destinaţie turistică şi culturală unicat, a fost expus şi prezentat în cadrul Târgului Internaţional de Turism de la Berlin.

Emisiuni de promovare pe canale de specialitate

În urma participării la Târgul Internaţional de Turism de la Berlin, a contactelor realizate și a discuțiilor purtate cu oficiali, touroperatori naționali și internaționali, reprezentanţi ai agenţiilor de turism a ieşit în evidenţă necesitatea realizării unei strategii de atragere a turiştilor.
„La nivel naţional, Germania este considerată în top 3 pe lista turiștilor străini care vizitează România. Cele mai solicitate destinații în România sunt orașele Sibiu, Brașov, Sighișoara, în general Transilvania, Delta Dunării și mănăstirile din nordul Moldovei. Turiștii germani sunt interesați, preponderent, de natură, de drumeții în aer liber, de zone cât mai curate şi de ofertele care ţin de tradiţiile locale (obiceiuri, mâncare tradiţională, evenimente locale cu specific tradiţional). Cele mai frecvente întrebări au fost cele legate de existenţa unui aeroport în apropiere, de infrastructura pentru turism şi de evenimentele locale. În urma prezentării ofertelor turistice în Gorj, interesul publicului s-a manifestat în principal pentru zona montană, (preponderent Transalpina) turismul în natură şi de aventură (peşteri, păduri, râuri, drumuri de munte etc.), pentru Ansamblul brâncuşian «Calea Eroilor» de la Târgu Jiu, dar şi pentru turismul monahal. Ca urmare a discuţiilor cu consultanţii germani pe probleme de turism şi afaceri, concluzia a fost că, pentru piaţa germană, e necesară o reclamă pe canalele media accesibile germanului de rând, cu un tip de campanie modernă, adaptată la tendinţele actuale, în special pe posturile de televiziune. A fost, de asemenea, recomandată o mai bună vizibilitate pe internet, atât prin site-urile instituţionale, cât şi prin crearea de blogguri de turism. S-a constatat, de asemenea, necesitatea amenajării de parcări pentru rulote, foarte mulţi dintre turiştii germani fiind atraşi de acest tip de turism. Consiliul Judeţean Gorj şi-a propus ca, în cel mai scurt timp, să analizeze spațiile disponibile și să demareze studii de fezabilitate pentru amenajarea de parcări dotate cu utilitățile necesare – locuri de campare și parcare, branșamente la energie electrică, apă și canalizare“, potrivit unui comunicat de presă al Consiliului Judeţean Gorj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS