Într-o lume tot mai interesată de inovații și tehnologie, o companie IT din Bănie specializată pe domeniul automotive a invitat un canadian să le explice craiovenilor și studenților interesați cum a realizat un prototip de mașină electrică utilizând o tehnologie de printare 3D. Miercuri, studenții craioveni de la Automatică și Calculatoare au putut vedea o mașină de lux de producție nemțească, în care a fost încorporată o parte din inteligența tinerilor craioveni de la Hella. În Bănie s-au produs softurile care acționează luminile, ștergătoarele, închiderea electrică a portbagajului, încălzirea scaunelor și altele. Componentele respective sunt produse efectiv în fabrica Hella din Timișoara.
Compania specializată pe IT și pe automotive Hella Craiova a organizat, marți seară, o conferință motivațională intitulată „Hella Driving Innovation Days“, la care au participat o mare parte a angajaților firmei, studenți craioveni pasionați de tehnologie și de domeniul de activitate amintit, dar și angajați ai altor companii din domeniul IT din Craiova. Invitatul de marcă al evenimentului a fost canadianul Jim Kor, care a inventat o mașină electrică utilizând o tehnologie de printare 3D. În fața unei săli de conferințe arhipline, Jim Kor le-a vorbit tinerilor craioveni despre cele mai importante provocări ale naturii umane, insistând pe nevoia de schimbare și pe importanța inovației. El le-a prezentat tinerilor craioveni prototipul mașinii electrice concepute de el, definind-o drept o mașină „nebunesc de rapidă, spațioasă și luxoasă“, cu o formă interesantă.
Directorul Hella Craiova, Nicolae Neagu, a explicat că „mașinile viitorului vor avea din ce în ce mai multă tehnologie încorporată și vor apărea mașini care se vor conduce singure“. El a mai spus că acest gen de conferințe organizate de Hella au scopul de a face cunoscută compania în rândul comunității locale, dar și de a-i motiva pe cei care doresc să urmeze o carieră în IT și automotive. Neagu le-a spus celor prezenți că atunci când vor vedea pe stradă o mașină de ultimă generație fabricată de un renumit producător german să se gândească la faptul „că în acea mașină este încorporată o parte din inteligența și inovația echipei de la Hella Craiova“, filiala craioveană fiind axată și pe cercetare-dezvoltare în domeniul automotive.
Angajații Hella au privit acest gen de conferință cu deschidere și interes. „Conferința din această seară (marți seară – n.r.) a fost foarte motivațională pentru noi, pentru că am învățat multe despre tehnologia viitorului, despre mașinile așa-numite «verzi». Sunt convins că firma noastră va aplica la Craiova câteva din ideile prezentate de speaker în această seară (marţi seară – n.r.). Cu siguranță, voi mai participa la astfel de conferințe motivaționale și chiar inspiraționale pentru mine“, a precizat Radu Bălănescu, test manager la Hella Craiova.
Un bolid de lux, echipat cu softuri „made in Craiova“
Evenimentul „Hella Driving Innovation Days“ s-a desfășurat pe parcursul a două zile. După conferința la care a luat parte Jim Kor, Hella Craiova a organizat alt eveniment, miercuri, la Facultatea de Automatică și Calculatoare din Bănie, unde studenții au putut vedea aplicațiile produse la Craiova pentru marii producători auto din Germania. Tinerii care au participat la evenimentul Hella au putut vedea concret cum a fost echipată o mașină de lux dintr-un brand nemțesc de top cu componente produse în România, în care a fost încorporată o parte din inteligența tinerilor craioveni angajați la Hella, care au creat softurile ce echipează modelul de lux. În Bănie s-au creat softurile pentru acționarea ușilor, a luminilor interioare și exterioare, a ștergătoarelor, dar și pentru deschiderea și închiderea automată a portbagajului și pentru încălzirea scaunelor. De asemenea, craiovenii de la Hella creează softuri pentru ceea ce se numește „intrarea pasivă într-o mașină“, adică deschiderea ușilor fără cheie. „Prezentăm produsele pe care le-am realizat în Craiova: deschiderea automată a porbagajului. De asemenea, vom prezenta funcționalitățile la o mașină de lux (C Classe), pe care tot noi le-am realizat, iar componentele respective sunt produse în fabrica de la Timișoara“, a precizat Ionuț Veche, angajat Hella.
Concurs pentru studenții craioveni de la Automatică și Calculatoare
Totodată, reprezentanții companiei au prezentat un concurs dedicat studenților de la Calculatoare, la care participanții trebuie să creeze o aplicație specifică domeniului automotive, dar și un program de instruire (internship) cu durata de o lună, pentru care studenții vor primi și o recompensă bănească.
Hella Craiova produce softuri pentru mașinile Mercedes, BMW, Volkswagen și Audi, iar o mare parte dintre componentele auto în care s-au încorporat aceste soft-uri sunt fabricate tot la noi în țară, în unitățile de producție ale Hella din Arad, Timișoara și Lugoj.
Managerul craiovean Nicolae Neagu a prezentat istoricul companiei Hella, care a luat ființă în Germania, în urmă cu 125 de ani, și a prezentat filiala craioveană, care a ajuns de la 25 de angajați la momentul înființării la 200 de salariați în prezent. El a mai arătat că la ora actuală departamentul de cercetare-dezvoltare de la Hella Craiova lucrează la softurile care vor echipa noile generații de mașini de lux ce vor rula pe străzi abia peste doi ani.
Statul încurajează achiziționarea de mașini electrice prin programul Rabla
Persoanele fizice vor putea beneficia de un ecotichet în valoare de 6.500 de euro pentru cumpărarea unei mașini electrice sau a unui autovehicul cu grad de poluare zero, momentan proiectul fiind pe circuitul de avizare, a declarat recent, într-o conferință de presă la sediul Ministerului Mediului, Adrian Gearâp, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), informează instituția printr-un comunicat de presă. Numărul mașinilor ecologice vândute în România, în primul trimestru al anului 2015, a ajuns la 59, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Persoanele fizice care vor să achiziționeze o mașină nouă normală pot aplica, începând de luni, în cadrul programului Rabla.