-1.1 C
Craiova
vineri, 13 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjUtilajele de deszăpezire au intrat pe Transalpina

Utilajele de deszăpezire au intrat pe Transalpina

Utilajele de deszăpezire, trimise la lucru
Utilajele de deszăpezire, trimise la lucru

Secţia Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale a început să deszăpezească Transalpina. Cel puţin un utilaj este trimis în fiecare zi să înlăture zăpada de pe carosabil, astfel încât să fie scurtată perioada de până la redeschiderea oficială a celei mai înalte şosele din România. Narcis Neaga, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a trasat sarcini clare la ultima vizită la Târgu Jiu, unde s-a discutat şi despre situaţia Transalpinei. Drumarii trebuie să intervină treptat până la eliminarea zăpezii de pe carosabil, iar, când vremea o va permite, să fie executate şi lucrările care vor asigura un trafic fără probleme în perioada verii şi începutul acestei toamne. Din cauză că iarna trecută au căzut cantităţi uriaşe de zăpadă, drumarii au acum mult de lucru, având în vedere că pe anumite porţiuni zăpada depăşeşte încă doi metri şi se topeşte şi mai greu, date fiind temperaturile din zona montană de creastă.

Transalpina duce la DNA

După ce va fi înlăturată zăpada de pe întreg traseul şi pe versanţi nu va fi zăpadă atât de multă, încât să pună în pericol traficul şi nu vor mai fi căderi de pietre, o comisie de specialitate va stabili măsurile pentru siguranţa traficului. Este nevoie de marcaje şi montarea de panouri şi a altor elemente de siguranţă, astfel încât conducătorii auto să şofeze fără probleme. De altfel, drumul nu este încă finalizat, lucrările fiind întrerupte încă din 2012, de când patronul firmei Romstrade, Nelu Iordache, a început să aibă probleme cu legea. Astfel pe DN 67 C Bengeşti – Sebeş nu au mai fost executate lucrări. Drumul este gata în proporţie de 80%, însă depinde care este şi starea de conservare a lucrărilor şi dacă anumite porţiuni din drum nu s-au degradat între timp. Este de amintit că Direcţia Naţională Anticorupţie a fost sesizată recent de Corpul de control al premierului în ceea ce priveşte modul în care a fost modernizat drumul respectiv. Potrivit inspectorilor din Corpul de control, Ludovic Orban, în calitate de ministru al transporturilor, a fost cel care în 2008 a dispus executarea lucrărilor în sistem de credit-furnizor, respectiv pe baza unui împrumut contractat de constructor de la o instituţie de credit, care să fie rambursat ulterior de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, cu plata unor costuri suplimentare de finanţare, ceea ce ar fi generat o pagubă de 388,7 milioane de lei. Compania a reuşit să reia în administrare Transalpina în luna martie a acestui an.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS