Firma Coremi Inter, controlată de omul de afaceri Nicolae Sarcină, nu s-a achitat de obligațiile pe care le avea în ceea ce priveşte reabilitarea prin plombare a DN 66 D şi a altor drumuri naţionale şi a rămas fără contract. Potrivit lui Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, societatea Coremi Rovinari primise din partea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România un contract de mai multe milioane de lei privind reabilitarea pe timp de vară a drumurilor naţionale din judeţul Gorj. Întrucât nu s-a achitat de sarcini, la nivelul Direcţiei Regionale Craiova a fost luată decizia de a nu se mai continua colaborarea cu firma de construcţii care aparţine lui Nicolae Sarcină. Drumarii sunt nemulţumiţi de modul în care muncitorii de la Coremi şi-au făcut datoria şi vor să organizeze o nouă licitaţie pentru încredinţarea serviciilor de reparaţii şi plombări pentru toate drumurile naţionale aflate în administrarea secţiei locale.
Nu e la primul contract reziliat
Firma Coremi Inter nu se află la primul contract reziliat. Ion Tudor a amintit şi de rezilierea contractului pentru deszăpezirea drumurilor naţionale. Este vorba de servicii care ar fi trebuit prestate de firma controlată de Nicolae Sarcină pentru ultimul sezon de iarnă. Întrucât nu a pus la dispoziţie utilajele necesare şi nu a făcut dovada că poate onora contractul în valoare de 8,3 milioane de lei, Direcţia Regională de Drumuri Craiova a decis să rezilieze contractul cu firma Coremi. Ulterior, până la încheierea actualului sezon de iarnă s-a încercat organizarea de licitaţii la care au participat mai multe firme. Bugetul cu serviciile de deszăpezire pentru ultimul sezon de iarnă a fost de cinci milioane de lei. Firma Coremi a fost sancţionată pentru modul în care s-a ocupat de contractul de deszăpezire, dar penalizările au fost contestate în instanţă. Societatea de construcţii care aparţine afaceristului Nicolae Sarcină este implicată în reabilitarea DN 66 Defileul Jiului, făcând parte din asociaţia care a câştigat licitaţia, alături de firmele Copisa Constructora Piraneica şi Chirulli Andrea Impresa Individuale. Contractul are o valoare de 185 de milioane de lei. „Contractul pentru lucrările pe timp de vară a fost reziliat, la fel cum s-a întâmplat şi cu cel pentru deszăpezire. Nu s-au achitat de sarcini. Firma Coremi este şi în asociaţia care modernizează drumul din Defileul Jiului, dar nu pot să spun exact ce tipui de lucrări execută şi ce statut mai au acum sau care mai este implicarea lor în proiect“, a mai spus Ion Tudor. Potrivit Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, bugetul pentru noul contract de întreținere a drumurilor naţionale din Gorj, pe timp de vară, este de aproape două milioane de euro. Se vizează încheierea unui acord-cadru cu un singur operator specializat în lucrări de construcţii şi amenajări. Este vorba de lucrări de întreţinere curentă pe timp de vară în perioada 2015 – 2016.