Primăria Craiova vrea să înființeze trei noi puncte de încasare a impozitelor și taxelor locale. Municipalitatea va supune aprobării consiliului local preluarea a trei spații din oraș de la Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Fondului Locativ Craiova. Noile puncte de lucru trebuie să fie gata la sfârșitul anului.
Aceasta ar fi una dintre soluțiile la activitatea deficitară de colectare desfășurată la Direcția Impozite și Taxe din Bănie, implicit la cozile umilinței despre care GdS a scris în mai multe rânduri.
Municipalitatea craioveană încearcă să rezolve problema cozilor interminabile de la Direcția de Impozite și Taxe. Primăria va supune votului consilierilor locali, în sedința ordinară de joi, preluarea a trei spații de pe raza municipiului de la Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova pentru a înființa trei noi puncte de încasare a taxelor și impozitelor locale.
„Având în vedere că la nivelul Direcției Impozite și Taxe din cadrul Primăriei Craiova se înregistrează o situație deficitară în ceea ce privește punctele de încasare a creanțelor fiscale și pentru a veni în sprijinul cetățenilor municipiului Craiova și îmbunătățirii conformării voluntare la plată a obligațiilor fiscale, se impune creșterea eficienței colectării având drept scop creșterea veniturilor bugetului local prin asigurarea de noi puncte de încasare a creanțelor fiscale“, se arată în raportul întocmit de Direcția Impozite și Taxe. Vorbim despre spații din cartierul Rovine (bl. E1, parter, în zona părculețului din cartier), Brazda lui Novac (bl. G4, parter, str. Brazda lui Novac, zona Colegiului Național „Nicolae Titulescu“) și Lăpuș (bl. T6, parter, str. Calea București, blocul-turn de vizavi de Electroputere Parc), unde ar urma să fie amenajate câte două ghișee la care se vor putea achita obligațiile fiscale.
„Am vrea ca la 30 decembrie să fie funcționale“
Noile puncte de încasare trebuie să fie gata până la finele anului, astfel ca la începutul lui 2016 să nu mai existe probleme atât de mari la colectarea taxelor și impozitelor.
„Nu am stabilit un termen fix. Am vrea ca la 30 decembrie ele să fie funcționale, pentru ca în primele zile ale anului viitor activitatea de colectare să fie înlesnită. Probabil, ele vor fi realizate mai devreme. Va dura destul de mult fiindcă trebuie realizate investiții, calculatoarele trebuie conectate la rețeaua de la Direcție, sunt mai multe lucruri de făcut. Este prins în organigramă și un excedent de personal de la Direcția Impozite și Taxe pentru aceste noi puncte de încasare“, a explicat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu. Primăria intenționa să preia un astfel de spațiu și din cartierul 1 Mai, însă acesta este închiriat până pe 16 iunie, astfel că nu a putut face obiectul solicitării de preluare, se arată în proiectul de hotărâre care va fi supus aprobării consilierilor locali.
În prezent, impozitele și taxele locale din Craiova se colectează doar în două puncte din oraș. Vorbim despre birourile din Piața Centrală, acolo unde este și sediul Direcției Impozite și Taxe, dar și despre cele din cartierul Craiovița Nouă.