Primăria Craiova a pregătit un regulament-cadru de închiriere a unor spații excedentare disponibile din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din municipiu. Acestea vor fi scoase la licitație, iar veniturile obținute din chirie vor fi împărțite între școala respectivă și municipalitate. Cei ce doresc să închirieze spații în școli va trebui să îndeplinească, în mod cumulativ, o serie de condiții.
Spațiile nefolosite din școli, indiferent că vorbim despre săli de clasă, ateliere sau terenuri de sport, vor fi închiriate. Primăria Craiova a elaborat un regulament de închiriere a acestora, care a fost supus votului consilierilor locali în ședința lunară de joi, 28 mai. Conform reprezentanților municipalității, acest regulament a fost elaborat la solicitarea Curții de Conturi. „Nu este o idee a cuiva, există o acțiune la această oră în toată țara vizavi de inventarierea patrimoniului. Mi se pare absolut normal ca după ce s-a parcurs legea inventarierii terenurilor, ușor-ușor, ca orice proprietar, să vrei să vezi ce mai ai din tot ce știai că ai. (…) În sensul acesta sunt foarte multe lucruri care trebuie puse la punct din prisma patrimoniului. Patrimoniul primăriei, care înseamnă atât domeniul public, cât și cel privat al municipalității, a suferit de-a lungul anilor foarte multe modificări. Una dintre ele a fost și preluarea imobilelor care aparțin școlilor, spitalelor și cele care au trecut în administrarea consiliului local. Din acest moment, ele s-au derulat de-a lungul anilor sub tot felul de forme, de închiriere, concesiune și așa mai departe. Am avut în cursul anului trecut un control al Curții de Conturi care ne-a cerut să facem un regulament de concesionare și închiriere a spațiilor. Dacă la concesionări lucrurile sunt foarte clare, la închirieri s-a trecut la realizarea acestui regulament“, a explicat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Nu e binevenită orice activitate
Conform proiectului de hotărâre, spațiile excedentare sunt „clădiri sau părţi ale acestora, săli de clasă, ateliere, laboratoare, inclusiv dotările aferente, construcţiile demontabile, săli de sport, terenuri de sport şi alte suprafeţe de teren, care în anumite perioade din timpul unui an, unei săptămâni sau luni nu sunt folosite în procesul instructiv-educativ etc.“, se arată în proiect. În regulament mai este precizat faptul că „sumele încasate din închirieri vor constitui venit al unităţilor de învăţământ în proporţie de 50% şi al bugetului local în proporţie de 50%“.
Totuși, aceste spații nu vor putea fi închiriate pentru orice fel de activități. Acestea trebuie să fie aprobate de Inspectoratul Școlar Județean Dolj și trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, mai multe condiții. Ele trebuie să ofere și servicii ce răspund intereselor elevilor și cadrelor didactice, să aducă venituri, să nu împiedice și să nu contravină obiectivelor procesului instructiv-educativ și bunelor moravuri și să nu promoveze idei antisociale. Totodată, nu trebuie să dăuneze sănătății și siguranței elevilor și profesorilor, să nu servească interese de partid și, în cazul în care se comercializează produse alimentare, să respecte dispozițiile legale privind alimentația sănătoasă.