12 străzi din Craiova, reparate pe acordul-cadru, au fost decopertate și lăsate așa săptămâni în șir de către constructor, spre disperarea conducătorilor auto care tranzitează respectivele artere de circulație.
Unele străzi ale orașului au devenit în ultimele săptămâni coșmarul șoferilor. Reparațiile și plombările începute pe aceste artere le dau de furcă, în sensul că au fost decopertate și lăsate de izbeliște zile bune. Șoferii intră în plin în șanțurile lăsate de utilajele care au frezat vechiul covor asfaltic. Nu au cum să ocolească, nu au cum să treacă pe cealaltă bandă, pentru că strada este decopertată de la un capăt la altul. Conducătorii auto scrâșnesc din dinți, înjură și merg la relanti. Până și traversarea străzii a devenit neplăcută din cauza prafului și a șanțurilor lăsate de scoaterea vechilor borduri.Majoritatea lucrărilor de reparații se fac pe acordul-cadru. Este vorba de 12 străzi aflate la stadiul de șantier, în toate zonele orașului. Strada Buciumului ar fi un exemplu; de aproape două săptămâni strada care face legătura între Calea București și bulevardul Nicolae Iorga stă decopertată, la acest moment încă se lucrează la montarea bordurilor și reabilitarea trotuarelor. „Este groaznică strada așa, este groaznică!“, strigă un șofer din spatele geamului întredeschis. Alții frânează brusc când dau într-un șanț mai adânc. Cei nerăbdători claxonează. Strada este un vacarm peste care răsună zgomotul de pichamăr.
Hai, bă!
Pe strada Vasile Alecsandri, pe porțiunea cuprinsă între strada Nicolae Bălcescu și bulevadul Carol I, povestea se repetă. Mașinile saltă din hârtop în hârtop, fac slalom printre grămezile de covor asfaltic decopertat și uitat acolo și gropile adâncite de utilaje. Timpul în care mașinile parcurg strada este aproape triplu, iar viteza minimă.
Undeva la mijlocul străzii, printre automobilele în mers, câțiva muncitori scot cu mâinile covorul asfaltic din jurul bordurilor. Asfalt făcut anterior țăndări de un pichamăr. Din loc în loc, sunt puse balize care restricționează una dintre benzile de mers. Un șofer scoate capul pe geam și strigă la cel aflat în trafic în fața lui: „Hai, bă!“.
„E proastă strada, e foarte proastă!“
Strada Câmpia Islaz, de la intersecția cu strada Gheorghe Bibescu până în bulevardul Știrbei Vodă, este decopertată de două săptămâni. Utilajele au trecut, au sfărâmat covorul asfaltic și nimeni nu știe ce urmează. Se schimbă bordurile? Se repară trotuarul? Când vine constructorul să asfalteze?
Mașinile merg în ritm de melc, nimeni nu riscă să-și rupă mașina în gropi. Unele dintre ele se opresc din când în când, apoi pornesc cu opinteli. „E proastă strada, e foarte proastă!“, strigă un șofer, gesticulând din mâini. Nervi și iar nervi.
Pe strada Elena Teodorini, constructorul pare să fi lucrat mai cu tragere de inimă. După ce a decopertat strada în urmă cu patru zile, și-a adus utilajele și oamenii să plombeze gropile. Mașinile așteaptă în șir indian minute bune ca să fie pus covorul asfaltic și apoi nivelat. Pornesc într-un sfârșit, după ce au folosit claxonul în mod repetat.
Lucrările la o stradă nu durează mai mult de două-trei săptămâni
Reprezentanții Primăriei Craiova recunosc la rândul lor că orașul este un adevărat șantier, dar fac apel la răbdarea cetățenilor. Orice modernizare presupune disconfort și răbdare. Iar pentru astfel de reparații nu există un termen-limită.
„Avem șantiere deschise în mai toate cartierele orașului. Punctual, mai sunt și situații în care procesul tehnologic, utilajele, echipele care frezează respectă un anumit grafic. De aici apare disconfortul pe care îl creăm craiovenilor, dar îi asigur că lucrările la o stradă nu durează mai mult de două-trei săptămâni. Sunt zone unde am hotărât să închidem strada, dar majoritatea lucrărilor se fac sub trafic. Vorbim de străzi extrem de circulate, care erau într-o stare foarte proastă. Ele fac legătura între zone foarte importante din oraș și care nu pot fi evitate, nu ai traseu alternativ. Au fost străzi pe care am plombat și am făcut covoare asfaltice, de exemplu, pe strada Doljului. Pe străzile care sunt afectate și uzate foarte rău mergem cu schimbarea totală a stratului de uzură. Tot asfaltul compromis trebuie înlăturat, frezat, ca să nu avem surprize ulterior, să nu fie compromis și asfaltul nou. Sunt străzi pe care am refăcut trotuarele, pentru că dacă tot creăm o săptămână-două de disconfort, încercăm să facem totul foarte bine, ca timp de patru-cinci ani să nu mai intervenim. Am schimbat, de exemplu, bordurile și am refăcut trotuarele pe străzi precum Brândușa, Gheorghe Bibescu, strada Mihai Viteazu. Am lucrat pe strada Tufănele. Acum intrăm pe strada Marin Sorescu. Avem zone în lucru pe zona Craiovița, pe strada Ghețișoarei, pe strada Paleologu, în zona 1 Mai, pe strada Cantacuzino, în zona de la Ciupercă, pe strada Buziași, lucrăm în zona Lăpuș, pe strada Eustațiu Stoenescu, în Rovine pe străzile Gogu Constantinescu și Traian Lalescu, în Brazdă pe străzile Averescu și 22 Decembrie, pe strada Horia, Buciumului, pe strada Câmpia Islaz, pe strada Vasile Alecsandri. Orașul este un șantier“, a explicat Radu Preda, city managerul Craiovei.