4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMisterele asfaltării din Craiova

Misterele asfaltării din Craiova

De ce se decupează asfaltul în jurul gurilor de canal? De ce sunt bordurile atât de înalte sau trotuarele atât de înguste? Sunt întrebări pe care mulți dintre craioveni și le pun atunci când trec pe străzile nou asfaltate.

De când a început marea asfaltare în Craiova, desfășurată pe acordul-cadru cu societatea Delta ACM, fiecare stradă asfaltată a fost „spartă“ ulterior în jurul gurilor de canal, pentru a fi acoperită din nou cu asfalt. Întrebarea pe care mulți craioveni și-au pus-o, inclusiv prin sesizări la Gazeta de Sud, a fost de ce se decopertează din nou pe o suprafață proaspăt asfaltată și se creează mici capcane pentru șoferi?

Spărturile pe lângă gurile de canal, „importate“ din Germania

City managerul Craiovei, Radu Preda, a explicat pentru GdS că, deși oamenilor li se pare incorectă procedura, ea ar da rezultate mai bune. Exemple ale aplicării acesteia am putut vedea pe toate străzile asfaltate pe noul acord-cadru, iar în prezent, una dintre străzile afectate este strada Tufănele din Craiovița. „Din punctul de vedere al multor cetățeni, e un lucru care nu ar trebui să se facă. Este un procedeu «importat» din Germania de constructorii care lucrează în Craiova și s-a dovedit în timp că, în momentul în care se montează un cheson de beton și se asfaltează prin decupare, ține mult mai mult decât atunci când torni în mod continuu asfalt, ceea ce se poate vedea pe Rocadă. Acolo a fost folosită tehnologia cu gurile de canal aduse la nivel, cu turnarea asfaltului, iar în jurul gurilor de canal apar tot felul de gropițe, de găuri. Înțeleg că această tehnologie care se folosește în Craiova de aproape șapte ani a demonstrat și faptic că este mai bine așa“, a explicat Radu Preda. Așa că, pe orice stradă care va fi asfaltată, va fi realizat același procedeu care, de cele mai multe ori, le dă bătăi de cap șoferilor.

Trotuare înguste, mai multe locuri de parcare

Altă nemulțumire a craiovenilor, îndeosebi a pietonilor, este că, pe anumite străzi, trotuarele sunt mult prea înguste. Un exemplu ar fi strada dr. Ion Cantacuzino din cartierul 1 Mai, unde se lucrează de câteva săptămâni. Conform municipalității, trotuarele au fost micșorate pentru a fi amenajate mai multe locuri de parcare. „Am sacrificat o parte din zona de trotuar pentru că, în prezent, majoritatea cetățenilor se deplasează mai mult cu autovehiculele și, în plus, peste tot am avut solicitări multe pentru amenajarea locurilor de parcare. Cumva, compromisul pe care l-am găsit a fost ca trotuarele să fie mai înguste, astfel încât trebuie să mergi în coloană. Dar, în prezent, infrastructura ne obligă să facem un pic sacrificii. Fie lăsăm mașina pe carosabil și nu se mai poate trece, fie mai micșorăm trotuarele acolo unde s-a dovedit că afluența de cetățeni care folosesc trotuarul nu este foarte mare“, a mai precizat Preda.
Strâns legate de trotuare sunt și bordurile. În anumite zone, acestea au rămas înalte chiar și după turnarea stratului de uzură. Să luăm ca exemplu strada Traian Lalescu din cartierul Rovine, care a fost finalizată în urmă cu trei săptămâni. În anumite zone, este o adevărată provocare să cobori un cărucior pentru copii, spre exemplu. Municipalitatea spune că aceste borduri au fost făcute astfel încât să nu mai permită mașinilor să urce pe trotuar. „Bordurile sunt normal de înalte, ca să zic așa. Ele trebuie să fie coborâte în zona trecerilor de pietoni și în zona accesibilă cărucioarelor sau celor care se plimbă. Bordurile trebuie să fie înalte, pentru a nu fi urcate de mașini. Cred că garda unei borduri nu este mai înaltă de 30 de centimetri, dar este dificil de escaladat de o mașină normală“, a explicat city managerul Craiovei.

„Nu vom face o borduriadă la Craiova“

Asfaltările mai vechi au început să ridice și ele semne de întrebare. Vorbim aici despre anumite zone unde bordurile montate acum mai mulți ani au început să cedeze. Doar două dintre exemple sunt pe bulevardul 1 Mai și strada Popa Șapcă. Însă bordurile nu vor fi înlocuite decât atunci când se va intra și pe asfaltare. „Am constatat și noi că o parte din bordurile mai vechi cedează. Nu se întâmplă nimic, deocamdată, cu ele, pentru că nu vom face o borduriadă la Craiova. Din acest punct de vedere, ele au o durată de viață de aproximativ cinci ani. Bordurile la care faceți dumneavoastră referire sunt borduri mai vechi de cinci ani, dar nu s-au spart, nu s-au rupt. Atunci când vom ajunge cu reparațiile în zonele respective o să înlocuim și bordurile, dar asta doar în cazul în care reparăm și strada“, a încheiat Preda.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS