Lucrările de asfaltare pe Calea București din Craiova au început cu o zi mai târziu, deși fuseseră anunțate de municipalitate pentru 21 iulie. În ziua respectivă, primăria spunea că se așteaptă un aviz de la Inspectoratul de Stat în Construcții, care a sosit la aceeași dată, însă la ora 16.00. Municipalitatea consideră neîntemeiată amânarea cu o zi a începerii lucrărilor de către constructor. La rândul lui, acesta susține că la ora amintită nu putea să se apuce de turnat covorul asfaltic la Universitate și să și încheie lucrarea până la Piața Centrală în aceeași zi, dintr-o bucată.
Întârzierea cu o zi a începerii asfaltării pe Calea București din Craiova a dus la mai multe discuții între părțile implicate. Deși municipalitatea declarase că fusese informată de constructor, Delta ACM ‘93, că lucrarea va demara pe 21 iulie, acest lucru nu s-a mai întâmplat în ziua amintită. „Ei (reprezentanții constructorului – n.r.) au anunțat Inspectoratul General de Stat pentru Investiții și Construcții, pentru că aceasta este o fază determinantă a proiectului de pe Calea București, și a fost programat ca, pentru data de mâine (21 iulie – n.r.), la ora 8.00, să înceapă lucrările de asfaltare“, a declarat, luni, 20 iulie, viceprimarul Mihail Genoiu.
În ciuda declarațiilor, lucrările nu au început la ora anunțată și nici în ziua anunțată. GdS a ținut legătura cu reprezentanții municipalității pentru a vedea de ce nu pornesc lucrările de asfaltare, asta deși utilajele erau pregătite în zona Universității și până la Piața Centrală. Reprezentanții autorităților locale au declarat, în cursul zilei respective, că asfaltarea nu poate începe din cauza lipsei unui document. „Încă se așteaptă avizul, faza determinantă de la Inspectoratul de Stat în Construcții, care să permită avansarea lucrărilor“, declara Genoiu.
Avizul a venit în aceeași zi
Avizul a sosit, în cele din urmă, marți, în ziua în care ar fi trebuit să înceapă lucrările. În urma unei solicitări formulate de GdS către ISC, autoritatea a răspuns că „în data de 16.07.2015, executantul lucrărilor de construcții aferente investiției «Dezvoltarea transportului ecologic în municipiul Craiova» a convocat ISC Dolj să participe, în data de 21 iulie, la verificarea lucrărilor ajunse în faze determinante de execuție – «Verificare strat suport înainte de așternere strat BAD 25 m, prima zonă de refacere carosabil parte stângă proiect», conform Programului de control al lucrărilor ajunse în faze determinante de execuție din 26.05.2015“. Totodată, ISC a explicat că în aceeași zi s-a încheiat verificarea, emițându-se și procesul-verbal de control. „Verificarea, de către reprezentanții IJC Dolj, a lucrărilor executate și a documentelor întocmite privind calitatea execuției până la data fazei determinante a fost finalizată în aceeași zi, 21.07.2015, întocmindu-se un proces-verbal de control în faza de execuție determinantă pentru rezistența mecanică și stabilitatea construcțiilor. În urma acestui control, instituția noastră a autorizat continuarea executării lucrărilor de construcții la obiectivul sus-menționat“, au comunicat reprezentanții ISC. Aceștia au mai menționat că nu din cauza avizului instituției s-ar fi întârziat lucrările. „Având în vedere toate cele prezentate mai sus, lucrările de asfaltare a străzii Calea București nu au fost întârziate de procesul de verificare a lucrărilor ajunse în faze determinante de execuție desfășurat de către IJC Dolj“, au conchis aceștia în răspunsul oficial.
Delta: „La ora 16.00 nu mai puteam să începem asfaltarea“
Și, totuși, asfaltarea a început cu o zi mai târziu, pe 22 iulie. „Nu îmi explic întârzierea cu care a început asfaltarea, mai ales că pe 21 iulie a fost confirmată de către reprezentanții constructorului și confirmată și de Inspectoratul de Stat în Construcții, care a eliberat procesul-verbal în aceeași zi. Întârzierea din partea constructorului este nejustificată. Avizul de la ISC a venit la ora 16.00 și cred că s-ar fi putut apuca de lucru atunci“, este de părere Mihail Genoiu. Contactat de GdS, reprezentantul constructorului care se ocupă de asfaltarea de pe Calea București, Ion Rașoveanu, a explicat că, deși avizul de la ISC a sosit în aceeași zi, angajații nu se puteau apuca de lucrări. „Avizul de la ISC a venit în jurul orei 16.00. Atunci nu mai puteam să începem asfaltarea Căii București, pentru că nu am mai fi făcut lucrarea pe o bandă întreagă, așa cum ați văzut, ci pe porțiuni. Drumarii știu despre ce vorbesc“, a explicat acesta. Fiindcă Delta este și cea care se ocupă de acordul-cadru de asfaltare din municipiu, acesta a vorbit și despre întârzierile dintre decopertarea și asfaltarea unor străzi. „Nu sunt întârzieri, noi decopertăm în funcție de programarea pe care o avem. Ar trebui să stau o zi să vă explic, iar drumarii știu lucrul acesta, că șoferii circulă mai bine pe un drum decopertat decât pe unul cu gropi“, a mai menționat Rașoveanu.