Patru proiecte din Dolj și Gorj vor fi inaugurate în această toamnă. Din păcate, nu avem nici ca proiecte tronsonul 2 din Centura de Sud a Craiovei și Autostrada Olteniei – cerută de opinia publică.
Primul tronson modernizat din DN 56 Craiova – Calafat (47 km) va fi recepționat în această toamnă, informează surse din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Este vorba despre tronsonul Craiova – Galicea Mare, realizat de către Delta ACM, pentru care lucrările au fost prelungite până la 31 octombrie 2015. Nu același lucru se va întâmpla și cu tronsonul Galicea Mare – Calafat, unde lucrează compania grecească Mochlos. Cel puțin până la data menționată însă, grecii vor turna un prim covor asfaltic, de natură să acopere gropile din carosabil. În Master Planul General de Transport (MPGT) al României, transmis recent la Bruxelles, se numără și un drum Euro Trans Craiova – Calafat (83 km), pentru care ar fi nevoie de o finanțare de 41,5 milioane de euro. Drumul are însă ca țintă de implementare anul 2023.
Altă stradă la care se lucrează în prezent este o bretea (6,3 km) din Centura de Sud a Craiovei, care va lega DN 6 Craiova – Caracal de DN 65 Craiova – Pitești. Centura va fi inaugurată la 1 noiembrie 2015, informează aceleași surse din CNADNR. Proiectul în valoare de 12 milioane de euro este realizat în proporție de 95%, asfaltul fiind turnat la ambele capete. În prezent, se lucrează la un pasaj suprateran de 227 de metri peste calea ferată Craiova – Piatra Olt, care este realizat în proporție de 80%. La final, constructorul (SECOL SpA) va mai face unele finisaje la cele două sensuri giratorii care leagă centura de DN 6 și DN 65.
Lucrări în derulare pe Defileul Jiului
Tot în acest an va fi inaugurat și tronsonul DN 66 Rovinari – Bumbești-Jiu (36,5 km), unde reabilitarea are ca termen de finalizare sfârșitul anului 2015. În schimb, din Defileul Jiului, pe DN 66, tronsonul Bumbești – Jiu – Petroșani (32,5 km) nu va fi finalizat în acest an. Circulația rutieră este îngreunată de semaforizarea care semnalizează drumul în lucru.
DN 6 pe tronsonul Craiova – Alexandria a fost reparat recent, provizoriu, pe un contract de întreținere de către CNADNR, după ce licitația de atribuire a contractului de modernizare a fost anulată. Lucrările de modernizare au fost abandonate în 2012, după ce compania Romstrade SRL, patronată de Nelu Iordache, a intrat în faliment. Mai multe firme s-au luptat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și în instanță pentru preluarea contractului. În cele din urmă, CNADNR s-a văzut nevoită să anuleze licitația și să facă unele reparații în valoare de un milion de lei din fonduri proprii, pentru a nu pune în pericol siguranța circulației.
Din păcate, nu se știe când va fi construit tronsonul 2 al Centurii de Sud a Craiovei, un proiect în acest sens nefiind inclus în MPGT al României. În MPGT pentru perioada 2014 – 2020 nu a fost inclusă nici Autostrada Olteniei Craiova – Lugoj, cerută atât de insistent de opinia publică.