4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPlanurile dezvoltării metropolei Craiova

Planurile dezvoltării metropolei Craiova

Intersecția de la Universitate va avea o pasarelă pietonală rotundă, cu scări  pentru cele patru trotuare (Foto: GdS)
Intersecția de la Universitate va avea o pasarelă pietonală rotundă, cu scări
pentru cele patru trotuare (Foto: GdS)

Pasarele pietonale pe Calea București, tramvaie și autobuze noi, transport public către comunele limitrofe, străzi modernizate, școli și spitale reabilitate. Acestea sunt doar câteva dintre proiectele de portofoliu pentru dezvoltarea Zonei Metropolitane Craiova până în 2020.

Zona Metropolitană Craiova (ZMC), o asociație constituită din municipiul Craiova și 23 de localități învecinate, și-a prezentat luni proiectele de dezvoltare până în 2020. Principalele proiecte au fost dezbătute în cadrul emisiunii „Audiență Generală“, difuzată la Alege TV, invitați fiind Cosmin Vasile – directorul executiv al ZMC și Dan Dașoveanu – viceprimarul Craiovei. În perioada următoare, transportul public va fi o prioritate pentru municipiu. Astfel, la intersecția dintre Calea București și str. Carol I va fi amplasată o pasarelă pietonală pe rotund, după o idee importată din China. Inelul pietonal va fi situat deasupra actualului sens giratoriu provizoriu, iar cele patru picioare vor fi dotate cu scări care coboară pe trotuare. „Prima încercare o vom face la intersecția dintre Calea București și str. Tehnicii, la ieșirea din oraș, după podul Electroputere. La Universitate va dispărea sensul giratoriu și va apărea această pasarelă. Vor dispărea și cele 30-35 de secunde în care sensurile de mers sunt blocate de către pietoni“, a afirmat Dan Dașoveanu. Invitații au subliniat că în intersecțiile de la Universitate, Piața Centrală și Facultatea de Mecanică ar putea apărea astfel de pasarele pentru a descongestiona traficul pe Calea București.

Transport RAT la Pielești și Filiași

Potrivit viceprimarului Dan Dașoveanu, tramvaiul va fi funcțional la sfârșitul anului. De altfel, prin planurile de dezvoltare, ZMC își propune în perioada următoare să achiziționeze și tramvaie noi, dar și autobuze ecologice. În prezent, este în derulare un proiect prin care municipalitatea a cumpărat 50 de autobuze noi Solaris. Un nou lot de autobuze va fi livrat în curând pe acest contract.
„Chiar zilele acestea am mai comandat șapte autobuze, care trebuie să ajungă până la sfârșitul anului“, a spus Dașoveanu. Tot în domeniul rutier, ZMC studiază introducerea unei rețele de transport metropolitan. Autobuzele Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova ar putea circula până în unele comune vecine. „Sunt multe comune care își doresc transport RAT, dar sunt două condiții pentru acest lucru: să voteze consiliul local și să fie rentabil. Avem deja niște studii de trafic pentru unele rute. Aceste rute pot să fie deservite de microbuze de 16 locuri sau de autobuze de 100 de locuri. Spre exemplu, își doresc transport public RAT cei de la Pielești, Predești și Filiași. La Pielești voiau și tramvai“, a precizat Cosmin Vasile. Strategia de dezvoltare urmărește crearea unui inel rutier în interiorul Craiovei și unul prin comunele învecinate.
„Pentru a descongestiona traficul din jurul Craiovei, sunt comune care pot fi legate între ele fără să mai fie nevoie să intri în oraș. Între Breasta și Bucovăț este un drum de 4 km, drum județean de pământ. Acesta este prevăzut pentru finanțare. De asemenea, între Ișalnița, Șimnic și Mischii sunt asemenea drumuri”, a explicat Cosmin Vasile.

Listă neagră pentru proiectanți

Un alt pasaj rutier este prevăzut pentru halta Bordei. GdS a prezentat situația cetățenilor din Bariera Vâlcii, care așteaptă cu orele să poată trece calea ferată către cartier. În mod normal, CFR nu are voie să permită accesul mașinilor peste linii. În aceste condiții, un pasaj rutier se impune.
„Acum se lucrează la studiul de fezabilitate pentru acel pasaj. Sunt câteva reguli clare care trebuie respectate, din cauza liniei electrice a CFR“, a precizat viceprimarul Dașoveanu. Totodată, acesta a spus că va continua accesarea de fonduri UE pentru asfaltarea străzilor din municipiu.
„Cred că la începutul anului 2017 greu se va mai găsi o groapă în Craiova“, a punctat viceprimarul. Referitor la proiectele în derulare, reprezentantul administrației a spus că municipalitatea va întocmi o „listă neagră“ a firmelor de proiectare care au făcut greșeli și care nu vor mai fi primite la licitațiile viitoare: „Am avut foarte mari probleme cu firmele care fac proiecte. La absolut toate lucrările pe care le avem în desfășurare în acest an, întârzierile, fără excepție, sunt din cauza proiectantului. Deja suntem cu nervii la pământ din cauza acestor proiecte făcute din birou. Ca să vă dau un exemplu, tot ce se întâmplă acum pe Calea București (cu asaltarea) sau pe Râului este tot din vina proiectantului. Spre exemplu, pe Râului, la început, nu exista nici un detaliu despre pistele de biciclete, care se opreau într-un pod. În acest sens, se dau dispoziții de șantier, iar fiecare dispoziție de șantier înseamnă două săptămâni de întârziere“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS