4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCalvar pe trotuarele Craiovei

Calvar pe trotuarele Craiovei

Trotuarele de pe două importante artere de circulație din Craiova sunt făcute praf, transformate în șanțuri și moloz, iar constructorii lucrează în ritm de melc. Pe Calea București, bulevard aflat în plină reabilitare pe fonduri europene, trotuarele sunt sparte, pline de resturi de covor asfaltic, pământ și șanțuri. Cu toate că firmele care se ocupă de lucrări au promis că până la începutul anului școlar trotuarele vor fi cât de cât practicabile, acest lucru nu s-a întâmplat. Pe strada Caracal, pietonii sunt nevoiți să facă slalom printre șanțuri și moloz. La nici un an de la reabilitarea  pe fonduri europene a carosabilului și a zonei destinate pietonilor și bicicliștilor, distribuitorul de energie electrică a făcut praf trotuarele. Șanțurile stau deschise de săptămâni bune, iar distribuitorul de energie electrică pare să nu se grăbească.

Trotuarele de pe Calea București, una dintre principalele artere de circulație din oraș, aflată de luni bune în reabilitare, nu și-au schimbat aspectul față de săptămâna trecută, când primăria a amendat constructorul și i-a dat termen ca până la începutul anului școlar acestea să fie practicabile. Administrația locală a amendat cu 2.000 de lei Electromontaj, firma care a spart trotuarele pe Calea București pentru introducerea cablurilor electrice necesare liniei de tramvai, și își lua angajamentul „să terminăm trotuarele până duminică (13 septembrie – n.r.)“.

Totodată, firma a fost avertizată să ridice molozul lăsat pe trotuar și să grăbească lucrările pentru a permite circulația pietonilor. „Nu acceptăm să fim batjocoriți nici noi, nici craiovenii care sunt obligați, în această perioadă, să treacă printr-o situație care nu este deloc ușoară. Începe școala, te duci cu copilul la școală, dar sunt copii care merg singuri. Din acest punct de vedere, constructorii trebuie să înțeleagă că răbdarea municipalității și a craiovenilor s-a terminat“, spunea în urmă cu o săptămână administratorul public al Craiovei, Radu Preda.
Ziua de 14 septembrie a trecut și trotuarele de pe Calea București sunt tot impracticabile, pline de gropi, cu resturi de covor asfaltic, cu pământ pus chiar în mijlocul căii pietonale. Tot ceea ce a făcut constructorul a fost, într-adevăr, să mai debaraseze ici-colo betonul care în trecut servea drept trotuar și care zăcea de săptămâni bune aici.
„Nu am văzut nici un muncitor. Eu vin de la școală și trec pe Calea București zilnic, începând de azi. Este prăpăd. Am mers pe carosabil, ce să fac?!“, a spus un licean, care mergea împreună cu colegii în șir indian pe partea carosabilă a străzii. Puțini craioveni se încumetă să meargă prin gropile rămase după spargerea betonului și covorului asfaltic, iar în unele zone, cum ar fi cea cuprinsă între Lidl și Auchan, trotuarul a fost ras definitiv, iar copacii tăiați pentru a face loc viitoarelor parcări. Pe mari porțiuni de-a lungul trotuarelor au rămas șanțuri pe care craiovenii, fie ei adulți sau copii, trebuie să le sară ca să poată să-și continue drumul.

Se mișcă încet

Constructorul a debarasat, ce-i drept, resturile de beton și pământ de pe trotuarele din zona Pan Group, dând astfel voie celorlalte firme să așeze bordurile, să compacteze betonul și să vină cu covorul asfaltic, dar tot impracticabile sunt.
Înaintând pe stradă, aceleași gropi și denivelări le găsim și în fața Facultății de Mecanică, iar pietonii tot pe carosabil circulă. Șanțurile sunt în aceeași stare, adică nu s-a umblat deloc aici, pe porțiunea de trotuar dinspre bulevardul Carol spre hotel Ramada. Cablurile nu au fost îngropate, drept dovadă stă rola imensă cu cablu de la intersecția străzii Calea București cu strada Gheorghe Barițiu. Singurii muncitori care lucrau luni se găseau în zona blocului S200. Câțiva așezau cablurile în șanțuri, iar utilajele decopertau trotuarul pe direcția de mers spre McDonalds. În rest, nici o „acțiune“ în forță, cum ar fi fost de așteptat din partea firmelor după ce au încasat atâtea amenzi și au atras supărarea multor craioveni obligați să suporte această stare de fapt.

Șanțuri…. pe fonduri europene

De peste trei săptămâni, trotuarul de pe strada Caracal, de la unitatea militară până lângă Târgul Comercial Bănie, a fost spart și în locul lui e un șanț. CEZ Distribuție s-a trezit, după ce atât carosabilul, cât şi arterele de circulație pentru pietoni au fost reabilitate pe fonduri europene, că trebuie să schimbe cablul de energie care alimentează o parte a cartierului Valea Roșie.
Lucrările nu se fac neapărat pentru a servi Cartierului Chinezesc. Prin urmare, constructorul, în speță firma care s-a ocupat de reabilitarea zonei, a tăiat covorul asfaltic, a decopertat mare parte din trotuar și a săpat șanțuri. Numai că nu este de înțeles de ce distribuitorul de energie electrică nu a făcut aceste lucrări în perioada pe care o notificase operatorul în speță.
„În momentul în care a început reabilitarea străzii Caracal, noi am anunțat toți operatorii de utilități că, dacă au lucrări, să le facă la acel moment. Lucrările fiind făcute pe fonduri europene, nu au voie să mai intervină pe o perioadă de cinci ani.
Ulterior, CEZ a venit și a spus că are probleme cu alimentarea cu energie electrică în cartierul Valea Roșie și ne-a anunțat că trebuie să schimbe branșamentele. Prin urmare, au spart trotuarul începând de la sediul ISU până la unitatea militară. După care va veni o firmă, în fapt tot firma care a reabilitat strada Caracal, care reface asfaltul integral pe zona de trotuar afectată“, a precizat Radu Preda, administratorul public al Municipiului Craiova.
La fel de neînțeles este și faptul că distribuitorul de energie electrică a făcut praf trotuarul, a desființat pista de biciclete pe această porțiune de drum de săptămâni bune, dar lucrările bat pasul pe loc. Adică șanțurile sunt tot deschise, ba mai mult, pe alocuri s-au transformat în loc de aruncat gunoiul.
Craiovenii care trec frecvent prin această zonă sunt nevoiți să meargă de cele mai multe ori pe carosabil, printre mașinile parcate sau foarte aproape de cele aflate în trafic. Până și zonele destinate stațiilor RAT au fost sparte și șanțurile lăsate așa.

Lucrări pe fonduri europene

Asfaltarea străzii Caracal face parte dintr-un proiect amplu finanțat din fonduri europene, în valoare de 11 milioane de euro, care mai cuprinde reabilitarea străzilor Râului și Bariera Vâlcii. Contractul a fost atribuit de Primăria Craiova în octombrie 2013 asocierii de firme formată din Tel Drum – lider de asociere, Dancor Romconstruct, Imob Lux Construct și Garden Center Grup.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS