Secţia de Drumuri Naţionale (DN) Târgu Jiu a început să execute lucrări de reparaţii la DN 67 C, în zona Rânca, pentru a pregăti carosabilul de iarnă. Cele mai multe probleme erau chiar la intrarea în staţiunea montană situată la cota 1.650. Pe o porţiune de câteva sute de metri, din cauza eroziunii, a fost afectată bordura care a început să se desprindă de pe marginea şoselei.
De asemenea, apa a săpat lângă asfalt şi chiar a desprins bucăţi din drum. Într-un punct de pe marginea DN 67 C, de la intrarea în zona pensiunilor, apa a înlăturat aproape tot pământul şi a lăsat în aer o ţeavă de alimentare cu apă. Drumarii au realizat reparaţiile necesare pe toată porţiunea afectată de eroziune şi au reamplasat bordura. Reparaţii similare au fost executate în toate zonele cu probleme, de pe traseul Drumului Naţional 67 C, până la ieşirea din Rânca, înspre Transalpina.
Transalpina, închisă dacă vremea se schimbă
În ceea ce priveşte circulaţia autovehiculelor pe cea mai înaltă şosea din România, potrivit conducerii Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, traficul va rămâne deschis atâta timp cât vremea o va permite. Şi în această perioadă, în special în weekenduri, conducătorii auto traversează şoseaua alpină pentru a profita de peisajele montane. Sute şi mii de autovehicule pornesc din Rânca, Gorj, şi ajung în Sebeş, Alba, acolo unde se termină cea mai înaltă şosea montană din România. De la deschiderea oficială a fost înregistrat un adevărat record de autoturisme care au traversat drumul naţional.
Numărul mare de autovehicule care ajung pe Transalpina către finalul anului este explicat şi prin faptul că nu peste multă vreme traficul va fi restricţionat complet, iar DN 67 C în zona montană va fi redeschis abia în primăvara anului viitor, în funcţie şi de starea vremii şi de cât de multă zăpadă se va afla pe carosabil sau în apropierea acestuia.