Călătorii care merg cu autobuzele Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova vor mai avea de așteptat până să aibă mai multe stații de autobuz acoperite. Cel puțin în această toamnă și iarnă, aceștia nu vor beneficia de stații acoperite, acolo unde ele nu există deja. Regia care se ocupă de transportul din Bănie vrea să continue să facă stații de așteptare acoperite pentru călători în parteneriat sau prin închiriere, asta fiindcă nu își permite să facă aceste investiții pe cont propriu.
„O parte dintre stațiile de autobuz sunt date în administrarea Regiei Autonome de Transport Craiova și avem posibilitatea să construim, printr-un parteneriat public-privat, sau să închiriem spațiul respectiv către firme de publicitate care doresc să facă acest lucru: să realizeze, așa cum mai sunt în Craiova, cel puțin pe Calea București, vreo 20 de asemenea stații“, a explicat directorul general RAT Craiova, Sorin Manda.
Acesta a precizat că, dacă totul merge bine, mai multe stații acoperite vor putea fi văzute în Craiova în primăvara anului viitor. „Este un lucru care s-a întâmplat și se întâmplă în toate locurile din țară. Regia nu are fondurile necesare pentru a face aceste investiții, se asociază cu un privat și construiesc și exploatează în comun un asemenea stabiliment. Noi avem în lucru acest proiect, încercăm să îl demarăm din punct de vedere birocratic anul acesta și sperăm ca în primăvara anului viitor să venim cu mai multe stații decât avem acum“, a încheiat Manda.
Tramvaiele din Craiova, aere condiționate de 20.000 de euro bucata
Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova va solicita, în această lună, de la consiliul local al municipiului, suma de 1,6 milioane de lei. De ce? Tramvaiele reabilitate în regie proprie de către RAT Craiova, care au costat aproximativ 10.000 de euro bucata, au nevoie de aparate de aer condiționat, care costă aproape dublu față de întreaga reabilitare. Conform estimărilor, un singur sistem ar ajunge la 20.000 de euro fără TVA. „În această lună, ne vom adresa consiliului local cu rugămintea să ne pună niște bani pentru această investiție, ca să putem da drumul la licitație în perioada următoare. Cu siguranță, în momentul în care va veni vara, vom echipa toate tramvaiele cu care vom circula. Colegii mei au prospectat piața și costă în jur de 20.000 de euro fără TVA un sistem de aer condiționat pentru un tramvai. Vorbim despre 300.000 de euro fără TVA și vom solicita primăriei undeva la 1,6 milioane de lei“, a explicat directorul general RAT Craiova, Sorin Manda. Diferența foarte mare dintre costurile sistemelor de aer condiționat și costurile reabilitării tramvaielor ar veni și din manopera pe care au efectuat-o muncitorii proprii ai RAT timp de aproximativ doi ani la cele 15 tramvaie. În ceea ce privește încălzirea pe timp de iarnă, tramvaiele au deja astfel de sisteme proprii.
Șapte autobuze noi la Craiova, până la sfârșitul lunii noiembrie
Încă șapte autobuze noi, cumpărate de Primăria Craiova în baza acordului-cadru cu firma poloneză Solaris, urmează să ajungă în Bănie după mijlocul lunii noiembrie.
„Cele șapte autobuze noi vor ajunge la Craiova între 15 și 18 noiembrie“, a explicat directorul general RAT Craiova, Sorin Manda.
Contractul subsecvent din cadrul acordului-cadru a fost semnat pe 18 septembrie, atunci când a fost plasată și comanda. Conform contractului, firma poloneză trebuie să livreze autobuzele în termen de 60 de zile. Costul acestui lot de autobuze se ridică la 6.123.600 de lei, prețul unui autobuz fiind de 874.800 de lei.
Reamintim că alte 17 autobuze, pe același acord-cadru pe patru ani, ce include un total de 50 de autobuze, au ajuns la Craiova anul trecut.